کد خبر : 3253
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:42

همزمان با فصل برداشت؛

خوشه‌های طلایی گندم رودبار جنوب زیرتیغ کمباین رفت

خوشه‌های طلایی گندم رودبار جنوب زیرتیغ کمباین رفت
کشاورزان رودباری این روز‌ها در حال برداشت گندم از مزارع خود هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما 》؛ برداشت خوشه‌های طلایی گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و مورد نیاز مردم در شهرستان رودبار جنوب آغاز شد.

یعقوب مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب در این رابطه گفت: عملیات برداشت محصول گندم از۲۳ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان از هفتم فروردین سال جاری آغاز و پیش‌بینی می‌شود که قریب به ۸۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی افزود: تعداد ۱۶۰ دستگاه کمباین جهت عملیات برداشت مورد نیاز می‌باشد و
کار خرید تضمینی گندم در دومرکز خرید تعاون روستایی (دشت مهران) و دانه سایان (شهرک صنعتی) انجام می‌شود و کشاورزان می‌توانند محصول گندم خود را در این مراکز تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به بکارگیری توصیه‌های فنی در بحث مدیریت و تغذیه مزارع توسط کشاورزان و نظارت مستمر بر مراحل کاشت، داشت و برداشت مزارع در سال زراعی جاری توسط کارشناسان باتجربه و متعهد شهرستان،  انتظار می‌رود علاوه بر افزایش عملکرد در واحدسطح، محصول باکیفیت و مرغوبی برداشت شود.

گفتنی است، شهرستان رودبار جنوب یکی از بزرگترین تولید کنندگان گندم در سطح استان و کشور است، ولی با این وجود جای یک کارخانه آرد در این شهرستان خالیست.

انتهای خبر/پورحیدر

رودبارجنوب

اقتصادی