کد خبر : 2077
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 12:22

رودبار ما گزارش می دهد؛

تنها مرکز دانشگاهی رودبار در سراشیبی سقوط

تنها مرکز دانشگاهی رودبار در سراشیبی سقوط
دانشگاه پیام نور شهرستان رودبار جنوب تنها مرکز دانشگاهی و علمی در این شهرستان است که در سال ۸۸ تاسیس شد و زمزمه‌های مبنی بر احتمال تعطیلی این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داده است شنیده می‌شود.

به نقل از خبرنگار رودبار ما، یکی از راهبردهای موثر در جهت تقویت کارکرد شهرها در سطح ملی و منطقه ای، توسعه آموزش عالی و تقویت نقش دانشگاهی شهرهای کوچک است تا با استفاده از پتانسیل ها و قابلیت‌های آموزش عالی در امر آمایش سرزمین، با کاهش نابرابری سرزمینی و هویت‌بخشی به شهرهای کوچک، با ایجاد شهرهای دانشگاهی گامی موثری در جهت تقویت نقش دانشگاهی این شهرها برداشته شود.

 

دانشگاه پیام نور شهرستان رودبار جنوب تنها مرکز دانشگاهی و علمی در این شهرستان است که در سال ۸۸ تاسیس شد و زمزمه‌های مبنی بر احتمال تعطیلی این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داده است شنیده می‌شود، گرچه این دانشگاه تنها، مرکز علمی در این شهرستان است اما اینک پس از گذشت چندین سال از تاسیس و تحصیل جوانان در سطح کارشناسی متاسفانه در سراشیبی سقوط قرار گرفته است که اگر فکری برای آن نشود تعطیل آن هم حتمی خواهد بود!!

 

مسئولان جلوی تعطیلی تنها مرکز دانشگاهی شهرستان را بگیرند 

 

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب ضمن ابراز گلایه‌مندی از مسئولان در این رابطه به خبرنگار رودبار ما گفت: متاسفانه در شهرستان رودبار جنوب تنها مرکز دانشگاهی دانشگاه پیام نور است که زمزمه‌های برای برچیدن آن‌‌ به گوش می‌رسد.

 

وی ادامه داد: زمانی این جامعه به اهداف خود می‌رسد که افراد بومی برای آن تلاش کنند، مراکز دانشگاهی باید توسعه پیدا کنند.

 

امام جمعه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: مسئولین تلاش کنند، دانشگاه‌های دیگر را در شهرستان رودبار جنوب مسقر کنند تا مردم از این نعمت برخوردار شوند.

 

دانشگاه‌های پیام نور پنج شهرستان جنوبی کرمان در هاله‌ای از ابهام

 

خدامراد میرآبادی فعال فرهنگی و اجتماعی نیز در این رابطه با انتشار یاداشتی در کانال‌های اجتماعی نسبت به این اقدام واکنش نشان داد.

 

هم اینک علی رغم صرف هزینه‌های زیاد ساختمان سازی، تجهیز و تامین نیروی انسانی، سرنوشت فعالیت دانشگاه‌های پیام نور پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و خدا نکند یکی پس از دیگری به سرنوشت دانشگاه علمی کاربردی کهنوج مبتلا شوند!

 

زمزمه‌های خوبی بر اساس شنیده‌های مردمی و غیر رسمی به گوش نمی‌رسد و امیدواریم که این بار دانشگاه‌های پیام نور به عنوان یکی از پیشقراولان فرهنگ سازی بار سفر را نبندند!

 

به گزارش رودبار ما، امیدواریم با ورود مدیران ارشد استان و شهرستان و رایزنی‌های صورت گرفته و با تصیم گیری مناسب و رفع کمبودها و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب از تعطیلی تنها مرکز علمی شهرستان رودبار جنوب جلوگیری شود و برای ادامه فعالیت این مرکز چاره اندیشی شود.

 

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی