کد خبر : 3557
تاریخ انتشار : جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 12:30

امام جمعه جازموریان:

استکبار جهانی از بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کند   

استکبار جهانی از بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کند    
امام جمعه جازموریان گفت: هر نهضت و جریانی که با هدف بیداری ملت‌ها از بندهای استثمار و استعمار قد علم کرده است، نظام‌های مستکبر جهانی در پی سرکوبی و خاموش کردن صدای این بیداری برآمده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما》؛ حجت‌الاسلام کاظم صادقی امام جمعه جازموریان  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: آثار احترام به والدین و پیامدهای بی‌احترامی در زندگی انسان، اثر وضعی دارد.

 

وی با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، بیان کرد: آن حضرت  در موضوع اقتصاد چنین هشدار داده و می‌فرمایند؛ «گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانت‌داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد».

 

امام جمعه جازموریان ابراز کرد: این روایت شریف به سه جنبه مهم برای حیات اجتماعی جوامع اشاره و خاطرنشان می‌کند که مراقب باشید این سه جنبه متأثر از تکانش‌های منفی نشود که مهم‌ترین این تکانش‌ها، تکانش‌های معیشتی است و پدیده گرانی و فقدان قدرت خرید برای اقشار جامعه از عوامل اصلی آن است.

 

حجت الاسلام صادقی افزود: این سه جنبه حیاتی جامعه عبارتند از اخلاق اجتماعی، حقوق اجتماعی و آرامش، امنیت و ایمنی اجتماعی یعنی سومین پیامد خطرناک گرانی در جامعه این است که مردم را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد، افکار عمومی را به‌ شدت تحریک‌پذیر می کند و اعصاب جامعه را بهم می‌ریزد.

 

خطیب جمعه جازموریان ادامه داد: دومین هشدار اقتصادی امام صادق(ع) درباره موضوع احتکار است و آن حضرت می‌فرمایند؛ «مایه بی زاری و نارضایتی این است که خوراکی احتکار شود و مردم در وضعیت کمبود ارزاق رها شوند»، هنگامی که در موضوع احتکار به روایات نگاه می‌کنیم، می‌بینیم برای این کُنش ضد ارزشی و ناهنجار اقتصادی پیامدها و عواقب بسیار ناگواری بیان شده است.

 

وی با بیان اینکه اکنون بهترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است، تصریح کرد: شاید کمتر توجه کرده باشیم که طوفان الاقصی توطئه‌های اقتصادی دشمن را درهم ریخت و به تغییر و تعویق انداخت، توافق ابراهیم و کریدور آیمک درصدد بودند ایران را در جبهه اقتصادی به انزوا بکشانند و مزیت‌های نسبی سرزمین ایران عزیز را کم‌اثر کنند یا از او بگیرند.

 

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: طوفان الاقصی و وعده صادق باعث شد تا قضیه دالان زنگزور هم به مُحاق برود و باکو فعلا آن را بایگانی کند اکنون با این تجربه موفق، قوای سه گانه و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، طوفان‌ الاقصی و الوعد الصادق اقتصادی را ایجاد کنند.

 

امام جمعه جازموریان وعده صادق را نشانه منطق مقاومت و هجوم بر دشمن دانست و افزود: وعده صادق نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی می‌شود بلکه به ثبات بازار کمک می‌کند و به‌ دلیل امنیت و بازدارندگی ایجاد شده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق می‌کند.

 

وی تأکید کرد: دولت، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده باید نقشه روشن و اقدامات نقطه‌ زن بر علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی هدف قرار دهند و بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش دهند.

 

امام جمعه جازموریان در ادامه با توجه به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری اذعان کرد: آموزش و پرورش یک دستگاهی در ردیف دستگاه‌های دیگر کشور نیست بلکه ایجاد کننده نیروی انسانی همه مراکز کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک دستگاهی در ردیف دستگاه‌های دیگر کشور نیست، بیان کرد: سایر دستگاه‌ها به کار گیرنده‌ نیروی انسانی‌اند، آموزش و پرورش ایجاد کننده‌ نیروی انسانی است.

 

خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: هویت منابع انسانی در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و معلم هنگامی که در میدان حضور فعال دارد در واقع هویت‌ سازی می کند، در کشور ما مثل سایر کشورها امنیت، پیشرفت، سلامت، رفاه، علم، تحقیقات، همه‌ ارزش‌های انسانی و اسلامی‌ ما به نیروی انسانی نیاز دارند که این منابع انسانی را آموزش و پرورش می‌سازد.

 

وی با اشاره به اولویت‌های اولیه در سیستم آموزش و پرورش کشور، تصریح کرد: نقش معلم در سیستم آموزش و پرورش باید نقش تسهیل‌گر و کمک کننده باشد و به صورت گام به گام ارائه شود چرا در سیستم حال حاضر راهبرد مورد نیاز برای حل مسئله در اختیار دانش آموز قرار می‌گیرد و فرصت تفکر برای یافتن راه حل از دانش آموز گرفته می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تحولات این ایام جهان خصوصا دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تأکید کرد: حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجار از جنایات دهشتناک صهیونیست‌ها، رویدادی بی‌سابقه را رقم زده است.

 

وی اضافه کرد: اتفاقاتی که در این دانشگاه‌ها روی می‌دهد، یادآور تدبیر رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی، در ۱۰ سال قبل است که برای جوانان اروپا و آمریکا نامه نوشتند.

 

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در مقابل بیداری ملت‌ها احساس خطر کرده‌اند، ابراز کرد: در هر نقطه‌ای از عالم، هر نهضت و جریانی که با هدف بیداری ملت‌ها و رهایی آن‌ها از بندهای استثمار و استعمار قد علم کرده است، نظام‌های مستکبر جهانی در پی سرکوبی و خاموش کردن صدای این بیداری برآمده‌اند.

 

حجت‌الاسلام صادقی اظهار کرد: موضوع اصلی این دشمنان بشریت که به‌ عنوان یک راهبرد اساسی از سوی آن‌ها دنبال می‌شود، جلوگیری از شکل‌گیری این آگاهی و بیداری عمومی است زیرا اگر این بیداری شکل بگیرد منافع آن‌ها به خطر می‌افتد.

 

خطیب جمعه جازموریان خاطرنشان کرد: امتناع آشکار مقامات غربی از اقناع دانشجویان و معترضان جنگ غزه طی ماه‌های اخیر و نوع مواجهه آن‌ها با دانشجویان غیرتمند در برهه کنونی، بیانگر آن است که قدرت اقناعی برخلاف قدرت تنبیهی، اساسا موضوعیتی در ساختار حکمرانی غرب ندارد.

 

وی تصریح کرد: آگاهی دانشجویان آمریکایی ـــ اروپایی نسبت به ظلم مستمری که به فلسطینیان در طول تاریخ شده است، بار دیگر اهمیت فزآینده مقوله جهاد تبیین را در قبال وقایع گذشته، حال و آینده در جهان مشخص می‌کند.

 

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: پدیده کنونی نشان می‌دهد آگاهی ملت‌ها و جوانان در سراسر دنیا، حتی نسبت به وقایعی که فرسنگ‌ها دورتر از کشورشان رخ می‌دهد، چه نقش عظیمی در خیزش آن‌ها علیه ظلم و ستم حکمرانان‌شان خواهد داشت.

انتهای خبر/پورحیدر

رودبارجنوب

اقتصادی