کد خبر : 40
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 0:40

پیش بینی برداشت ۱۷ تن چای ترش در شهرستان رودبار جنوب

پیش بینی برداشت ۱۷ تن چای ترش در شهرستان رودبار جنوب

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی رودبار ما، یعقوب مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبارجنوب از برداشت ۱۷تن چای ترش در این شهرستان خبرداد و اظهارکرد: با توجه به شرایط مساعد کشت گیاه دارویی چای ترش و مقاومت آن به کم آبی حدود ۵۰ هکتار از اراضی شهرستان رودبار جنوب به کشت این محصول اختصاص پیدا

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی رودبار ما، یعقوب مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبارجنوب از برداشت ۱۷تن چای ترش در این شهرستان خبرداد و اظهارکرد: با توجه به شرایط مساعد کشت گیاه دارویی چای ترش و مقاومت آن به کم آبی حدود ۵۰ هکتار از اراضی شهرستان رودبار جنوب به کشت این محصول اختصاص پیدا کرده است.  

مرادی افزود: برداشت چای ترش از اواسط مهر ماه شروع و تا پایان آذر ماه ادامه دارد که پیش بینی می گردد بالغ بر ۱۷ تن محصول برداشت شود.

 وی تصریح کرد: چای ترش گیاهی دارویی با خواص آنتی اکسیدانی و درمانی زیاد نظیر کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، رفع اختلالات کبدی و … می باشد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبارجنوب تصریح کرد: برداشت دستی، افزایش هزینه کارگری و نبود صنایع تبدیلی از جمله چالشهای کشت چای ترش در این شهرستان است. 

 انتهای خبر/پ 

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی