کد خبر : 642
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 6:35

مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب خبر داد:

هندوانه نوبرانه رودبار جنوب روانه بازار شد

هندوانه نوبرانه رودبار جنوب روانه بازار شد
مدیر جهادکشاورزی رودبار جنوب از آغاز برداشت هندوانه در سطح ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

یعقوب مرادی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری «رودبار ما»؛ گفت: برداشت هندوانه در شهرستان رودبار جنوب از اوایل فروردین ماه آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب افزود: در هر هکتار سی تا چهل تن هندوانه برداشت و پیش بینی می‌شود بیش از صدو سی هزار تن هندوانه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

پرورش فرماندار شهرستان رودبار جنوب نیز در این رابطه گفت: برداشت هندوانه در شهرستان رودبار جنوب در ایام نوروز آغاز شده و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

وی افزود: هندوانه رودبار به کشور‌های حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.

فرماندار رودبار تصریح کرد: در بحث سوخت مشکلاتی وجود داشت که این مشکل برطرف شده و در بحث کمبود کامیون جلسات مختلفی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان انجام شد، لذا در بحث کامیون هم مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

پرورش بیان خطاب به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان رودبار جنوب هندوانه با کیفیتی دارد، لذا در بحث صنایع تبدیلی و آب‌گیری هندوانه سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند و ما هم تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم برد تا اتفاق خوبی در شهرستان رخ دهد.

شهرستان رودبار جنوب در ۳۳۰ کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده که شغل اکثریت مردم آن کشاورزی است.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی