کد خبر : 2181
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 7:22

بسیج، مشعل‌دار مجاهدت فی‌سبیل‌الله است

بسیج، مشعل‌دار مجاهدت فی‌سبیل‌الله است

به گزارش خبرنگار رودبار ما، بسیج حاصل دوراندیشی و بصیرت معمار کبیر انقلاب حضرت امام(ره) و درخت پاکی است که با خون مطهر هزاران بسیجی جان برکف آبیاری شده و اکنون نیز به درختی تنومند و با قدرت تبدیل شده است.   وظیفه امروز بسیج ضمن حفظ آمادگی کامل و رصد فتنه نفوذ دشمن و

به گزارش خبرنگار رودبار ما، بسیج حاصل دوراندیشی و بصیرت معمار کبیر انقلاب حضرت امام(ره) و درخت پاکی است که با خون مطهر هزاران بسیجی جان برکف آبیاری شده و اکنون نیز به درختی تنومند و با قدرت تبدیل شده است.

 

وظیفه امروز بسیج ضمن حفظ آمادگی کامل و رصد فتنه نفوذ دشمن و مقابله با نقشه‌های شوم و پلید استکبار جهانی، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، باید همیشه در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند.

 

پنجم آذرماه سالروز فرمان تاریخی و تاریخ‌ساز رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام (ره) در راستای تشکیل بسیج مستضعفین (ارتش ٢٠ میلیونی) که زمینه‌ساز بزرگترین تشکیلات مردمی مردم‌نهاد، حماسه‌‌آفرین در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرمشقی برای تمام آزاداندیشان و آزادی‌خواهان جهان شد جهت مبارزه با استکبار جهانی و کمک به محرومین و مستضعفین جهان.

 

بسیج نهادی مردمی، همراه و همگام با مردم و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، که در طول دوران جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس مردانه از خاک و ناموس ایران اسلامی دفاع کرد، لحظه های تاریخی که توسط بسیجیان در ایران اسلامی به یادگار گذاشته شده در تاریخ جهان هستی و این سرزمین بی‌بدیل بوده،  امروز بسیج به فرمان فرماندهی معظم کل قوا  در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سازندگی برای آبادانی این سزمین خالصانه در جهاد است.

 

صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل “بسیج مستضعفین” از نقاط عطف شگفت‌انگیز و معنادار انقلاب اسلامی و پدیده برجسته تاریخ معاصر ایران عزیز است.

 

بسیج یادگار امام خمینی (ره) و شجره طیبه‌ای است که در گلزار انقلاب اسلامی روییده و رشد کرده و روز به روز تنومندتر وریشه‌دار تر شده است و اخلاص و ایمان توام با حضور آگاهانه و شجاعانه بسیجیان در صحنه‌های گوناگون ایثار و ازخودگذشتگی، این نهاد مقدس را به مثابه الگویی کارآمد در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه دفاعی فرا روی جوامع مستقل و حق طلب قرارداده است.

 

بسیج  عامل اقتدار ملی و پشتبانه عظیم مردمی در تحقق آرمان‌های کشور است، مصادیق عینی آن، در هشت سال جنگ تحمیلی در جایگاه دفاع از حریم کشور به‌عنوان مظهر قدرت ملت ظهور یافت.

 

حضور مومنانه بسیجیان در حوادث و بلاهای طبیعی به وضوح قابل درک و شایسته قدردانی و سپاسگذاری به درگاه خدای سبحان است.

 

تاثیرگذاری بسیج در مقابله و خنثی‌سازی فتنه‌های سیاسی اجتماعی، با هوشمندی و بصیرت ولایی، مانع تحقق اهداف شوم دشمنان انقلاب اسلامی شد و برای رسیدن به تمدن نوین جامعه اسلامی راه را هموار کرد.

 

شکل‌گیری بسیج در کشورهای اسلامی، علاوه بر تقویت خط مقاومت در برابر استکبار جهانی، امیدآفرین گشته و اثبات کرد که می‌توان عزت اسلامی را به جهان اسلام باز گرداند.

 

ارزشمندی بسیج و بسیجی را باید در کلام امامین انقلاب اسلامی جستجو کرد، اثرگذاری آن در عرصه‌های سازندگی و التیام‌بخشی به ناملایمات اجتماعی و پیشتازی آن در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بیانگر سلامت آن در صراط مستقیم دارد و تاییدات امامین انقلاب در باره بسیج مؤید آن است.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی