کد خبر : 3235
تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1403 - 12:48

امام جمعه جازموریان:

وظیفه‌ مهم مجلس و دولت، حمایت از جریان تولید مردمی است  

وظیفه‌ مهم مجلس و دولت، حمایت از جریان تولید مردمی است   
امام جمعه جازموریان گفت: وظیفه‌ مهم مجلس و دولت، حمایت از جریان تولید مردمی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما》؛ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و نام گذاری این سال توسط مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: مردم، بنیان جمهوری اسلامی هستند و در بیان امامین انقلاب، مردم همه مردم هستند به علت همین امر است که مشارکت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مورد تاکید ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه باید درباره مشارکت مردمی به تجارب گذشته هم توجه جدی داشت، تصریح کرد: تجربه خصوصی‌سازی در دو دهه گذشته متاسفانه با ضعف‌های جدی روبه‌رو بوده و عموما به مردمی شدن اقتصاد منجر نشده است.

امام جمعه جازموریان اضافه کرد: دولت‌ها معمولأ به جای نگاه توسعه‌ محور نگاهی درآمدی به امر خصوصی‌ سازی داشته‌اند بنابراین بخش اعظمی از موارد خصوصی شده به جای بدهی‌های دولت بوده یا به بخش خصولتی منتقل شده و نتیجه آن شکست در بالا رفتن بهره‌وری، افزایش سود و گسترش تولید بوده که در این زمینه باید دو مسیر کلان و خرد را با هم طی کرد گرچه این دو مسیر مکمل هم هستند اما روش‌ های مختلفی را می‌طلبند.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: در بخش کلان، باز تعریف ایران در اقتصاد جهانی با توجه به نظم‌های جدید در حال تولد، اساسی و حیاتی است که عموما به مسئولین و نخبگان برمی‌گردد امری که متاسفانه با ایراداتی جدی مواجه بوده و باید در سال پیش‌رو برای چند پرونده آن تصمیم جدی گرفته شود.

خطیب جمعه جازموریان ابراز کرد: در بخش خرد، برداشته شدن ریسک‌های موجود و کاهش مشکلات داخلی، امری لازم است قانون تسهیل مجوزها بخشی از این مسیر بود که در مجلس یازدهم تصویب و در دولت به خوبی اجرا شد اما ریسک‌هایی مانند عدم ثبات در اقتصاد کلان هنوز هم سنگینی خود را دارد اینها مواردی است که دولت و دیگر قوا باید برای آن اقدام لازم را به کار ببرند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته شعار «مهار تورم و رشد تولید» را مطرح کردیم، کارهای خوبی انجام شد اما فاصله زیادی داریم، اقتصاد یکی از نقطه‌ ضعف‌های ماست اگر اقتصاد کشور وضع مطلوبی پیدا کند در همه اوضاع کشور تاثیر می‌گذارد، می‌شود گفت در دین و دنیای مردم تاثیر خواهد گذاشت.

امام جمعه جازموریان تصریح کرد: بخش اصلی تحقق مشارکت مردم، حمایت مجلس و دولت از جریان تولید مردمی است بخش عمده این حمایت به رفع موانع و زمینه‌سازی برای نقش‌آفرینی حداکثری مردم در اقتصاد کشور برمی‌گردد بنابراین منظور از حمایت صرفا تزریق منابع مالی نیست بلکه میدان را باز کردن است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید یعنی برداشتن مقررات دست‌ و پا گیر، مبارزه با قاچاق، منع جدی واردات بی‌رویه، مبارزه‌ی جدی با فساد مالی، مقابله‌ جدی با کارشکنی‌های اداری، رعایت حقوق مالکیت، پرهیز از کمک به سفته‌بازی و سوداگری‌های زیان‌ بخش، اعمال معافیت‌های مالیاتی البته نظارت دولت هم لازم است، نظارت دولت مطلقا قابل اغماض نیست اما نظارت غیر از دخالت کردن است.

خطیب جمعه جازموریان با بیان اینکه بیانیه اخیر گروه هفت علیه کشورمان حامل دو نکته مهم و محوری است، اظهار کرد: اول این که هر از چندگاهی ادعاهای تازه‌ای از سوی قدرت‌های غربی و دیگر جریان‌های نزدیک به آن‌ها علیه کشورمان مطرح می‌شود که هدف غایی و نهایی تمامی آن‌ها، ارائه تصویری خطرناک از ایران در محیط بین‌المللی و تلاش برای محدود کردن همکاری‌های بین‌المللی این کشور و در عین حال، مشروعیت‌ بخشی به اقدامات و سیاست‌های ضدایرانی است از این منظر، بیانیه اخیر گروه هفت علیه کشورمان را نیز بایستی در همین چهارچوب، تحلیل و تفسیر کرد.

وی ادامه داد: دوم این که دعاهای واهی گروه هفت علیه ایران، نشان از شکست غرب در دو میدان جنگ غزه و اوکراین دارد برای چهارمین ارتش دنیا و حامیان تا دندان مسلحش رسوایی بزرگی است که از یک یا دو گروه فلسطینی در یک جنگ چند ماهه شکست بخورند بنابراین، راهبرد «عوض کردن زمین بازی» و مقصر تراشی‌‌های مضحک در دستور کار غرب قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام صادقی خطاب به مسئولان حوزه حمل و نقل، استاندار و نماینده مردم شش شهرستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی و اینکه تمام هم و غم کشاورزان روانه کردن به موقع محصولات‌شان به بازار است تدابیری را بیاندیشید که هزینه‌ها و کرایه‌های حمل و نقل گزاف به کشاورزان تحمیل نشود.

امام جمعه جازموریان با بیان اینکه تدابیر لازم برای در مضیقه نبودن کشاورزان در تهیه ماشین برای حمل و نقل محصولات کشاورزی را داشته باشید، عنوان کرد: در دادن به موقع پول کشاورزان گندمکار هم تدابیر لازم باید اندیشیده شود.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی