کد خبر : 3187
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 - 12:30

امام جمعه جازموریان:

نرخ تورم در دولت سیزدهم کاهش یافته است

نرخ تورم در دولت سیزدهم کاهش یافته است
امام جمعه جازموریان گفت: نرخ تورم در دولت سیزدهم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما》؛ حجت‌الاسلام کاظم صادقی در خطبه‌های نماز جمعه جازموریان، گفت: ماه رمضان یکی از پر برکت‌‌ترین ماه‌های مسلمانان است که خداوند در این‌ ماه به بندگان خود روزی فراوان می‌دهد.

وی بیان کرد: امسال این ‌ماه با آغاز سال جدید و ایام تعطیلات نوروزی مقارن شده است، این تقارن فرصت ویژه‌ای است که آداب و سنن نوروز و ماه رمضان را با هم پیوند بزنیم و روزهای پر خاطره بسازیم.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت فرصت طلایی برای رونق مساجد است، که با برپایی محافل انس با  قرآن کریم و تقویت صفوف نماز جماعت، این مهم محقق می‌شود.

خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی پس از برگزاری انتخابات دوراندیشانه با آسیب‌شناسی به هنگام از مجلس جدید، برای کارآمدی مجلس دوازدهم، با توصیه‌های راهبردی به منتخبان متذکر اصلی‌ترین آفتی که می‌تواند مجلس را درگیر حاشیه‌های بی‌فایده و دشمن شاد کند را متذکر شدند.

وی تصریح کرد: ایشان فرمودند؛ «آن‌چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است؛ شیرینی مجلس جدید را این جور چیزها از بین می‌برد. باید خیلی مراقبت کرد، باید خیلی مراقبت کرد».

حجت الاسلام صادقی یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های منتخبان ملت را آشنایی عمیق و همه‌ جانبه با گفتمان امام راحل و امام حاضر انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: منظومه فکری امامین انقلاب بهترین منبع برای چاره‌ جویی پیرامون مشکلات کشور و حرکت فردی و جمعی، در خط مشی ترسیمی از سوی ایشان است.

امام جمعه جازموریان عنوان کرد: این خط مشی شامل تقویت نگاه‌های فردی و جمعی نمایندگان بر ارائه ایده و طرح برای حل مشکلات کشور به ویژه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، افزایش همکاری با قوه قضائیه برای مبارزه واقعی و جدی با اژدهای هفت سر فساد می‌باشد.

وی با اشاره به عملکرد دولت در تحقق شعار سال، ابراز کرد: در زمینه رشد تولید، دولت با حضور مستقیم در بنگاه‌های تولیدی و اقدامات موثر در جهت حمایت‌های گسترده از آن‌ها توانست بالغ بر چند هزار بنگاه اقتصادی راکد را فعال کند و همزمان بخشی از موانع تولید را کاهش دهد که تحسین برانگیز است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به این که تورم را می‌توان از دو منظر بررسی کرد، افزود: در زمینه تورم تولیدکننده، طبق گزارش بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده با کاهش ۴/۱۴ واحد درصدی، از ۴/۲۴ درصد در اسفندماه ۱۴۰۱ به ۲۸ درصد در بهمن‌ ماه سال جاری رسیده است البته همچنان نهاده‌های اولیه با قیمت‌های بالا و خارج از توان بنگاه، به بخش تولید می‌رسد.

خطیب جمعه جازموریان عنوان کرد: در بحث تورم مصرف کننده، آمارها به خوبی گویای عملکرد مثبت دولت در مهار تورم است البته منظور ما از مهار تورم به‌ معنای جلوگیری از رشد فزاینده سطح عمومی قیمت‌ هاست وگرنه کاهش و مهار تورم، آنچنان‌ که مورد انتظار مردم می‌باشد همچنان حاصل نشده است.

وی با اشاره به اهدای نمادین نشان فتح به فرماندهان سپاه سرافراز و ارتش قهرمان، تصریح کرد: اهدای نشان فتح درجه یک به این فرماندهان، در واقع تقدیر از عملکرد این ۲ سازمان است که به صورت نمادین به آن‌ها به واسطه فرماندهی و مدیریت مطلوب اعطا شده است.

حجت‌الاسلام صادقی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا در میان یک منطقه پرتلاطم و حساس با خطرات و تهدیدات امنیتی فراوان روبه‌رو است که بروز و ظهور آن‌ها را در عمده کشورهای همسایه می‌بینیم.

امام جمعه جازموریان ادامه داد: با این وجود هیچ‌گاه در طول این چند دهه، جنگ بر کشورمان سایه نیانداخته است و این مهم جزء با عملکرد مناسب نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، میسر نبود.

وی با بیان اینکه رمضان امسال ماه سختی برای صهیونیست‌ها است، عنوان کرد: هر سال در ماه رمضان، کنترل اشغالگران اسرائیلی بر بیت المقدس با سختی و دشواری زیادی همراه است زیرا صدها هزار نمازگزار مسلمان در نماز جماعت مسجدالاقصی و اماکن مقدس پیرامونی شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام صادقی خطاب به رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، استاندار و نمایندگان استان، گفت: ۶ ماه از سال گذشته تعداد ۲۶۰ نفر از معلمان قرار داد معین و خرید خدمت در اول مهر که شما معلم نداشتید آمدند به داد شما رسیدند اما چرا با وجود گذشت ۶ ماه از سال اما ریالی حقوق به آن‌ها پرداخت نشده است که باید با فوریت به این مهم رسیدگی شود.

 

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی