کد خبر : 2981
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 12:32

امام جمعه جازموریان:

جمهوریت و اسلامیت نظام وابسته به انتخابات است

جمهوریت و اسلامیت نظام وابسته به انتخابات است
امام جمعه جازموریان گفت: نه تنها جمهوریت، بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری “رودبار ما“؛ الاسلام والمسلمین کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته حضور در انتخابات نمادی از تکلیف شرعی و قانونی دانست و اظهار کرد: مشارکت و حضور مردم در انتخابات که از مصادیق «امر جامع» قرآن است، هم «تکلیفی شرعی» است.

وی ادامه داد: عدم حضور در انتخابات، گناهی سیاسی اجتماعی، محرومیت از حقی بزرگ و بی‌پشتوانه گذاشتن جبهه حق است. به همین دلیل سیره امامان انقلاب همواره تأکید بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات بوده است.

امام جمعه جازموریان گفت: نه تنها جمهوریت، بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است. و هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم را مخالفت با ایران، اسلام و جمهوری اسلامی دانسته‌اند و یکی از بزرگترین مصادیق سنت نصرت خدا، مشارکت بالا در انتخابات است.

حجت‌الاسلام صادقی در ادامه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی اشاره کرد و افزود: در این دیدار، پرتکرارترین کلید‌واژه‌ رهبر‌ معظم‌ انقلاب بخش خصوصی بود. بخش خصوصی را «ماشین پیشبرد اقتصاد» می‌دانند و به «وانتی» تشبیه می‌کنند که می‌تواند بار اقتصاد را به‌دوش کشیده و به مقصد برساند. در مدل مطلوب معظم‌له دولت نقش حمایت‌کننده‌، هدایت‌کننده‌ و کمک‌کننده‌ را خواهد داشت اما «در عرصه، محور حرکت، بخش خصوصی خواهد بود.

امام جمعه جازموریان در پایان به تحولات حوزه غرب آسیا و حملات وحشیانه آمریکا به محورهای مقاومت اشاره و تصریح کرد: آمریکا دیگر نمی‌تواند! مقاومت در منطقه با مردم درهم تنیده شده است. اگر گروه‌های مقاومت و مردم در غزه قابل تفکیک نیستند در دیگر بخش‌های منطقه نیز وضعیت به همین منوال است. بمباران گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه راه به جایی نمی‌برد.

وی عنوان کرد: آمریکا درحال کاشت و آبیاری بذر نفرت در منطقه است که در کوتاه مدت نیز گریبان‌گیر این کشور می‌شود. صهیونیست‌ها همانگونه که در اروپا تحمل نشدند، در منطقه نیز تحمل نخواهند شد و واشنگتن با اتصال خود به صهیونیست‌ها منافعی اندک در برابر زیان‌های حداکثری را برای خود خریده است.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی