کد خبر : 2827
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1402 - 8:46

معاون پرورشی آموزش وپرورش رودبارجنوب:

رودبار جنوب، بزرگترین جمعیت معتکف دانش آموز استان را دارد

رودبار جنوب، بزرگترین جمعیت معتکف دانش آموز استان را دارد
معاون پرورشی آموزش وپرورش رودبارجنوب گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ دانش آموز رودباری در ۶ مسجد معتکف شدند و در استان بیشترین معتکف دانش آموزی را رودبار جنوب دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری “رودبار ما“؛ ماه رجب از ماه‌های ارزشمند است، ماه جلا دادن دل و دور کردن شیطان از خود، ماه ولایت و روشن کردن چراغ معرفت در وجود انسان؛ ماه رجب ماه اعتکاف است.

اعتکاف فرصتی ناب برای تولد دوباره و خود سازی برای همه گروه‌های سنی است اما نوجوانان به دلیل قلب‌های پاک و آماده‌ای که دارند بیش از همه از منویات این ماه بهره‌مند می‌شوند.

اعتکاف، در واقع سه روز خلوت و انس با خدا در یک زندگی جمعی در قطعه‌ایی از بهشت است.

همزمان با میلاد امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع) وایام البیض بیش از ۱۲۰۰ دانش آموز شهرستان رودبار جنوب با ورود به مساجد معتکف شدند.

در این اعتکاف مبلغین طرح امین دانش آموزی با اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و پاسخگویی به احکام و شبهات معتکفین فعالیت دارند تا در این ایام ویژه، زمینه رشد و تعالی معنوی دانش آموزان را فراهم کنند.

دانش آموزان رودباری امسال هم مثل سال‌های گذشته با حضور پرشور خود در ۶ مسجد شهرستان میدا‌ن‌دار مراسم معنوی اعتکاف هستند.

علی‌اکبر جرجندی معاون پرورشی آموزش وپرورش رودبارجنوب در این رابطه به خبرنگار رودبار ما گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز پسر و دختر رودباری در مراسم معنوی اعتکاف حضور یافته‌اند.

وی با بیان اینکه اعتکاف فاصله گرفتن از دنیا و امور دنیوی و پرداختن به خود و معنویت و انس ویژه باخدای متعال است، اظهار کرد: باتوجه به استقبال و شور اشتیاق دانش آموزان جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، دانش آموزان در ۶ مسجد معتکف شده‌اند.

معاون پرورشی اداره آموزش وپرورش رودبار جنوب خاطر نشان کرد: استقبال دانش آموزان رودباری از مراسم معنوی اعتکاف چشم‌گیر بوده است و در استان بیشترین معتکف دانش آموزی را شهرستان رودبارجنوب دارد.

جرجندی، اعتکاف دانش آموزی را از بهترین فرصت‌های معنوی در دوره دانش آموزی دانست که دانش آموزان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

مصاحبه از: پورحیدر

رودبارجنوب

اقتصادی