کد خبر : 2838
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1402 - 12:30

امام جمعه رودبار جنوب:

تکریم ایام‌الله موجب تحکیم پایه‌های نظام می‌شود

تکریم ایام‌الله موجب تحکیم پایه‌های نظام می‌شود
امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به ۱۲ بهمن ماه، سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به میهن و آغاز دهه فجر، ابراز کرد: تکریم ایام‌الله موجب تحکیم پایه‌های نظام، تقویت امنیت و اقتدار کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری “رودبار ما“؛ حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب، امید آفرینی و نگاه امیدوارانه از روی واقعیت‌ها است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم می‌فرمایند؛ توصیه‌ من امید و نگاه خوش‌ بینانه به آینده است، افزود: امید به آینده کلید اساسی است.

وی با طرح این سوال که در مسیر امید آفرینی چکار باید کرد؟، ابراز کرد: در زمین دشمن بازی نکنیم معمولاً در جلسات دورهمی نقاط ضعف را مطرح می‌کنیم و اصلاً توجهی به نقاط قوت، دارایی‌ها و خدمات نظام نداریم.

حجت الاسلام افشارمنش افزود: حل مشکلات مردم، مبارزه جدی با فساد، توجه به نصرت الهی، آگاهی نسل جوان از واقعیت‌های جامعه، تبیین دستاوردهای انقلاب، حفظ نیروهای مخلص و فداکار، بیان دستاوردها و داشته.ها، خودداری از وعده‌های غیر عملی از جمله کارهایی است که در جامعه امید آفرینی می‌کند.

خطیب جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: تقویت قدرت تحلیلی، بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی و شناخت حربه‌ها و تبلیغات دشمن باعث امید آفرینی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به ابعاد و آثار حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره هفت گروه ویژه اقدام مالی FATF، عنوان کرد: ۱۸ دی ماه گذشته ایران با ارسال نامه‌ای به گروه ویژه اقدام مالی FATF خواستار آن شد تا نام جمهوری اسلامی ایران از ذیل توصیه هفت و سایر اسناد این نهاد که مرتبط با قطعنامه ۲۲۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد است، حذف شود این امر بدون دادن امتیاز انجام شد و موفقیتی برای جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام افشارمنش اضافه کرد: خروج از شمول توصیه هفت می‌تواند ریسک شهرت کشور در این حوزه را تا حدودی بهبود ببخشد و گشایشی برای تعامل بیشتر کشور با این نهاد را به وجود آورد.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به ۱۲ بهمن ماه، سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به میهن و آغاز دهه فجر، ابراز کرد: تکریم ایام‌الله موجب تحکیم پایه‌های نظام، تقویت امنیت و اقتدار کشور می‌شود.

امام جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: بزرگداشت ایام الله همچون دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بین نسل جدید و آرمان‌های انقلاب پیوند ایجاد می‌کند و موجب نگرانی دشمن می‌شود.

وی با اشاره به عناصر ماندگار انقلاب اسلام، ابراز کرد: عقیده اسلامی، حضور مردم و قدرت رهبری از جمله این عناصر می باشد که امروز دشمن اسلامیت نظام، حضور مردم در انتخابات به محور وحدت مردم که همانا رهبری است را مورد تهاجم قرار داده است بنابراین باید همیشه و در همه حال مراقبت کرد تا در دام دشمن گرفتار نشد.

حجت الاسلام افشارمنش عنوان کرد: دشمن به دلیل حضور همیشه در صحنه مردم است که نتوانسته به کشور تعرض کند و حقیقتا مردم نقش خود را به‌ خوبی ایفا کرده‌اند و هر کجا انقلاب نیاز داشته فداکاری کرده‌اند.

حجت الاسلام افشارمنش یادآور شد: ۶ بهمن ماه سالروز حماسه مردم آمل علیه تهاجم گروهک ضد انقلاب اتحادیه کمونیست‌ها، شهید و مجروح شدن جمعی از مردم شریف آمل در مازندران است.

خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: گر چه هر سال به همین مناسبت گردهمایی‌ها، مقالات و همایش زیادی برگزار می‌شود اما باز حق مطلب ادا نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ در عقاید دینی، حفظ دستاوردهای نظام اسلامی، سادگی و اخلاص در رفتار، کردار و بی‌آلایش بودن در زندگی دنیایی، بصیرت، شجاعت و اقدام به‌ موقع در دفع دشمنان از ویژگی‌های قیام مردم آمل بود که امام راحل از آن‌ها تجلیل کردند.

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به وفات حضرت زینب (س)، یادآور شد: آن حضرت در سن پنج‌ سالگی مادرش حضرت زهرا (س) را از دست می‌دهد و در حقیقت دوران کودکی آن حضرت با مشکلات و رنج‌های فراوانی همراه بوده او شهادت مادر، پدر و برادر را دیده، او آتش زدن در خانه مادر را دیده است.
وی مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زینب (س) را تقوا، اخلاص، عمل به علم و زهد را برشمرد و افزود: او عابدی شب‌ زنده‌ دار است و سیدالشهدا (ع) در آخرین وداع خطاب به حضرت زینب (س) می‌فرماید خواهرم زینب مرا در نماز شب فراموش نکن.

انتهای خبر/پورحیدر

رودبارجنوب

اقتصادی