کد خبر : 1763
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 13:37

در قالب جشن «چلچراغ آیه‌ها»؛

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و عترت بسیج در رودبار جنوب پایان یافت

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و عترت بسیج در رودبار جنوب پایان یافت
مراسم اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و عترت بسیج شهرستان رودبار جنوب در قالب جشن «چلچراغ آیه‌ها» در شب ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رودبار ما، حجت‌الاسلام قدرت‌الله خاوری مسّول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب در مراسم اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج شهرستان در قالب جشن «چلچراغ آیه‌ها» گفت: مسلمانان مشترکات زیادی مثل قبله و پیامبر(ص) و اصول و فروع دین دارند که حبل المتین ما قرآن، اعجاز پیامبر(ص) است. اگر حضرت موسی(ع) عصا و ید بیضا و حضرت ابراهیم(ع) گلستان آتش داشت داشت، پیامبر اسلام(ص) بزرگترین معجزه یعنی قرآن را داشت که در همه تاریخ برای مسلمین محور، چراغ راه است.

وی با تبریک هفته وحدت، گفت: امام(ره) به‌عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بصیرت و تیزبینی خود یوم الله‌هایی مانند هفته وحدت، روز قدس، دهه فجر، روز ۲۲بهمن و … را هدفمندانه به تقویم اضافه کردند.

قدرت‌الله خاوری افزود: امام راحل هرجا نیاز بود در مقابل تهاجم دشمن پاتک انجام می‌داد. همانطور که در اوایل انقلاب متوجه سناریو دشمن در تقابل با انقلاب ایران انشقاق بین مسلمین جهان است، شد لذا هفته وحدت را نام‌گذاری و آن را به عنوان حبل المتین و قرآن را عامل وحدت بین مسلمین تعریف کردند.

وی بیان کرد: هر جامعه‌ای که با قرآن مأنوس شد، مصون از مخاطرات اجتماعی‌ است.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و قرآن سوزی و اهانت پیامبر اکرم(ص) را نشر فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه‌ عنوان کرد و افزود: آنان فکر می‌کنند که می‌توانند حقانیت قرآن را زیر سؤال ببرند در حالی که این چنین نیست و برگزاری برنامه‌هایی مثل این برنامه در کشور به دلیل نشر فرهنگ قرآنی و امثال آن به خانه‌ها، مدارس و مغازه‌هاست چرا که هر جامعه‌ای که با قرآن مأنوس شد، بیمه شده است.

مراسم اختتامیه مرحله مقدماتی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج شهرستان رودبار جنوب در قالب جشن «چلچراغ آیه‌ها» در شب ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار و نفرات برتر در هر رشته مشخص شد که به شرح ذیل است.

رشته قرائت

نفر اول: سعید پالش

رشته ترتیل

نفر اول: منوچهر محمدعلی زابلی

️نفر دوم: محمد حسین رئیسی نیا

نفر سوم: اصغر پرسه/رمضان خانه شیر

رشته اذان

️نفر اول: عارف پرسه

اکبر فرخی نیا

غلامرضا سلاجقه

رشته مفاهیم

سلمان یادگاری

رشته قرائت تقلیدی

محمد طاها خانچه

رشته ترتیل

عماد رضا غزوی

علی اصغر بهزای

نفرات برگزیده مسابقات در بخش خواهران رشته ترتیل

️نفر اول: نجمه برآهویی

️نفر دوم: ریحانه روهنده

️نفر سوم: سمیه گرگین پور

رشته مفاهیم

️نفر اول: فاطمه کریمی

رشته حفظ

️زینب سالمی حفظ ۱۰ جزء

️یاسمن شجر سهرابی حفظ ۵ جزء

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی