کد خبر : 1703
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 17:55

رزمنده هشت سال دفاع مقدس:

شهید سلیمانی نقطه قوت رزمندگان کرمانی در هشت سال دفاع بود

شهید سلیمانی نقطه قوت رزمندگان کرمانی در هشت سال دفاع بود
رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقطه قوت رزمندگان کرمانی در هشت سال دفاع مقدس بود.

به گزارش رودبار ما، بیش از سی سال از آخرین حماسه‌های جاودانه مردان بی‌ادعا در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل در مرزهای جغرافیایی ایران و عراق می‌گذرد هرچند از زمان پایان جنگ فاصله می‌گیریم عظمت مقاومت وایستادگی این ملت در برابر زور گویی قدرت‌های بزرگ، نمایان‌ترجلوه می‌نماید.

گویا هیچ‌وقت این فاصله زمانی کم نخواهد شد و آنان همچنان پیشتازند. آنان با وجودی که سال‌هاست قفس تن را رها کرده‌اند ولی همچنان بزرگ و بزرگ‌ترند سیره رفتاری برخی از آنان از زمان خود بالاتر بود.

فرمانده لشکر بیست ساله، فرمانده قرارگاه بیست ودو ساله، فرمانده اطلاعات عملیات نوزده ساله، فرمانده گردان‌های رزمی زیر بیست سال… این‌ها نمونه‌هایی از غیرت انقلابی سربازان امام خمینی(ره) بودند که تن استکبار را بلرزه در آورده بود و تئوریسین‌های سیاسی و نظامی جهان ظهور جریان توفنده و غیر قابل مهاری را درمنطقه خاور میانه پیش بینی کردند به همین خاطر از هیچ‌گونه اقدام پنهان و آشکاری در راستای مهار این قدرت انقلابی ایران فروگذار نکرد.

در واقع گردانندگان اصلی صحنه‌های این نبرد سرنوشت ساز، جوانان زیر سی سال بودند که مایه تعجب کارشناسان بزرگ جنگ در دنیا شده بود. آن چیزی که جنگ را به پیش می‌برد نه قدرت سخت افزارهای نظامی بود و نه تدابیر تئوریسین‌های نظامی، بلکه ایمان به هدف و راهی بود که توسط رهبریت نهضت برای این سربازان فداکار و انقلابی ترسیم شده بود. جلوه‌های تکرار نشدنی صحنه‌های نبرد وایثار و مقاومت پشتیبانان جبهه‌ها بر پیچیدگی‌های جنگ و غیر قابل تصور بودن آن در منظر بیگانگان افزوده بود.

به مناسبت هفته دفاع مقدس به سراغ علی سالمی یکی از چندین رزمنده دفاع مقدس رودبار جنوب رفتیم که حدود ۹۱ ماه در جبهه‌های حق علیه باطل و چندین عملیات حضور داشتند.

علی سالمی رزمنده هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار رودبار ما ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: فضای اجتماعی آن دوران به گونه‌ای بود که جوانان و نوجوانان خود را به این رود خروشان می‌سپردند و من نیز که در آن دوران ۲۱ سال سن داشتم حضور در جبهه را چون دیگر جوانان ایران واجب عینی دیدم.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: جوانان ما مواظب باشند و اگر می‌خواهند در راه دین باشند باید مراقب ترفندهای دشمنان باشند زیرا دشمن هزاران ترفند دارد و اگر جوانان می‌خواهند در  راه دین حرکت کنند و در دام ترفند های دشمن گرفتار  نشوند باید وصیت نامه شهداء را مطالعه کنند.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه در عملیات‌های طریق القدس و بیت‌المقدس حضور داشت، خاطر نشان کرد: طی مدت حضورم در جبهه سه بار مجروح شدم بار اول در عملیات فاو بار دوم شلمچه و در مرحله آخر در عملیات پنج وین زمانی که در عملیات پنج وین مجروح شدم مرا به سردخانه بیمارستان تهران انتقال دادند و مدت ۴۸ساعت در آنجا بودم همه هم‌رزمانم فکر کردند که من به شهادت رسیدم  ولی بعد از این دو شبانه روز؛ توفیق شهادت را نداشتم و مجددأ من را به بیمارستان انتقال دادند.

سالمی با بیان این‌که شهدا زنده‌اند و در نزد پروردگار خود روزی می‌خورند، تصریح کرد: یک روز من و شهید گلستانی باهم در دکل دیده‌بانی حرف می‌زدیم و با دوربین اطراف را نگاه می‌کرد، من هم داشتم گرا را می‌نوشتم و گلوله به گردن این شهید عزیز اثابت کرد و سر را از بدنش جدا کرد و در این هنگام هنوز این شهید قهقهه می‌زد و اینجا بود که من این کلام نورانی قرآن را درک کردم که شهداء در قهقهه مستانه‌شان عند ربهم یرزقونند.

سالمی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: یکی از نقاط قوت رزمندگان کرمانی در جنگ هشت ساله حضور سردار سلیمانی بود که با سخنان امید آفرین شوق جنگ حق علیه باطل را دو چندان می‌کرد.

انتهای خبر/پورحیدر 

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی