کد خبر : 1559
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 4:11

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار جنوب:

فروش شیر خشک خارج از داروخانه ممنوع است

فروش شیر خشک خارج از داروخانه ممنوع است
رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب با اعلام هشدار به عرضه کنندگان شیر خشک اطفال و غذای کودک وارد شده از مبادی غیر رسمی گفت: عرضه شیرخشک اطفال صرفاً در داروخانه‌ها و با برچسب اصالت و کد رهگیری مجاز است.

به گزارش رودبار ما، بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبارجنوب و اداره اماکن شهرستان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و فروشگا‌های لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه محمد آباد کتکی بازدید نمودند.

احسان باقری رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب با اعلام این خبر به خبرنگار رودبار ما گفت: کارشناسان بهداشت محیط این شبکه و اداره اماکن شهرستان به صورت سرزده از فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی بازدید نمودند و طی این بازدید‌ها مقداری اجناس قاچاق، شیر خشک، لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد صلاحیت بهداشتی جمع آوری شد. 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان رودبار جنوب بیان کرد: گزارش‌های واصله و بررسی‌های میدانی بعمل آمده حاکی از عرضه انواع شیرخشک‌ غیرمجاز و غذای کودک در سطح برخی از فروشگاه‌های خرده‌‌فروشی است. 

وی در ادامه افزود: این در حالیست که شیرخشک صرفاً باید در سطح داروخانه‌ها عرضه شود و فروش آن در هیچ محلی به غیر از داروخانه مجاز نیست.

وی ضمن هشدار نسبت به توزیع و عرضه محصولات مذکور وارد شده از مبادی غیررسمی و برخورد قاطع با واحدهای متخلف به همشهریان توصیه کرد: نظر به عوارض و آسیب‌های احتمالی بواسطه عدم اطلاع از شرایط تولید، نگهداری و اصالت آن‌ها، ضمن توجه به دارا بودن برچسب اصالت بر روی بسته بندی محصول، با استعلام شناسه رهگیری از اصالت و یا تقلبی بودن فرآورده اطمینان حاصل نموده و شیرخشک اطفال را صرفاً از داروخانه‌ها تهیه کنند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی