کد خبر : 1770
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 20:17

روایت عاشقی؛

گفتگو خواندنی با اولین حافظ قرآن در رودبار جنوب

گفتگو خواندنی با اولین حافظ قرآن در رودبار جنوب
خانواده «میرکردی» یکی از خانواده‌های موفق قرآنی شهرستان رودبار جنوب که با قرآن انسی شگفت دارند.

به گزارش رودبار ما، قرآن داروی شفابخش و تاثیر گذار دائمی و حقیقی نظام بشریت است.

ملت ایران با اقبال به آیات قرآنی تلاش می‌کنند تا قلب خود را مخزن ثقل اکبر خدا(قرآن) کنند.انس مردم با قرآن رفتارهای فضیلت مدار و حفظ حرمت‌ها را به جامعه تقدیم می‌کند و وقتی زندگی خود را با قرآن مانوس کنیم در حقیقت اخلاق را به جامعه تقدیم کرده‌ایم و رفتارهای فضیلت مدار و سلامت در روح و روان، صداقت و صمیمیت در زندگی برای خانواده‌ها و حفظ حرمت‌ها در جامعه ترویج پیدا می‌کند که این‌ها همه برخاسته از ادبیاتی است که در آیات قرآنی به ما ارائه شده است.

حفظ قرآن براى کسانى که به این توفیق دست پیدا مى‌کنند، کارى بسیار لذت بخش است. این کار از آن‌جا که کارى داوطلبانه است و هیچ اجبارى پشت آن نیست ( مثل تکالیف مدرسه ) شیرینى خاصى دارد که تنها حافظان قرآن به آن حلاوت دست پیدا مى‌کنند.

شمسى میرکردى اولین کسى که در شهرستان رودبار جنوب توانسته است با اراده و پشتکار حافظ کل قرآن کریم شود و این روزها در حال ترویج این سنت حسنه در روستایش حیدرآباد و شهر رودبار باشد.

در ادامه گفتگوى خبرنگار رودبار ما را با اولین حافظ کل قرآن کریم در شهرستان رودبار جنوب بخوانید:
 
رودبار ما_خیلى خوشحالیم که شما به عنوان اولین حافظ کل قرآن در شهرستان رودبار حضور دارید، شما اهل کدام روستای رودبار جنوب هستید؟

من اهل روستاى حیدرآباد از توابع شهرستان رودبار جنوب هستم.
 
رودبار ما_ چه شد که تصمیم به حفظ قرآن گرفتید؟

پدرم که بى‌سواد هستند همیشه در حسرت قرائت قرآن بودند. آن‌ها همیشه آرزو داشتند که فرزندانشان بتوانند قرآن بخوانند و قرآن را حفظ کنند در حقیقت پدر و مادرم مشوق اولیه من در حفظ قرآن شدند. بعد از والدین، باید تقدیر و تشکر کنم از حجت‌الاسلام نجنو، روحانى فرهیخته رودبارى که ما را راهنمایى کرد، طى کلاس‌هاى قرآنى که در مسجد امیرالمومنین علیه‌السلام روستا برگزار مى‌شد و ما شرکت مى‌کردیم، وقتى فهمید، به حفظ قرآن علاقه‌مندم به تشویقمان پرداخت و با تهیه نوار کاست ما را به ادامه راه امیدوار کرد. وقتى که از رودبار به کهنوج رفتند ما خودمان این راه را ادامه دادیم.
 
رودبار ما_ تمام قرآن را در رودبار حفظ کردید؟

۲۰ جزء را در رودبار حفظ کردم و ۱۰ جزء باقیمانده را یک روز از طریق تلویزیون با یک موسسه قرآنى در قم آشنا شدم و این آشنایى منجر به ثبت نام در آن موسسه شد و من براى تکمیل حفظ و اخذ گواهینامه حفظ قرآن به قم رفتم و توانستم تیرماه سال ۸۶ حفظ قرآن را به پایان برسانم و موفق به اخذ گواهینامه شدم.
 
رودبار ما_ در حال حاضر براى تثبیت محفوظات خود هر روز چند جزء مرور مى‌کنید؟

برای ثبت محفوظات خود هفته‌ای سه بار به موسسه‌ای که در آن حفظ را تمام کردم(موسسه قرآن و نهج‌البلاغه در قم) تماس می‌گیرم و محفوظات را تحویل می‌دهم.

رودبار ما_موسسه یا جای خاصی برای برگزاری کلاس‌های قرآن دارید؟

نه؛ جای خاصی نیست و هفته‌ای دو روز کلاس تثبیت محفوظات قرآن آموزان در مسجد روستا برگزار می‌شود.

رودبار ما_ غیر از شما در خانواده چه کسانى در این زمینه موفق بوده‌اند؟

خواهرم آمنه میرکردى حافظ کل قرآن هستند و ۶ نفر از اعضای خانواده هم در حال حفظ هستند.

رودبار ما_ شما در حال حاضر براى توسعه فرهنگ قرآنى چه فعالیتی را در سطح روستا و شهرستان انجام مى‌‌دهید؟

من به لطف خدا، ده نفر را آموزش دادم و حافظ کل هستند و بیش از ۳۰ نفر دیگر نیز در حال حفظ هستند.

رودبار ما_ پس از حفظ قرآن تغییری هم در روحیات فردی و زندگی اجتماعی شما ایجاد شده است؟

آیات قرآن سراسر نور و زیبایی است، بله قطعاً حفظ قرآن تغییرات زیادی را در انسان ایجاد می‌کند. از جنبه اجتماعی نگاهی که به یک فرد قرآنی در جامعه می‌کنند نگاهی احترام آمیز است و توقعات بیشتری هم از او دارند. از لحاظ فردی هم برکات زیادی چه از لحاظ مادی و چه معنوی در زندگی ایجاد می‌کند.

رودبار ما_با توجه به این که جو خانواده شما قرآنی است و خواهر و برادرتان هم در مسیر حفظ قرآن بودند چه تأثیری در روند حفظ شما داشت؟

تأثیر خیلی مثبتی داشت و همین که می‌توانستیم محفوظات خود را به یکدیگر تحویل دهیم و با هم تمرین کنیم خود کمک بزرگی در بحث حفظ به ما می‌کرد.

رودبار ما_ ضمن آرزوی موفقیت براى شما خواهر ارزشمند، در پایان اگر موضوع خاصى در نظر دارید، بفرمائید؟

حرف خاصى ندارم جز اینکه از همه کسانى که مشوق توسعه فرهنگ قرآنى هستند تشکر کنم و از هر کسى که دستش مى‌رسد بخواهم که کمک کنند تا قرآن غریب نماند.

به گزارش رودبار ما، خانواده «میرکردی» یکی از خانواده‌های موفق قرآنی شهرستان رودبار جنوب که با قرآن انسی شگفت دارند و یکی از بهترین مربیان قرآنی در سطح شهرستان هستند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی