کد خبر : 1339
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 6:28

رودبار ما گزارش می دهد؛

جوانان رودباری میدان‌دار مراسم عزاداری اباعبدالله حسین(ع)

جوانان رودباری میدان‌دار مراسم عزاداری اباعبدالله حسین(ع)
جوانان رودباری در ماه محرم و صفر مشارکت بی‌نظیری در برپایی مراسمات عزاداری ابا‌عبدالله حسین (ع) دارند.

به گزارش خبرنگار رودبار ما، محرم که از راه می‌رسد، حی علی العزا را می‌گوئیم و رخت سیاه بر تن می‌کنیم، تا بشتابیم به سوی هیأت و خیمه، تا برداریم علم و کتل و یک بار دیگر به سوگ سالار شهیدان بنشینیم و برای یک سال دیگر عمر خود را بیمه سید شهیدان اهل بهشت کنیم.

حالا چند روزی است که از آغاز فصل عزای ابوالاحرار می‌گذرد، شهر سیاه پوش است و خیمه‌ها برپاست، صبح و ظهر و شب، مساجد و حسینیه‌ها میزبان عزاداران است.

ّصف‌ها به هم فشرده، دست‌ها بر سینه و اشک‌ها روان است. از این سیاهی‌ها، آنچه می‌بینیم نوری است بر دل‌ها که به برکت نام اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به ما می‌رسد.

جوانان پای ثابت برپای موکب و دسته‌های عزاداری‌ها هستند. شور آن‌هاست که در هیأت‌ها غوغا به‌پا و انگیزه و انرژی جوانی آن‌هاست که روضه را برای عزاداران دلنشین می‌کند. درس گرفته‌اند از بزرگ‌ترها و یاد گرفته‌اند که مجلس عزای سیدالشهدا را چگونه باید اداره کنند و چگونه باید به دنیا بگویند که ما ملت امام حسین علیه‌السلام هستیم.

حجت‌الاسلام سابقی امام جماعت روستای مختارآباد گفت: نوجوانان و جوانان در ماه محرم و صفر مشارکت بی‌نظیری در برپایی مراسمات عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) در تمام مساجد شهر و روستا‌های رودبار جنوب و جازموریان دارند.

وی ادامه داد: در شهر و روستاهای جازموریان خیمه‌های عزا از چند روز قبل برپاست و هر کس به سبک و سیاق خود یاد شهدای کربلا را زنده نگه می‌دارد و هر کس در حد توان خود اراده‌اش را به اباعبدالله علیه السلام نشان می‌دهد.

بامری خاطر نشان کرد: برخی هیأت‌ها کوچک و برخی بزرگ است و برخی‌ها نوپا اما حرف همه آن‌ها یکی است، سلام بر حسین…

یا حسین، یا حسین، آوایی است که این روزها از هر کوی و برزن می‌شنویم، از هر خانه و مسجدی، از موکب‌ها تا خیمه‌ها… رنگ شهر وقتی حسینی می‌شود حال و هوای دیگری داریم، محرم‌ها اصلاً شهر دیدنی‌تر است.

اینجا بانوان نیز برای همدردی با حضرت زینب(س) با ساده‌ترین امکانات اقدام به برپایی موکب کردند و از عزاداران پذیرایی می‌کنند.

هویت ما گره خورده با نام حسین علیه‌السلام است و این رخت عزا از گذشتگان به دست ما رسیده است. ما میراث‌دار این هویت دینی و تاریخی هستیم و وظیفه داریم تا آن را به آیندگان برسانیم. جوانان آگاه باشند هر هشتگ و یاحسین ما در دنیای مجازی تیری بر قلب دشمنانی است که با حسینی بودن ما مشکل دارند. این هیأت است که ما را عاشورایی و دنیای ما را حسینی کرده و این نور «إلی یوم القیامه» بر دل‌ها حک است.

انتهای خبر/پورحیدر 

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی