کد خبر : 1032
تاریخ انتشار : جمعه 22 اردیبهشت 1402 - 14:16

امام جمعه جازموریان:

ریشه کنی فساد راهی برای برقراری عدالت اقتصادی است

ریشه کنی فساد راهی برای برقراری عدالت اقتصادی است
حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: شرط بهبود زندگی مردم رعایت عدالت اقتصادی است و یکی از راه های برقراری عدالت در اقتصاد مسئله ریشه کنی فساد است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی رودبار ما، حجت‌الاسلام کاظم صادقی در خطبه‌های نماز جمعه جازموریان، ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: رعایت تقوای الهی در زندگی ما آرامش  را به دنبال دارد.

امام جمعه جازموریان خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های بازار اسلامی که باید با اخلاقیات و شرع هماهنگ باشد و روایات و فعل ائمه (ع) بدان تاکید کرده‌اند، ربا در خرید و فروش نباشد چرا که ربا خود به خود جامعه را نابود و به هلاکت می‌رساند، در معامله یک مسلمان فریب و غش نباشد، در معامله کالا مشخص باشد و بداند که سرمایه خود را صرف چه چیزی خواهد کرد.

امام جمعه جازموریان انصاف را حلقه مفقوده بازار برشمرد و ابراز کرد: اگر انصاف باشد دیگر شاهد مفاسد اقتصادی نخواهیم بود بنابراین اگر در زندگی شخصی لقمه حلال آمد زمینه هدایت انسان فراهم خواهد شد و اسلام هدایت و رستگاری را از ما می‌خواهد.

حجت الاسلام صادقی ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع)، خاطرنشان کرد: آن حضرت مهندسی فرهنگی برای اسلام و تشیع پایه گذاری کردند که این مهم باعث پیشرفت جامعه شد و ایشان در کنار راسخ کردن اعتقادات، تحولی را ایجاد کردند که نتایج آن توسعه تشیع در آن زمان به نحو احسن شکل گرفت و ثمرات آن ترویج فرهنگ و منطق اسلام و نظام‌مند کردن باورهای شیعی بود و از همه مهم‌تر پیوند اهل تشیع و تسنن بود که به شاگردی امام صادق (ع) افتخار می‌کردند.

خطیب جمعه جازموریان با اشاره به اقتصاد و معیشت مردم، تصریح کرد: شرط بهبود زندگی مردم رعایت عدالت اجتماعی است و اقتصاد بدون عدالت مدنظر انقلاب نیست و یکی از راه‌های برقراری عدالت در اقتصاد مسئله ریشه کنی فساد است.

وی اضافه کرد: اگر اقتصاد فاسد شد اخلاق و اجتماع هم فاسد خواهد شد و اگر در جایی فساد رخ داد باید بدون تاخیر با آن برخورد کرد و نتیجه آن شفاف سازی شود و برای اجرای عدالت کسانی انتخاب شوند که متعهد باشند.

حجت الاسلام صادقی به روز بزرگداشت زبان فارسی اشاره کرد و گفت: زبان فارسی از مولفه هویت ملی و از سرمایه‌های کهن ما است که گستردگی فراوانی دارد و هم زبان عاطفه و هم  زبان علم است و تحقیر زبان فارسی از اهداف دشمن در جنگ ترکیبی است.

امام جمعه جازموریان با اشاره به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اظهار کرد: شاهد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و اقتدار مقاومت اسلامی بودیم و پیامش این است که محوریت میدان دست ما را در عرصه دیپلماسی پر خواهد کرد و نوید روزهای روشن برای مستضعفین عالم خواهد بود که مقاومت همراه با همدلی و نتیجه آن شکست دشمن خواهد شد.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی