کد خبر : 983
تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 16:05

امام جمعه جازموریان:

سیاسی کاری در آموزش و پرورش سم است

سیاسی کاری در آموزش و پرورش سم است
امام جمعه جازموریان گفت: سیاسی کاری و جناح بازی در آموزش و پرورش سم است چرا که آموزش و پرورش مهمترین نقش را در تربیت دانش آموزان دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی رودبار ما، حجت الاسلام کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از مصادیق مهم تقوای الهی، تقوای در جامعه است و انسان مومن نباید به دنبال عیوب دیگران باشد بلکه باید به دنبال عیوب خود باشد تا به خدا نزدیکتر شود.

امام جمعه جازموریان با بیان این مطلب که قوام زندگی ما با تجارت و معاش همراه است، ابراز کرد: پیغمبر گرامی اسلام (ص) از ابتدای بعثت الگوی خرید و فروش اسلامی را رونق دادند.

وی افزود: اولین وظیفه مومن در بازار و خرید و فروش، یاد خداوند متعال است چرا که بازار نمونه‌ای روشن از جلوه‌های دنیا است و هم چنین زندگی اجتماعی جامعه به تقوا بستگی دارد و بقا بازار هم به تقوا است و از همه مهمتر حق خداوند را که خمس و زکات را پرداخت کنند.

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: بازار باید شفافیت داشته باشد و خریدار هم باید صادق باشد اگر کالای ما عیب و ایرادی دارد آن را صادقانه بگوییم و نباید مومن که خلیفه الله است ضرر کند.

خطیب جمعه جازموریان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی، خاطرنشان کرد: امام هادی (ع) زیارت عبدالعظیم حسنی را همچون زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا می‌داند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با قشر زحمتکش گارگران، ابراز کرد: مطالبه کارگران باید شنیده شده و حق آن‌ها باید ادا شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در حوزه آموزش و پرورش، معلمان نباید نگاه تک بعدی نسبت به آموزش و پرورش داشته باشند، بیان کرد: معلمان اول تزکیه بعد حکمت و علم را به دانش آموزان یاد دهند.

وی تاکید کرد: سیاسی کاری و جناح بازی در آموزش و پرورش سم است چرا که آموزش و پرورش مهمترین نقش را در تربیت دانش آموزان دارد.

امام جمعه جازموریان ضمن توصیه به رئیس جدید آموزش و پرورش جازموریان، خاطرنشان کرد: باید حلقه وصل و ارتباط مدرسه، مسجد و منزل باشد و مدارس از ظرفیت مساجد همجوار با مدارس برای تعلیم و تربیت استفاده کند و از همه مهمتر نقشه راه را برای خود تبیین کند.

وی به سفر آیت الله رئیسی به سوریه اشاره کرد و گفت: این دولت نگاه ویژه‌ای به همسایگان و استفاده از ظرفیت اقتصادی و تجاری آنها دارد و به دنبال امضای تفاهم نامه های امنیتی با طرف‌ها است.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی