کد خبر : 896
تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1402 - 12:25

امام جمعه رودبارجنوب:

عید فطر سرآغاز گام نهادن در مسیر خودسازی است

عید فطر سرآغاز گام نهادن در مسیر خودسازی است
امام جمعه رودبار جنوب گفت: عید فطر از بزرگترین اعیاد اسلامی و سرآغاز گام نهادن در مسیر خودسازی است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی رودبار ما؛ نماز عید سعید فطر صبح امروز به امامت حجت الاسلام و المسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در زمین چمن شهرستان با حضور مسئولان و مردم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک این عید بزرگ اظهار کرد: عید فطر از بزرگترین اعیاد اسلامی و عید بندگی و عبودیت در مسیر قرب الی الله است؛ عید فطر عید تحصیل مغفرت و رحمت الهی و اساساً روز بارش رحمت پروردگار است.

امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه عید فطر سرآغاز گام نهادن در مسیر خودسازی است، افزود: از مهم‌ترین مؤلفه‌های جامعه پردازی سیر تمدنی، خودسازی و اصلاح رفتار فردی و اجتماعی مؤمنان و مومنات است.

وی با بیان اینکه حفظ نفس و صله رحم از ثمرات ماه مبارک رمضان است، گفت: در عید فطر پاداش یک ماه تهجد و بندگی و عبادت در درگاه پروردگار محاسبه و منظور می‌شود.

افشارمنش با اشاره به اینکه هر روزی که در آن گناه نکنیم عید است، ادامه داد: روز عید سعید فطر نقطه شروع است و برای اینکه زندگی سراسر عبودیت و تقوا در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی داشته باشیم، این روز آغاز فصل بندگی تلقی می‌شود.

امام جمعه رودبار جنوب گفت: عید فطر دستاوردهای فراوان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی و حتی اقتصادی در جامعه دینی بر جای می‌گذارد.

وی افزود: در عرصه اجتماعی، اتحاد و وحدت مسلمانان در انجام یک مناسک فاخر توحیدی و اجتماعی در قالب اقامه نماز عید سعید فطر در صفوف واحد یک ماه عبودیت و اصلاح رفتار را جشن گرفتند‌.

خطیب جمعه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: سنت پسندیده انفاق و بخشش و گره گشایی از مشکلات محرومان و نیازمندان در قالب پرداخت فطریه خود را متجلی می‌سازد.

وی بیان کرد: پیوسته نماز و روزه یک‌ماه انسان معلق است تا اینکه فطریه خود را پرداخت نماید و یک ماه روزه داری و تهجد با اقامه نماز با پیوسته فطریه به پایان می‌یابد که این امر جزو واجبات دین است و توجه به نیازمندان و دستگیری از فقرا با پرداخت فطریه آشکار و نمایان می‌شود.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی