کد خبر : 728
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 - 1:10

نماينده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جازموریان راه حل معضل بیکاری جنوب کرمان است

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جازموریان راه حل معضل بیکاری جنوب کرمان است
نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان گفت: جنوب كرمان بهشت معادن است، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جازموریان راه حل معضل بیکاری جنوب کرمان است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی رودبار ما، نشست خبری منصور شکراللهی  نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان با اصحاب رسانه شامگاه پنج‌شنبه به میزبانی فرمانداری کهنوج برگزار شد.

منصور شکراللهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای دوره نمایندگی کارهای زیرساختی که بیش از ٢٠ سال زمان گذشته را پیگیری کرده‌ام و طرح‌های به محاق رفته مانند منطقه ویژه اقتصادی جازموریان استارت آن دوباره زده شد.

وی افزود: منطقه ویژه‌ای اقتصادی نقش بندر خشک را دارد و با وجود منطقه ویژه و پتروشیمی که احداث آن‌ها در همین سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد بخش زیادی از معضل بیکاری رفع خواهد شد.

شکراللهی در خصوص مرکزیت استان کرمان جنوبی نیز اعلام کرد: مرکز استان کرمان جنوبی باید با نظر کارشناسان تعیین شود و بنده برای خودنمایی حرف غیرکارشناسی نمی‌زنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص پادگان ارتش نیز گفت: انرژی زیادی برای برگشت پادگان ارتش صرف شده است، نباید اجازه می‌دادند این تجهیزات جابجا شود و جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه و سرلشکر باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح و قالیباف رئیس مجلس در این خصوص برگزار شده که امیدواریم به نتیجه برسیم اما کار سختی را پیش رو داریم.

این نماینده مجلس افزود: منطقه ما نیاز به زیرساخت دارد و تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نشود توسعه نخواهیم یافت و بعنوان نماینده باید پیگیر ایجاد زیرساخت برای طرح‌های توسعه‌ای باشم.

شکراللهی در ادامه این نشست گفت: رئیس جمهور، توجه ویژه‌ای به منطقه‌جنوب کرمان دارد.

وی در خصوص پیگیری طرح‌ها افزود: در لایحه بودجه، طرح راه آهن مسیر جاسک به کهنوج دیده شده است. 

تخصیص بودجه به جاده محمدآباد به جاسک که یکی از برنامه‌های است که جنوب کرمان را به آب‌های مکران متصل می‌کند انجام شده است و امسال بودجه ۶٠٠ میلیاردی برای آن درنظر گرفته شده است.

وی در خصوص معضل سوختبران گفت: برای وضعیت سوختبران در شورای راهبردی استان پیشنهاداتی مطرح شده که یکی از آنها تغییر مسیر و تعیین مسیر سوختبران بوده است.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان گفت: جنوب کرمان بعنوان پسکرانه مکران دیده شده است، که می‌تواند آینده خوبی را برای منطقه رقم بزند.

شکراللهی در پاسخ به وضعیت بیمارستان کهنوج نیز گفت: پانصد میلیارد تومان برای احداث بیمارستان دویست و بیست تخت خوابی کهنوج بعنوان بیمارستان مادر پنج شهرستان، برای سه سال در نظر گرفته شده که ۶٠ میلیارد آن بحساب پیمانکار برای تجهیز کارگاه واریز شده که بزودی آغاز بکار خواهد کرد.

وی از کنار رفتن بنیاد مستضعفان بعنوان معین اقتصادی قلعه گنج نیز خبر داد و عنوان کرد: شرکت ملی مس کشور معین اقتصادی قلعه گنج و رودبار انتخاب شده است، که فعالیت خود را بزودی در این دو شهرستان آغاز خواهد کرد و جلساتی با مدیران گهرزمین نیز داشته‌ایم که به مسئولیت‌هایشان در منوجان عمل کنند.

شکراللهی در پایان ضمن تقدیر از اصحاب رسانه‌ خواست برای توسعه منطقه فارغ از نگاههای سیاسی،قومی و منطقه‌ای دست در دست هم دهند و به مسئولین کمک کنند تا کارها پیشرفت بهتری داشته باشد.

وی افزود: از نقد سازنده استقبال می‌کنم و از همه افراد صاحب فکر و اندیشه می‌خواهم برای توسعه و پیشرفت منطقه مسئولین را همراهی کنند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی