کد خبر : 2514
تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1402 - 12:16

امام جمعه جازموریان:

مدعیان آزادی بیان نفی هولوکاست را برنمی‌تابند

مدعیان آزادی بیان نفی هولوکاست را برنمی‌تابند
امام جمعه جازموریان گفت: مدعیان آزادی بیان نفی هولوکاست را برنمی‌تابند.

به گزارش رودبار ما، حجت‌الاسلام صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، گفت: حضرت ام البنین الگوی تربیت حماسی و الگوی تربیتی مناسب برای تربیت انسان های زمینه ساز ظهور است.

امام جمعه جازموریان بیان کرد: تربیت حماسی تربیتی است که قدرت شناخت حق، امید به تحقق آن و شجاعت اقدامِ بر اساس آن را در انسان ایجاد می‌کند، این تربیت، بر فطرت الهی انسان و بر فضایل فطری استوار می باشد که به نحو تام و تمام در دین الهی تبیین شده است.

وی ابراز کرد: تربیت حماسی، سازنده انسان‌هایی است که به بیان امام صادق (ع)؛ محکم‌تر از فولادند. بی‌شک و شبهه می‌توان قله این نوع تربیت و این نوع انسان‌ سازی را شخصیت عظیم الشان حضرت ابالفضل العباس (ع) دانست.

حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: زندگی در عصر غیبت اگر با انتظار پویا و ثبات قدم همراه باشد، حماسه است و اگر کسانی به اصلاح جامعه و زمینه‌سازی برای ظهور موعود بپردازند، از حماسه سازان تاریخ خواهند بود.

خطیب جمعه جازموریان افزود: زندگی مومنان آخرالزمان با حماسه گره خورده است از این رو باید گفت حیات مهدی‌ باورانه و مهدی‌ یاورانه، مبتنی بر تربیت مهدوی و تربیتی که از جنس تربیت حماسی است.

وی تبدیل تهدید به فرصت را راهبرد حکیمانه در راهبری‌های فرهنگی اجتماعی دانست و اظهار کرد: رحمت خدا بر شهید حاج قاسم سلیمانی که در یکی از سخنرانی‌ هایشان گفته بودند؛ «من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست اما شرط آن، این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم».

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: اصل مدیریتی «تبدیل تهدید به فرصت» ریشه در یک سنت الهی دارد که می‌توان آن را اصل قرآنی «معیت عُسر و یُسر» نامید؛ «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» (شرح: ۵- ۶).

امام جمعه جازموریان ریشه بزرگ‌ترین فرصت‌ها را در بزرگ‌ترین تهدیدها دانست و ابراز کرد: با این نگرش، انسان در مواجهه با مشکلات به جای آنکه خود را ببازد و دست از تلاش بکشد به دنبال راهی خواهد گشت که این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی بیان کرد: با تهاجم نرم سبک زندگی غربی به سبک زندگی ایرانی اسلامی، در بخشی از مناطق متمولِ برخی شهرها، شاهد برخی از مظاهر این تهاجم در قالب برپایی جشن‌‌هایی نظیر «هالووین» (جشن وحشت و زامبی‌ وارگی در ۳۱ اکتبر؛ ۹ آبان) هستیم که متاسفانه امسال در کشور عربستان سعودی نیز به طرز فضاحت‌ باری اجرا شد.

حجت‌الاسلام صادقی اضافه کرد: در آستانه جشن «ولنتاین» (روز عشق یا عشاق در ۱۴ فوریه؛ ۲۵ بهمن) و جشن «کریسمس» هستیم این اتفاق که ظاهرا تهدیدی برای سبک زندگی اسلامی است باید با تدبیر و درایت جبهه فرهنگی انقلاب، تبدیل به فرصت شود.

خطیب جمعه جازموریان ابراز کرد: با تقویت آئین‌های ملی و بومی، تعریف جشن‌های معادل که با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خودمان متناسب‌ سازی شده، می‌توان این راهبرد را دنبال کرد.

وی اظهار کرد: در بزرگداشت میلاد حضرت مسیح (ع) نیز باید با نگاهی راهبردی و انقلابی تدبیری اندیشید، از مصادیق عینی این نگاه راهبردی، دو موضوع «ضرورت اتّحاد جبهه ایمان، در برابر کفر و دنیا پرستی» و «ضرورت تأسی به پیامبران الهی» است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به تفکر و روحیات مطالبه گری جوانان و نخبگان امروز جامعه، تصریح کرد: مطالبه‌گری جزء لاینفک سخن گاه‌های نماز جمعه و وظیفه قطعی امامان جمعه و سایر اهالی اندیشه و قلم و سخن است.

امام جمعه جازموریان تاکید کرد: باید خطبه‌های نماز جمعه محل مطالبه‌گری باشد و بر این وظیفه پا فشاری کند البته شرط نفوذ کلام و تأثیر مطالبه‌ خواهی توجه به لوازم آن است.

وی با اشاره به این که معرفی لوازم مطالبه‌گری و چگونگی آن بهتر از هر جا در بیانات امام امت اسلام یافت می‌شود، گفت: مطالبه‌ کردن و در میدان وارد شدن از برکات انقلاب اسلامی بود: «امام… ملت خمود و تسلیم را تبدیل کردند به یک ملت مطالبه‌ گر، بنابراین  مطالبه‌ گری کنید و از مسئولان بخواهید که کار جدی انجام دهند.

حجت‌الاسلام صادقی عنوان کرد: مطالبه گری همیشه باید همراه با ارائه‌ راه حل درست و قابل قبول باشد، مطالبه‌ گری مخرج مشترک با دشمن نباید داشته باشد و موجب سوء استفاده دشمن نگردد.

خطیب جمعه جازموریان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: انتخابات مظهر اقتدار ملت و قوت ملی است و اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور، ملت، دولت و مسئولین را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر چه ما ضعیف شویم تهاجم و فشار دشمن بیشتر خواهد شد بنابراین مهمترین مسئله تقویت راهبردهای چهارگانه انتخابات اعم از راهبرد مشارکت،امنیت، سلامت و رقابت است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به کشتار مردم و کودکان بی‌گناه غزه، اظهار کرد: آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی نه فقط به حمایت‌های گسترده سیاسی و تسلیحاتی از این رژیم در جریان جنگ غزه پرداخته بلکه دستگاه حاکم ایالات متحده نیز فشار بر علیه هواداران فلسطینی‌ها و منتقدان جنایات اسرائیل را افزایش داده است.

امام جمعه جازموریان گفت: گسترش حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه به ویژه در سطح دانشگاه‌های آمریکا از یک سو و اقدامات محافل و نهادهای هوادار اسرائیل به ویژه در کنگره آمریکا و سطوح مدیریتی مراکز دانشگاهی برای ارعاب دانشجویان و اساتید و تهدید به اخراج آنها و حتی عملی شدن این مسئله درباره رئیس دانشگاه پنسیلوانیا بار دیگر مسئله آزادی بیان در غرب و به طور خاص در ایالات متحده را زیر سئوال برده است.

وی عنوان کرد: آزادی بیان در کشورهای غربی از جمله آمریکا فقط تا زمانی وجود دارد که خط قرمزها و یا به اصطلاح تابوهای این کشورها مانند حمایت تام و تمام از رژیم صهیونیستی و یا هولوکاست زیر سوال نرود و به محض مطرح کردن کوچکترین پرسشی درباره این موضوعات و یا حمایت از فلسطینی‌ها و محکوم کردن جنایات اسرائیل، سخت‌ترین برخوردها با اشخاصی که این اقدامات را صورت دهند انجام می‌شود.

 انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی