کد خبر : 2450
تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 12:20

امام جمعه رودبار جنوب:

وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا چراغ سبز برای جنایات بیشتر است

وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا چراغ سبز برای جنایات بیشتر است
امام جمعه رودبار جنوب گفت: وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا چراغ سبز برای جنایات بیشتر است.

به گزارش رودبار ما، حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، گفت: حضرت زهرا (س) می فرماید؛ مَنْ أصْعَدَ إلی اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به این که این کلام نورانی شامل ۲ بخش شرط و جزا است، افزود: بخش شرطش این است شما یک قدم به طرف خدا بردارید و بخش جزایش این است خداوند تمام قدم را برایتان بر می‌دارد.

وی بیان کرد: یک قدمی که شما برای خدا برمی‌دارید شما عبادت خالصتان را به پیشگاه خدا ببرید کاری که خداوند انجام می‌دهد بهترین مصلحت را در حقتان مقرر می‌کند.

حجت‌الاسلام افشارمنش ادامه داد: حضرت زهرا (س) نمی‌گوید هر چه خواستید به شما می‌دهیم نه این طور نیست، زیرا گاهی وقت‌ها چیزهایی را می‌خواهیم که به مصلحت ما نیست.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به پیام‌های وتوی قطعنامه‌ شورای امنیت آمریکا، اظهار کرد: آمریکا تاکنون ۴۰ بار از حق وتو به نفع رژیم رژیم غاصب استفاده کرده‌ است و در پی نامه دبیرکل سازمان ملل صبح جمعه نشست شورای امنیت درباره وضعیت غزه برگزار شد و کشورهای مختلف نظر خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: آمریکا یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت که تا شب قبل‌ از برگزاری نشست سفیرش از اظهار نظر صریح درباره اقدام دبیرکل سازمان ملل خودداری کرده بود در این نشست به‌ صراحت اعلام کرد که با قطعنامه پیشنهادی آتش‌بس فوری در غزه مخالف است.

حجت‌الاسلام افشارمتش با بیان اینکه وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکای جهانخوار حاوی پیام‌هایی است، عنوان کرد: ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی، وتوی آمریکا چراغ سبز برای جنایات بیشتر، وتو یعنی سنگ را بستن و سگ را رها کردند، وتوی آمریکا بن‌بست راهبردی صهیونیست‌ها و تشدید نفرت جهانی از آمریکا است.

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به کشف فساد چای دبش، ابراز کرد: خبرهای بزرگی در هفته گذشته جامعه را تحت تأثیر خود قرار داد مبلغ هنگفت بیش‌از سه میلیارد دلار هر ذهنی را معطوف به خود می‌کند که مگر نیاز کشور در حوزه چای چقدر است که تنها سهم یک شرکت این میزان تخصیص ارز باشد.

وی اضافه کرد: در مذمت فساد در هر زمانی‌ که رخ دهد شکی نیست اما افساد کم یا زیاد در شأن نظام اسلامی نیست و تبعات منفی آن کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام است.

حجت‌الاسلام افشارمنش با بیان اینکه نحوه مواجهه با فساد باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: دستگاه اجرایی ما با فساد چگونه برخورد می‌کند آیا سعی دارد با چشم‌پوشی و عبور از کنار دست درازی به بیت المال عبور کند یا برخورد می کند؟.

خطیب جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: دولت سیزدهم در این ۲ سال و چند ماه نشان داده که همواره راه دوم را انتخاب و همت خود را صرف کشف و مقابله با فساد می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر چه رئیس‌جمهوری در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان گفتند از همان ابتدا که مدیران متخلف شناسایی شدند خود دولت اول آن‌ها را برکنار کرد و ثانیاً پرونده آن‌ها را به دستگاه قضایی تحویل داد که این البته مایه خرسندی است اما باید با شفافیت میزان قصور و تقصیر مدیران را مشخص کرد و دستگاه قضا با شدت با اختلاس گرام برخورد کند.

حجت‌الاسلام افشارمنش یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در فرمان ۸ ماده‌ای به سران قوا در تاریخ۱۳۸۰/۲/۱۰ می‌فرماید؛ بسترهای فساد باید شناسایی و از آن‌ها پیشگیری شود، در امر مبارزه با فساد هیچ تبعیضی دیده نشود و هیچ‌کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود، باید با فساد در دستگاه‌های دولتی و دیگر دستگاه‌های حکومتی مبارزه شود، در مقابله با فساد پاک دستی و سلامت مسئولان امری مهم است و اقدام عملی و پرهیز از برخورد شعاری باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: در تاریخ ۱۰۰ ساله گذشته ما هرگاه حوزه و دانشگاه در کنار هم بودند و یکدیگر را درک کردند و به ارزش‌های انقلابی و اسلامی توسل جستند و در آن همراه شدند کشور ما پیشرفت کرد و درخشید.

وی ادامه داد: هر گاه از یکدیگر فاصله گرفتند موجب عقب‌ماندگی‌های زیادی در کشور شد این حق جامعه است که حوزه و دانشگاه کنار هم باشند و یکدیگر را بشناسند.

حجت‌الاسلام افشارمنش تصریح کرد: دانشگاه به مبادی مهم و ارزش‌های الهی معتقد باشند و حوزه درک عمیقی از دانشگاه داشته باشد تا همه در کنار یکدیگر به سوی تعالی کشور حرکت کنند ما تجلی این وحدت و همگرایی را در انقلاب شاهد بوده‌ایم.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به بزرگداشت هفته پژوهش، عنوان کرد: پیشرفت ایران اسلامی در گرو ارتقای علمی و پژوهشی است بنابراین آموزش باید همراه با پژوهش باشد، پژوهش باید متناسب با نیازهای روز کشور باشد، اعتبار و بودجه لازم برای پژوهش قرارداده شود و پژوهشگران مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی