کد خبر : 2388
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 13:20

مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب خبر داد:

برداشت آفتابگردان آجیلی در شهرستان رودبارجنوب آغاز شد

برداشت آفتابگردان آجیلی در شهرستان رودبارجنوب آغاز شد
مدیر جهادکشاورزی شهرستان رودبارجنوب از آغاز برداشت آفتابگردان آجیلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش رودبار ما، یعقوب مرادی مدیر جهادکشاورزی شهرستان رودبارجنوب امروز در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت آفتابگردان آجیلی در این شهرستان خبر داد و گفت: سطح کشت شده آفتابگردان در سال زراعی جاری در شهرستان رودبار جنوب ۲۷ هکتار و به روش آبیاری تحت فشار و در راستای اصلاح الگوی کشت، انجام شد.

مدیر چهار کشاورزی رودبار جنوب ادامه داد: از سطح ۲۷ هکتار کشت آفتابگردان آجیلی این شهرستان، پیش بینی می‌شود بیش از ۷۳ تن محصول آجیل باکیفیت، برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی در ادامه اذعان کرد: در شهرستان رودبارجنوب کشت آفتاب‌گردان آجیلی با رقم s۴۰۰ از نیمه مردادماه آغاز و پس از طی دوره حدود ۹۰ تا ۱۰۰ روز، برداشت محصول تولیدی در نیمه آذر ماه شروع شده است.

مدیر جهادکشاورزی رودبارجنوب همچنین با اشاره به اینکه کشت آفتابگردان نسبت به گندم نیاز آبی کمتری دارد و انتظار می‌رود در سال‌های آتی سطح زیر کشت این محصول در سطح شهرستان افزایش یابد.

وی افزود: مساعد بودن شرایط اقلیمی امکان کاشت دو دوره‌ی تابستانه و بهاره را در این شهرستان ممکن کرده است. کشت بهاره آن در نیمه‌ بهمن ماه آغاز وپس از سه ماه، به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی