کد خبر : 2021
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 12:24

امام جمعه رودبار جنوب:

مبارزه با استکبار و نظام سلطه جزء مبانی انقلاب است

مبارزه با استکبار و نظام سلطه جزء مبانی انقلاب است
امام جمعه رودبار جنوب گفت: مبارزه با استکبار و نظام سلطه جزء مبانی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار رودبار ما، حجت‌الاسلام و‌المسلمین اکبر افشار منش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه سیزده آبان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: سیزده آبان روز خاتمه دادن به حضور سلطه‌طلبانه استکبار به محوریت آمریکاست.

 

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به اینکه سیزده آبان برای ملت ایران روز پیروزی بزرگی است، ادامه داد: سیزده آبان ۵۸ هنگامی رخ داد که آمریکا در اوج قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی خود به سر می‌برد و هنوز ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوه‌مند سازه‌های عظیم قدرت امروزی خویش را ایجاد نکرده بود.

 

افشار‌منش تصریح کرد: بیش‌از چهل جنگ بزرگ در چهل نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است که در این جنگ‌ها بیش از هشت میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

وی کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی و فتنه‌های داخلی را محصول سیاست آمریکا دانست و بیان کرد: آمریکا کارخانه تولید دیکتاتوری‌ در تمام عالم بوده‌است انقلاب اسلامی توانست این فضای سلطه سیاسی را بهم بریزد و یک غلبه‌ای بی‌نظیر بر سیاست آمریکا اتفاق افتاد نظم سیاسی آمریکا که می‌خواست بر نیمی از سیاره زمین حکمرانی کند را به‌هم ریخت این آغاز یک جهاد بزرگ ازسوی ملت ایران بود تا عظمت ازدست‌رفته خود را بازیابی کند.

 

خطیب جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: سیزده آبان که امام راحل از آن به انقلاب دوم یاد کرد نشان داد ابهت ابرقدرتی آمریکا در جهان فروریخت و به مردم زیر سلطه آمریکا در اقصی نقاط عالم جرأت قیام داد.

 

وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار و مبارزه با نظام سلطه تعطیل‌پذیر نیست، اظهار کرد: مبارزه با استکبار جزء کارهای اساسی و مبانی انقلاب است یعنی اگر مبارزه با استکبار نباشد ما اصلاً تابع قرآن نیستیم مبارزه با استکبار که تمام نمی‌شود و آمریکا اهم مصادیق استکبار است، خودتان را برای ادامه مبارزه آماده کنید.

 

خطیب جمعه رودبار جنوب در ادامه به دستاوردهای طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود : این عملیات هیمنه پوشالی رژیم غاصب را فرو ریخت و نشان داد با برنامه‌ریزی دقیق و اعتقاد به وعده‌ی الهی می‌شود عملیات را از دفاع به حمله و از محدود به گسترده تبدیل کرد و وقتی پای عزم و اراده و وحدت به میدان باز شد فناوری‌های پیشرفته رنگ خواهند باخت و به زانو در خواهند آمد.

افشار منش با اشاره به اینکه طوفان الاقصی سناریوها و چارچوب‌های دکترین مختلف برای دوام رژیم غاصب را به‌هم ریخت، گفت: اقدامات اخیر سیاست رژیم صهیونیستی ایجاد زمین سوخته است و علی‌رغم خسارت زیادی که به مردم وارد کرده‌است اما هیچ‌گونه دستاورد نظامی نداشته و وعده حمله زمینی به غزه را با مانور و ژست نظامی گرفتن و تشکیل جلسه کابینه اضطراری انجام داد اما با شکست مواجه شد.

 

وی به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: فرهنگ به مدیریت راهبردی نیاز دارد اول باید مشکلات فرهنگی جامعه را بررسی کرد در قدم دوم که واجب‌ترین مسئله است باید ایمان و حرکت اسلامی و انقلابی و روح انقلاب در همه تصمیات فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

 

خطیب جمعه رودبار جنوب در پایان افزود: اگر ما می‌خواهیم درباره دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، مسائل فرهنگ عمومی و رسانه‌ها بحث و تصمیم‌گیری کنیم باید جهت کلی گرایش انقلاب و حرکت اسلامی باشد و همچنین جهت کارهای فرهنگی نیاز به بودجه و اعتبار است.

 

انتهای خبر/پورحیدر

رودبارجنوب

اقتصادی