کد خبر : 1354
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 6:50

ویدئو؛

عزاداری محرم به وقت عاشورا؛ رودبار جنوب عزادار ثارالله شد

عزاداری محرم به وقت عاشورا؛ رودبار جنوب عزادار ثارالله شد
روایت عاشورا و عزاداری مردم دیار نخل و آفتاب حکایت ارادت است، اینجا تمام قد به اقامه عزای سیدالشهدا(ع) ایستاده‌اند.

فایل ویدیو

به گزارش رودبار ما، درس‌هایی که از عاشورا می‌توان گرفت، در گفتار و کردار امام‌حسین (ع) و یارانش دیده می‌شود و کسی که به دقت در مجموعه این واقعه بنگرد و آن را فرا راه خود قرار دهد، با این درس‌های انسان ساز آشنا می‌شود.

امروز همزمان با عاشورای حسینی مردم سرتا سر ایران اسلامی در جای جای این مرز و بوم در عزای امام‌شان اشک ماتم ریختند و یاد و خاطره ۷۲ شهید کربلا را گرامی داشتند.

در رودبار جنوب نیز اوج ارادت عاشقان مکتب حسینی در روز عاشورا در گرمای شدید و شرجی بالا هوا در  خیابان‌ها به نمایش درآمد و وضعیت نامناسب آب و هوایی مانع عزاداری مردم این شهرستان در روز عاشورا نشد.

عزاداران علم و بیرق مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را تداعی کردند، عشاق حسینی در قالب دسته‌های عزاداری در خیابان‌های این شهر به سوگواری پرداختند.

حضور پرشور نوجوانان و جوانان این دیار در سوگواری شهادت یاران باوفای سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) جلوه باشکوهی به آیین‌های سنتی و ویژه دهه اول محرم داده است و با مرام و مسلک، مذهب و اعتقاد و باوری که دارند همه‌ساله با آمدن محرم دوباره عشق، مهربانی و معنویت در وجودشان پررنگ می‌شود و جان می‌گیرد.

کودکان جامه‌سیاه بر تن کرده‌اند و با سربند یاحسین، یا زهرا و یا ابالفضل در تکاپو هستند و مشق عشق حسین(ع) را تمرین می‌کنند، کودکان چندماهه به یاد علی‌اصغر(ع) آمده‌اند و پیران به یاد حبیب بن مظاهر، جوانان علی‌اکبر و ابوالفضل(ع) را صدا می‌زنند و زنان با حضرت زینب(س) هم‌ناله می‌شوند و همه حسین حسین می‌گویند.

انتهای خبر/پورحیدر  

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی