کد خبر : 1268
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 13:04

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان رودبار جنوب:

پاسداری و صیانت از جامعیت نظام بر عهده‌ی شورای نگهبان است

پاسداری و صیانت از جامعیت نظام بر عهده‌ی شورای نگهبان است
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان رودبار جنوب گفت: پاسداری و صیانت از جامعیت نظام، یعنی پاسداری از رهبریت، اسلامیت و جمهوریت بر عهده شورای نگهبان است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی رودبار ما از رودبارجنوب، ۲۶ تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران بعنوان سالروز تاسیس شورای نگهبان نام‌گذاری شده است.

شورای نگهبان یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی جایگاه ویژه­‌ای برای آن تعریف شده است. نهاد شورای نگهبان از جایگاه بسیار خطیری در نظام جمهوری اسلامی برخوردار است و علت اهمیت آن هم در وظایفی است که برعهده این نهاد قرار داده شده است.

امام خمینی(ره) در تاریخ ۱/ ۱۲/ ۵۸ اعضای اولین دوره شورای نگهبان را منصوب کردند و با افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی (۰۷ /۰۳/ ۵۹)، اعضای حقوقدان شورای نگهبان نیز از سوی نمایندگان برگزیده شدند.

به همین مناسبت خبرنگار رودبار ما در رودبار جنوب گفت‌و‌گویی را با سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان رودبار جنوب داشته است که در ادامه می‌خوانید.

سعید برآهویی سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی رودبار ما ضمن تبریک ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: پاسداری و صیانت از جامعیت نظام، یعنی پاسداری از رهبریت، اسلامیت و جمهوریت بر عهده شورای نگهبان است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان رودبار جنوب بیان کرد: شورای نگهبان با حفاظت از قانون اساسی مانع تحقق بی‌قانونی در کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه شورای نگهبان از انقلاب حفاظت می‌کند، دشمنان با این نهاد مخالفت می‌کنند، چراکه آن را مانع تحقق اهداف خود می‌دانند.

برآهویی خاطرنشان کرد: وجود شورای نگهبان قانون اساسی برای نظام اسلامی یک ضرورت انکارناپذیر است، البته مشابه چنین نهادی در تمام کشورها وجود دارد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان رودبار جنوب ابراز کرد: دفاتر نظارتی شورای نگهبان در ۳۱ استان کشور است و در چهارصد و پنجاه شهر تحت عناوین مسئول دفتر، ناظر، ناظر مسئول و سرناظر مشغول انجام وظیفه‌اند به علاوه یک شبکه مردمی آموزش دیده و آماده برای مراقبت از رای مردم به عنوان امانت و به تعبیر مقام معظم رهبری (حق الناس) به صورت قوی و منسجم فعال و حاضر است تا در نهایت آنچه مردم در انتخابات مختلف اراده می‌کنند به منصه ظهور برسد.

وی متذکر شد: شوراری نگهبان مانند سد استوار و مستحکمی در مقابل بدخواهان نظام اسلامی قد علم کرده است و مانع اقدامات شوم آنها می‌شود.

برآهویی بیان کرد: اصل شورای نظارت در قانون اساسی یک کار ضروری و کاملا متین و حکیمانه بود و امروزه هر چه پیش می‌رویم بیشتر به اهمیت جایگاه این شورا پی‌ می‌بریم.

 سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان رودبار جنوب خاطر نشان کرد: شورای نگهبان اعتماد ملت و دین و سکینه‌ی قلب مومنین است و در حقیقت نبض نظام اسلامی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات اسفند ماه ۱۴۰۲ مد نظر هست، گفت: باید توجه داشته باشیم که مشارکت مردم در این انتخابات خیلی برای رفع شبهه مهم است چون که دشمن خیلی تبلیغ می‌کند که مردم نسبت به نظام دلسرد هستند و در انتخابات شرکت نمی‌کنند ولی مردم ان‌شاءالله همچون انتخابات گذشته پرشور شرکت خواهند کرد.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی