کد خبر : 1102
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 5:30

معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب:

امام جواد (ع) نمونه بارز علم، تقوا و مقاومت در برابر باطل بود

امام جواد (ع) نمونه بارز علم، تقوا و مقاومت در برابر باطل بود
معاون تهذیب حوزه علميه رودبار جنوب گفت: امام جواد (ع) نمونه بارز علم، تقوا، اخلاق نيكو و مقاومت در برابر باطل بودند.

حجت‌الاسلام مهدی سر‌رشته داریان معاون تهذیب و استاد حوزه علمیه شهرستان رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار رودبار ما در خصوص خصوصات و ویژگی های امام جواد (ع) گفت: امام جواد (ع) حجت و واسطه خداوند و عالم به مخلوقات است، وقتی کسی به مقام امامت نائل می شود بر همه موجودات آگاهی دارد و امام همه موجودات یعنی انس، جن، فرشتگان و مَلک می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب با بیان اینکه آسمان ها و زمین در تصرف مقام امام است، بیان کرد: امام جواد (ع) در سن ۸ الی ۹ سالگی به مقام امامت نائل شد و خداوند متعال بابت معرفت، کرامت و بزرگی آنها و کمال همه صفات، مردم را به اطلاعت از امام راهنمایی و هدایت و سفارش کرده است.

وی اظهار کرد: سیره عملی اهل بیت (ع) و امامان (ع) باید هر چه بیشتر در جامعه تبیین شده و به عنوان الگو سرلوحه زندگی همه ما قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه رودبار جنوب با بیان اینکه در خانه امام جواد (ع) به روی تمام مردم باز بود و به تمام درخواست‏‌های مردم پاسخ می‌دادند، بیان کرد: این امام همام همواره در خدمت مردم بود و از هدایت آنان غفلت نمی‌کرد.

حجت الاسلام سر‌رشته‌داریان با اشاره به بخشی از زندگی و کرامات حضرت امام جواد (ع) گفت: دوران عمر آن امام بزرگوار ۲۵ سال و دوره امامت وی ۱۷سال بود و آن حضرت با وجود عمر کوتاه شاگردان بزرگی تربیت کرد.

وی اظهار کرد: امام جواد (ع) مانند همه امامان شیعه، الگوی کامل تقوا و پارسایی و نمونه بارز عبادت، بندگی و سجده های طولانی برای خداوند بودند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی