کد خبر : 1093
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1402 - 16:21

در خطبه های نماز جمعه این هفته استان کرمان مطرح شد؛

جمهوری اسلامی ثابت کرده که هرگز به دنبال تشنج آفرینی در منطقه نبوده است

جمهوری اسلامی ثابت کرده که هرگز به دنبال تشنج آفرینی در منطقه نبوده است
خطیب جمعه شهرستان رفسنجان گفت: سفرهای رئیس جمهور و ارتباط با همسایگان ایران بر اساس حکمت و مصلحت صورت می‌گیرد و برای کشور مفید است زیرا ایران تشنج آفرین نیست.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «رود» آیین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان کرمان: تقوا دژی محکم و استوار است/ با پیشرفت کشور نظریه تقابل علم و دین رد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه را این هفته کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، گفت: شما نمازگزاران و همچنین خودم را به رعایت تقوا الهی توصیه می‌کنم.

وی به سخنان حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: تقوا دژی محکم و استواری است که تنها راه رسیدن به تقوا در سه دستور مهمی است که خداوند به شخص پیامبر گرامی اسلام در رابطه با خودسازی صادر ابلاغ کرده است؛ دستوراتی که در بحث خودسازی آمده مختص پیامبر نیست؛ بلکه شمولیت دارد و  همه می‌توانند مبنای راه خود قرار دهند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: اولین دستوری که خداوند در بحث خودسازی به پیامبر صادر کردند؛ باید صبر؛ حوصله و شکیبایی را در دستور کار قرار بدهید.

وی افزود: خود را با استغفار کردن پاک کنید؛ چرا که غرور و غفلت را از آدمی دور می‌کند و همیشه باید درسایه استغفار بود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: در گام سوم خودسازی باید حمد و تسبیح خداوند را در اولویت قرار داد و باید بدانیم که حمد‌ها و تسبیح‌ها برای تقویت روحی خودمان و برای در امان بودن از ناملایمات و ناهنجاری‌های  زندگی است.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: پس از انجام هر کاری باید صبر داشت و از خداوند طلب مغفرت کرد و همواره تسبیح و عبادت خداوند را به عنوان یک دستور قرآنی؛ مورد توجه قرار داد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمدتقی (ع) و گرامی‌داشت شهدای موتلفه اسلامی بیان کرد: این شهدا با از دست دادن جان خود در راه پیروزی انقلاب اسلامی این مسیر را برای ما هموار کردند.

وی با اشاره به وظیفه وزارت جهاد کشاورزی که وظیفه مهم و پر باری است افزود: جهاد کشاورزی با به‌کارگیری تمام توان و ظرفیت خود برای رفع مشکلات اقتصادی مردم اقدام کند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تبریک سال روز ازدواج امیرالمومنین حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بیان کرد: ازدواج آسان بنیان دین اسلام است و باید اساس خانواده قرار گیرد و کاهش و تاخیر ازدواج به صلاح جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه کرمان با اشاره به پیشرفت‌هایی که در حوزه هسته‌ای کشور اتفاق افتاده است، گفت: این پیشرفت‌ها نشان داد که نگاه غرب نگاهی پوچ و بیهوده است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه غربی‌ها برای عقب نگه داشتن کشورها از مسیرهای مختلفی استفاده می‌کنند و اجازه پیشرفت به کشورها را نمی‌دهند بیان کرد: دشمن دین و علم را در این ملت‌ها مقابل هم‌دیگر قرار می‌دهد و دنبال این است که به مردم بفهماند پیشرفت علمی و دین با هم متضاد هستند اما با تلاش جوانان و دانشمندان انقلابی ایران دنیا فهمید که نگاه غرب، نگاهی غلط است و  هر پیشرفتی در سایه توجه الهی بهتر انجام می‌شود.

امام جمعه شهرستان ریگان: سفر آیت‌الله رئیسی به حیاط خلوت آمریکا پر از دستاورد‌ بود

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اظهار کرد: متولیان امر با فرارسیدن فصل تابستان برنامه‌های متنوعی برای دانش آموزان شهرستان تدارک دیده‌اند.

امام جمعه ریگان با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی به حیاط خلوت آمریکا و عنوان کرد: این سفر برکات فراوان و دستاورد‌های مهمی برای ایران اسلامی داشته است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی بیابان‌زدایی، اظهار کرد: درختان زیبای کهور ریگان را زنده نگه دارد زیرا متأسفانه شاهد قطع درختان کهور به دلایل مختلف در شهرستان هستیم.

امام جمعه شهرستان رودبارجنوب: پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه از اهدف دشمن در انتخابات پیش‌رو است

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، ابراز کرد: سن ازدواج در کشور ما در حال بالا رفتن است که خسارات سنگینی به دنبال دارد و متاسفانه جوانان به بهانه کسب کار و یا ادامه تحصیل از ازدواج امتناع می‌کنند.

حجت‌الاسلام افشارمنش اظهار کرد: آمار بالای طلاق به این دلیل است که ازدواج‌ها از روی آگاهی و بینش نیست بنابراین پدران، مادران و بزرگان خانواده باید در امر ازدواج جوانان کمک کنند و مسئولین نیز در جهت رفع مشکل اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان تلاش کنند.

خطیب جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: دلیل انتخاب مسئله ایمان و امید از سوی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام راحل این بود که این دو عامل تحول ملی، منطقه ای و جهانی روزگار ما را رقم زدند و بیش از هر زمانی تحت آماج حملات دشمن قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: بیشترین حربه دشمن در دشمنی با ملت ایران شامل گسترش مذاهب انحرافی، مسابقه تجمل گرایی، تضعیف پایگاه های دین و ایمان و کاهش حیا و عفت است که راهکارهای مقابله با این حربه،تقویت جبهه ایمانی مردم است.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در انتخابات مهم پیش رو، هدف دشمن پمپاژ یاس و بی ایمانی در جامعه ماست که برای هر دو برنامه دارد و در همین راستا بمباران خود را آغاز کرده و با پیاده نظام آگاه و ناآگاه خود به دلیل انتخابات مجلس خبرگان رهبری قطعا ولایت فقیه را بیش از گذشته مورد هجمه قرار می‌دهد.

امام جمعه شهرستان رفسنجان: جمهوری اسلامی ثابت کرده که در پی تشنج‌آفرینی در روابط خود با کشورها نیست

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار کرد: اگر خواهان آن هستیم که از برکات آسمانی و نزولات آسمانی بهره‌مند باشیم راه آن شکرگزاری و تقوا و پرهیز از گناه است. 

وی با بیان اینکه تاریخ گذشتگان چراغ راه آینده گان است گفت: ۲۶ خرداد سال ۴۴ رژیم ستم‌شاهی چهار مومن مجاهد را تنها به جرم دفاع از اسلام ناب محمدی به گلوله بستند، شهیدان رضا شهید صادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک نژاد و رضا صفار هرندی یاران حسین زمان بودند.

حسینی با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد سازندگی توسط امام امام خمینی ره بیان کرد: اگر جهاد سازندگی تاسیس شد برای آبادانی روستاها و ترویج کشاورزان بود، جهاد سازندگی در بستر انقلاب رشد کرد، حدیث جهاد حدیث انقلاب است.

خطیب جمعه رفسنجان با گرامیداشت اول ذیحجه سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: یکی از امور لازم زندگی بحث تشکیل خانواده است، ازدواج از نظر اسلام مقدس است برخلاف مسیحیت که تجرد را مقدس می دانند.

وی تصریح کرد: هرکس ازدواج کند نصف دین خود را حفظ کرده و نصف دیگر آن را باید با تقوا و پارسایی نگه دارد و  مسئولان و خانواده‌ها باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم آورند، سخت‌گیری‌ها، تجملات و چشم و هم‌چشمی ها را کنار بگذارند.

خطیب جمعه رفسنجان به سفر رئیس جمهور کشورمان به آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: این سفرها که بر اساس حکمت و مصلحت صورت می گیرد برای کشور مفید است، به فرموده رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ثابت کرده که در پی تشنج‌آفرینی در روابط خود با کشورها نیست.

امام‌جمعه شهرستان بافت: دانشمندان صنعت هسته‌ای ثابت کردند با وجود تحریم و تهدید هم،  می‌توان پیشرفت کرد

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده خطیب نمازجمعه شهرستان بافت در خطبه‌های نمازجمعه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ضمن سفارش به تقوای الهی بیان گفت: برای اقامه نماز باید خیلی کارکرد و آثار نماز این است که از فحشا و منکر دور می‌دارد متأسفانه بر روی نماز در جامعه به‌خوبی کار نشده است و همه افراد جامعه باید برای نماز کار کنند.

وی عنوان کرد: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت هر کشوری است که صنعت هسته‌ای کشورمان بومی است و صنعت هسته‌ای کاربردهای فراوانی از جمله کشاورزی، پزشکی و… دارد.

محمد محمدزاده در ادامه افزود: دانشمندان صنعت هسته‌ای با وجود تحریم و تهدید نشان‌دادن که با وجود مشکلات می‌توان پیشرفت کرد و در کجا که عقب‌مانده‌ایم و پیشرفت نکردیم متأسفانه خوب عمل نکردیم.

خطیب نمازجمعه شهرستان بافت ضمن اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشورهای ونزوئلا؛ کوبا و نیکاراگوئه اظهارداشت:  امروز در حیاط خلوت آمریکا که شامل کشورهای آمریکا جنوبی است و ظرفیت‌ وو پتانسیل بالایی برای همکاری با ایران دارند، حضور داریم و لازم است که با این کشورها ارتباط سیاسی و اقتصادی خوبی داشته باشیم.

امام‌جمعه شهرستان بافت با انتقاد از تجمل‌گرایی و تشریفات بیهوده در ازدواج مشکلات گفت: متأسفانه در کشور سن ازدواج بالا رفته است و اسلام سفارش به ازدواج آسان کرده است.


امام‌جمعه شهرستان جیرفت: صنعت هسته‌ای برای کشاورزی، داروسازی، پزشکی و تولید برق پایدار کاربرد دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: فرعونیان و حکومت طاغوتیان دنبال ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی هستند که مسلمانان بایستی با وحدت با توطئه استکبار مقابله کنند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به دیدار جامعه صنعت هسته‌ای کشورمان با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند که «کلید پیشرفت کشور، صنعت هسته‌ای است.»

وی درخصوص کاربرهای صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای، عنوان کرد: دانش و صنعت هسته‌ای در زمینه‌های پزشکی، کشاورزی، داروسازی و تولید برق پایدار و پاک کاربرد دارد.

حجت‌الاسلام تارم درخصوص تولید سلاح هسته‌ای اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند که دین و اعتقادات‌مان، اجازه تولید سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد و بومی شدن صنعت هسته‌ای، نشان ناکامی غرب و غربگرایانی است که دنبال تضعیف روحیه امید در کشور بودند.

امام جمعه جیرفت با مقایسه پیشرفت صنعت هسته‌ای و رکود صنعت خودروسازی در کشور، مطرح کرد: در صنعت خودروسازی باید با توجه به پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای به خودباوری رسید که می‌توان وضعیت موجود را تغییر داد.

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران بیان کرد: شهید مصطفی چمران همواره در فکر مستضعفین جامعه بود و اقداماتی شایسته، برای مردم مستضعف جنوب لبنان و جنگ تحمیلی انجام داده است.

امام جمعه شهر نگار بردسیر: هر یک از تخصص و تدین، به تنهایی تعهد نمی‌آورد

حجت الاسلام حشمت الله عباسپور امام جمعه شهرستان  نگار گفت: افراد متدین بدون داشتن تخصص و متخصصین بدون تدین نمی توانند اموری را که به عهده دارند به طور کامل و در جهت رضایت خدا انجام دهند.

وی افزود: مالک و کمیل هر دو از خواص زمان امیرالمومنین (ع) هستند اما کاری را که مالک به خاطر تخصصش در یک منطقه وسیع انجام داد کمیل در یک روستای کوچک نتوانست انجام دهد.

  امام جمعه نگار بر استفاده از افراد متخصص در همه‌ ی امور تاکید کرد و گفت: مسئولیت با داشتن دین به تنهایی و داشتن تخصص و علم بدون تقوا نه تنها موجب پیشرفت نمی شود که شاید نتیجه عکس هم داشته باشد.

 وی بیان کرد: ماجرای عاشورا در همیشه تاریخ تکرار می شود و همه ما در معرض عاشورا هستیم و امروز ما باید با الگو قرار دادن این واقعه ‌ی مهم زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

حجت الاسلام عباسپور همچنین بر رعایت سادگی و عدم سخت‌گیری در مراسم ازدواج تاکید کرد و گفت: باید دست از چشم و هم‌چشمی‌ها و تجمل‌گرایی برداریم تا زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنیم.

 وی افزود: مسئولان نیز موظفند که زمینه اشتغال و تسهیل معیشت و مسکن جوانان را فراهم کنند که در غیر این صورت در هر انحراف و گناه جوانان، شریک هستند.


امام جمعه شهرستان شهربابک: نداشتن ایمان باعث عوض شدن اعتقادات و افکار می‌شود

حجت‌الاسلام علی اصغر انصاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در شهربابک همه نمازگزاران را به تقوی الهی دعوت کرد و بیان داشت: یکی از ابزارهای تقوا تفکر است تا انسان بتواند در برابر شهوات حیوانی و  وسوسه‌های شیطانی با نفس خود  مبارزه کند.

وی همچنین ذکر الهی و یاد خدا را یکی دیگر از ابزارهای تقوا دانست و گفت: لسان شما همیشه باید به ذکر و یاد خدا باشد چون بهترین سلاح برای پیروز شدن در برابر هوای نفس و وسوسه‌های شیطان است.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به ازدواج و شرایط آن و آنچه که والدین باید بدانند و رعایت کنند از سوره لقمان سخنانی نکاتی را گفت و افزود: مقدمه تربیت، حکمت و یکی از نکات مهم شروع ازدواج حکمت است.

 وی با بیان اینکه والدین باید علم نافع داشته و اهل موعظه و نصیحت کننده باشند و افزود:  سوره لقمان در مورد نقش فرزندان می‌گوید: «ما به انسان وصیت کردیم که به پدر و مادر مخصوصا مادر نیکی کند».

امام جمعه شهرستان شهربابک خاطرنشان کرد: فرزندان ما باید استقلال فکری داشته باشند و در امور اعتقادی از شرک تبعیت نکنند.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) فرمودند: انسان مسلمان باید مثل کسی باشد که ترس را بر امنیت خودش مقدم بدارد، تصریح کرد: انسان در انجام وظایف خود باید خوف و ترس داشته باشد که نفس انسان او را از مسیر حق خارج نکند.

حجت‌الاسلام انصاری افزود: آدم متقی همیشه نزدیکترین راه را برای هدایت انتخاب می‌کند، پس باید متوجه این امر مهم باشیم تا در مسیر غلط و بیراهه‌ها قرار نگیریم و راه درست و حق را گم نکنیم.

وی با اشاره به مناسبت‌های روز از هفته جهادسازندگی یاد کرد و گفت: جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی در ۲۷ خردادماه ۵۸ صادر شد.
حجت‌الاسلام انصاری از موفقیت‌های جهاد سازندگی شهرستان شهربابک یاد کرد و گفت: ۲۸۰ رشته قنات که در سال ۱۴۰۱ آسیب  دیده بودند توسط جهاد کشاورزی شهرستان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد ماه و توصیه رهبر انقلاب درباره دو عنصر مهم ایمان و امید بیان کرد: ایمان نداشتن باعث می‌شود اعتقادات و افکار و رفتارها عوض شود.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه حضرت امام (ره) چهار موضع ایمانی داشتند، همه  نمازگزاران را به پیروی از امام و سیره ایشان دعوت کرد و افزود: طبق فرمایشات حضرت آیت الله مطهری حضرت امام چهار نوع ایمان داشتند، نخست ایمان به راه که همان مقاومت است، دوم ایمان به هدف که همان اسلام است، سوم ایمان به ابزار که همان مردم است و چهارم ایمان به پشتیبان که همان ایمان
به خداوند متعال است.


امام جمعه شهرستان فهرج: خودکفایی در محصولات کشاورزی، عزت کشور را بدنبال دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با تبریک پیشاپیش سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: جوانان ما باید زندگی امیرمومنان و فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار بدهند.

وی با بیان اینکه ازدواجی که فرزند نداشته باشد مثل درخت بی‌ثمر است، خواستار ترویج و تبلیغ ازدواج آسان توسط مردم فهرج شد.

آقاملایی در ادامه گفت: حضور دانشمندان، کارشناسان و مدیران صنعت هسته‌ای کشور، در کشاکش مذاکرات ایران همراه با بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در محضر ولی امر مسلمین جهان، پیام حکمت، عقلانیت و قاطعیت هوشمندانه در مواجهه با طرف‌های مذاکره را به جهان مخابره کرد.

امام جمعه فهرج با بیان اینکه، رهبر حکیم انقلاب اسلامی صنعت هسته‌ای را کلید پیشرفت ایران برشمردند خاطرنشان کرد: اگر ما خواستار پیشرفت هستیم باید از این نعمت استفاده کنیم.

وی گفت: علیرغم همه سنگ‌اندازی‌های دشمن، جوانان این مرز و بوم ناممکن‌ها را ممکن کردند و با رسیدن به دانش هسته‌ای یک شکست بزرگ برای دشمنان اسلام در تاریخ ثبت کردند.

آقاملایی در بخش دیگری از بیاناتش به ۲۷ خرداد روز جهاد کشاورزی اشاره و با قدردانی از زحمات رؤسا و کارکنان سابق و جدید کشاورزی فهرج اظهار کرد: بنده بعنوان امام جمعه، از ۹۹ درصد مدیران شهرستان راضی هستم، چرا که جهادی پای کار خدمت به مردم هستند.

امام جمعه فهرج تأکید کرد: در بخش کشاورزی و دامداری اساس توجه باید به این مورد باشد که در محصولات اصلی مصرفی کشور باید به خودکفایی برسیم و توسعه در محصولات کشاورزی برای عزت کشور اسلامی ما بسیار مهم است.

آقاملایی در پایان با مهم برشمردن مسئله حجاب گفت: زنان و دختران بخاطر ارزش و کرامتی که دارند باید با رعایت حجاب محفوظ بمانند و در بازار سوداگران شهوت خود را به بهای چند نگاه و لبخند نفروشند.
خطبه‌های نماز جمعه نرماشیر

امام جمعه شهرستان نرماشیر: علت اصلی دشمنی دشمنان ما، پیشرفت کشور ایران است

حجت الاسلام علی اکبر منصفی امام جمعه شهرستان نرماشیر در خطبه‌های این هفته شهرستان ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع)گفت: امام جواد (ع) در نصیحتی فرمودند؛ همواره در زندگی صبر داشته،ساده زیست بوده و با فقرا مانوس شوید و  بدانید که در محضر خدا هستید.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:  رهبری انقلاب صنعت هسته ای را کلید پیشرفت دانستند،  به خاطر تنوع  و فراوانی کاربرد ها و گستره کارایی صنعت هسته‌ای در زندگی مردم و دستاوردهای نمایشگاه در بخش های صنعت هسته ای مربوط به زندگی مردم در حوزه های پزشکی، دارویی، صنعتی، کشاورزی و غذایی بودند.

خطیب جمعه نرماشیر بیان کرد: در تولید بند آورنده خون یکی از دستاوردهایی است که ما جزء پنج کشور جهان هستیم که در جراحی ها برای جلوگیری از خونریزی ها کاربرد دارد.

حجت‌الاسلام منصفی در ادامه گفت: دلیل دیگر که رهبری انقلاب صنعت هسته ای  راکلید  پیشرفت  دانستند، نقش صنعت هسته‌ای به عنوان یک دانش صف شکن و به بن بست شکن که نظریه غلط ما نمیتوانیم را بیش از پیش نمایان کرد، علی رغم همه سنگ اندازی ها  ایران اسلامی پیشرفت های خوبی داشته است.

 وی باتوجه به  فرمایشات رهبر انقلاب گفت: بومی‌سازی صنعت هسته‌ای  نشان دهنده ناکامی غرب و تحقیر غربگرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند، علت واقعی دشمنی، دشمنان مخالفت با پیشرفت ملت ایران است.

خطیب جمعه نرماشیر در پایان به بیست و هفتم خرداد و روز جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی فعالیت‌های خوبی داشته است، مخصوصا در زمینه مبارزه با آفات، که این روزها نخلستان های شهرستان را تهدید کرده است.


 امام جمعه موقت شهرستان قلعه‌گنج: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دینی خدمت به مردم و نیازمندان جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین صالح کریم‌پور گفت: از دیدگاه مکتب حیات‌بخش اهل‌بیت خدمتگزاری به افراد جامعه، حد و مرزی ندارد.
یکی از دلایل اینکه خدا چنین افرادی را به پیامبری مبعوث می‌‌کند، خدمت زیاد آنان به مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریم‌پور بیان کرد: اگر نگاه کنیم طی یک دهه اخیر، واشنگتن و دولت‌های اروپایی با فروش میلیاردها دلار تسلیحات  آفنــدی- پدافنــدی به کشــورهای عــربی بــه آنها وعــده دادنــد کــه از پایتخت‌های عــربی در برابر تهدیدات خارجی محافظــت می‌کنند؛ اما در عمل این وعده تحقــق نیافت.

وی  در پایان نیز گفت: هفته جهاد کشاورزی را به فعالان بخش کشاورزی تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم زیرا کشاورزی، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی هر جامعه است و کشاورزی در اسلام، اهمیت ویژه‌ای دارد و عامل اساسی در تأمین معاش زندگی مردم است.


امام جمعه شهرستان انار: هم کفو بودن در ازدواج یک سرمایه دینی است نه سرمایه مادی

حجت‌الاسلام علی‌اکبر علیدادی‌سلیمانی امام جمعه شهرستان‌انار در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: شما می‌دانید که خداوند، هستی را برای انسان، انسان را برای عبادت، عبادت را برای رسیدن به تقوا، تقوا را برای رسیدن به سعادت آفرید.

 وی در ادامه بیان کرد: در آیات قرآن کریم مواظبت بر گوش خیلی مهم است و قبل از چشم، سمع مقدم بر همه اعضا آمده است
امام جمعه شهرستان انار افزود: دو گناه بزرگ گوش که انسان را تهدید می‌کند، غیبت و موسیقی مبتذل است گناه کسی که غیبت می‌شنود ۷۰ برابر بیشتر از خود غیبت کننده است

خطیب جمعه با اشاره به  مهمترین دسته از افراد گفت: بهترین دسته کسانی هستند که جلسه غیبت را ترک نمی‌کنند بلکه نهی از منکر می‌کنند لذا غیبت حبط عمل می‌آورد اعمال خوب انسان را از بین می‌برد.

علیدادی سلیمانی  به سخن مقام معظم رهبری که ازدواج آسان را تبلیغ کنید اشاره کرد و گفت: چهار عامل مهم باعث عقب افتادگی ازدواج شده است که همه موظفند در این عرصه کار کنند اولین عامل که کم کاری دراین زمینه رخ داده گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی است یک جوان باید بپذیرد که تشکیل خانواده فرهنگ است، دومین عامل برای مانع ازدواج آسان سلب روح تقدس در ازدواج، ما در ازدواج یک جنبه قدسی داریم سلب قدسی ازدواج همانند مهریه‌های سنگین است.

وی در ادامه تصریح کرد: کمرنگ شدن فرهنگ واسطه گری در ازدواج و سخت‌گیری در شرایط ازدواج از عواملی که مانع ازدواج اسان می‌شود، است.


امام جمعه شهرستان فاریاب: سفر رئیس جمهور به حیاط خلوت آمریکا نشان دهنده افول آمریکا و نمود قدرت جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام عباس گروهی امام جمعه فاریاب به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است، این صنعت کاربردهای گوناگون در عرصه های مختلف دارد، دشمن می‌خواهد بقبولاند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای هستیم که باید بگوییم در آموزه‌های دینی ما سلاح کشتار جمعی جایی ندارد.

وی افزود: ما بدنبال پیشرفت‌های هسته‌ای در عرصه های مختلف پزشکی، صنعت، کشاورزی، موشکی و غیره هستیم و هیچگاه از خواسته های بحق خود کوتاه نمی‌آییم.

حجت‌الاسلام گروهی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای لاتین اظهار کرد: ما با کشورهایی که احترام متقابل داشته باشند، روابط برقرار خواهیم کرد، غیر از رژیم غاصب صهیونیستی با کشوری مشکل نداریم، سفر رئیس جمهور به حیاط خلوت آمریکا نشان دهنده ضعف و افول آمریکا و نمود قدرت جمهوری اسلامی است.

خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد: اگر و‌ضعیت حال منطقه را بررسی کنیم به این نتیجه میرسیم که عربستان و سایر کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا مورد اعتماد نیست و هر کشوری به آن اعتماد کرد ضرر کرده است، دلیل پشت کردن عربستان به آنان و احیای روابط با ایران می‌تواند دلیل همین بی‌اعتمادی باشد.

امام جمعه فاریاب بیان کرد: دشمن در صدد تضعیف موضوعاتی است که مورد تاکید دین اسلام است، یکی از این موضوعات مسئله ازدواج است که دشمن با رواج بی‌بند و باری در پی تضعیف و به چالش کشاندن آن است و فروپاشی خانواده‌ها را دنبال می‌کند.


امام جمعه شهرستان رابر: ولایت امام جواد علیه‌السلام اکسیر اعظم الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای‌ الهی با تسلیت فرا رسیدن آخر ذی‌القعده شهادت امام جواد علیه السلام، گفت: پذیرش ولایت هر یک از ائمه آثار فراوانی در زندگی ظاهری و باطنی انسان به جا می‌گذارد.

وی، با بیان روایتی از  امام رضا علیه السلام در مورد پذیرش ولایت امام جواد علیه السلام عنوان کرد: وجود مقدس امام جواد علیه‌السلام مظهر نام مقدس خداست زشتی‌ها را به زیبایی تبدیل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: ولایت امام جواد علیه‌السلام اکسیر اعظم الهی است، همانگونه پروردگار عالم زشتی‌ها ما را تبدیل به حسنات می‌کند زیر چتر ولایت امام جواد علیه‌السلام نفس کشیدن و عمل به قول معصوم، زشتی‌های انسان تبدیل به حسنات می‌کند.

وی با تبریک اول ذی القعده سالروز ازدواج دو نور الهی و خانواده آسمانی امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: شرع مقدس و روایات معصومین نسبت به ازدواج تأکید بر آسانی ازدواج دارد، پایان رقابت جاهلانه و چشم و همچشمی‌ها تا به کجاست.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها در سخنان خود در مورد آسیب مشکلات جوانان پرداختند گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید: مشکلی اصلی ازدواج جوانان بعد فرهنگی است عمده موانع ازدواج از موانع فرهنگی است.

وی ادامه داد: موانع فرهنگی عبارتندازاین این است؛ عادت‌ها، تغافل‌، تفاخر و چشم و هم‌چشمی‌ها به رخ کشیدن ثروت‌ها تجمل‌گرایی‌ها مانع ازدواج آسان می‌شود باید سعی کنید این موانع را  از بین ببریم این مهریه و جهیزیه‌های سنگین و آداب و رسوم غلط اصلی‌ترین مانع ازدواج آسان می‌شود.

خطیب جمعه رابر گفت: این پیوند عاطفی خوب است باید در خانواده‌ها ورود پیدا کنند و باید خانواده‌ها با پیوند آسمانی امیرالمومنین علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اقتدا کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین گفت: رئیس جمهور به حیاط خلوت و سه کشور  آمریکای لاتین ورود پیدا می‌کند وجه مشترک ما ایستادگی در مقابل کشور ظالم و استکبارخیزی مثل آمریکاست.

علیدادی سلیمانی افزود: نمره قابل قبول و بالایی به وزارت امورخارجه داد ارتباط به حیاط خلوت آمریکا به وجود آمده همه محصول دیپلمات‌ها ارتباط با کشور دور دست نقاط پر قوت است.

انتهای خبر/ طهماسبی

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی