کد خبر : 617
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردین 1402 - 15:20

امام جمعه جازموریان:

تحقق شعار سال نیازمند جهاد تبیین است

تحقق شعار سال نیازمند جهاد تبیین است
حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: دولتمردان باید توجه داشته باشند که علاوه بر مدیریت نقدینگی و کاهش وابستگی به نفت، تحقق شعار سال در عمل نیازمند جهاد تبیین و جهادی عمل کردن است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی رودبار ما؛ حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، ضمن سفارش به تقوای الهی و تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از مسائل مهمی که در جامعه ما باید بدان توجه داشته شود، استفاده از فرصت ها است.

امام جمعه جازموریان افزود: یکی از فرصت‌های مهم، ماه مبارک رمضان است که پیغمبر اسلام (ص) می‌فرمایند؛ درب های بهشت و رحمت در ماه رمضان به روی شما باز خواهد شد و از خداوند بخواهید که این فرصت را به شما عنایت بفرماید.

وی بیان کرد: اولین فرصتی که نصیب بندگان خدا می شوند، استفاده از سحر های ماه مبارک رمضان و دومین فرصت هنگام افطار و شبانگاهان می باشد و از همه مهمتر، فرصت مناجات با خدای تبارک و تعالی است.

حجت الاسلام صادقی با تبریک سال نو، ابراز کرد: یکی از سنت های حسنه ای که مقام معظم رهبری پایه گذاری کردند، نامگذاری سال ها است که برکات فراوانی دارد و ترقی دولت در همه عرصه ها را فراهم می کند.

خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: در دهه اخیر نام گذاری ها بر گره گشایی اقتصادی و معیشت مردم دارد که در بلند مدت نیازمند به فرهنگ سازی است.

وی خاطرنشان کرد: دولتمردان باید توجه داشته باشند که علاوه بر مدیریت نقدینگی و کاهش وابستگی به نفت، تحقق شعار سال در عمل نیازمند جهاد تبیین و جهادی عمل کردن است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به سیاست خارجی کشور، تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی به سیاست خارجی یک نگاه جامع و کامل است و ایران یکی از قطب های جهانی است و نمونه آن توافق با عربستان می باشد که مورد استقبال همه کشورها قرار گرفت.

امام جمعه جازموریان به فرهنگ رانندگی اشاره کرد و گفت: اگر نگاه همه افراد جامعه به قوانین رانندگی حقوقی باشد آنگاه ثبات و آرامش در بطن اجتماع پایدارتر خواهد شد و همواره باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که نباید با ظلم و تعدی باعث از بین رفتن حقوق افراد شویم.

وی عنوان کرد: اعمال قانون همواره با بار مثبت همراه است و همه افراد ملزم به رعایت قوانین هستند و اگر با این دید گام به جلو برداریم و رانندگی را حق الناس بدانیم در آن هنگام نیاز جامعه به پلیس هراسی یا ترس از اعمال قانون وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: امروز تعلیم و آموزش در بدو کودکی می تواند تاثیر بسزایی در ساختن جامعه ای قانونمند ایفا کند و باید آموزش ها از جمله قوانین ترافیکی را از مهدها آغاز کنیم بی شک نتیجه این آموزش می تواند آرامش و آسایش را به کالبد جامعه تزریق کند.

خطیب جمعه جازموریان با تاکید بر حفظ حرمت‌ ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: در ماه رمضان تلاش کنیم که حرمت آن را داشته باشیم و همه ما موظفیم که آمر به معروف باشیم.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی