کد خبر : 542
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 6:46

به بهانه روز بزرگداشت شهداء؛

روایت یک مادر از ۳۳ سال چشم انتظاری

روایت یک مادر از ۳۳ سال چشم انتظاری
شهید محمد بدیعی عاشق حضرت زهرا(س) بود و به همین دلیل دوست داشت گمنام باشد و ۳۳ سال هم گمنام ماند و هیچ‌گاه به شهر خود برنگشت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی رودبار ما؛ مادر شهید محمد بدیعی از نگفته‌های این شهید والامقام برای ما سخن گفت؛ شهیدی که پیش از نائل شدن به مقام والای شهادت بر اثر بمب‌های شیمیایی دشمن به فیض عظیم جانبازی نائل شد و بر اثر جراحات جانباز شیمیایی لقب گرفت؛ او که آرزو داشت گمنام باشد در آخر به آرزویش رسید و گمنام به شهادت رسید و پس از ۳۳ سال شناسایی شد.

فخری نعنا کار مادر شهید محمد بدیعی در گفت‌وگو با خبرنگار راه آرمان گفت: محمد برای رفتن به جبهه کم سن و سال بود، قبول نمی‌کردند، چندین بار به سپاه مراجعه کرد و بالاخره با ایستادن بر روی انگشتان پا با رفتن او به جبهه موافقت شد.

وی ادامه داد: بالاخره به هر طریقی شد به جبهه اعزام شد و هنگام اعزام پلاک را از گردن خود در آورده بود تا گمنام باشد چون آرزوی شهادت و گمنامی را داشت.

مادر شهید بدیعی گفت: پسرم محمد قبل از شهادت به فیض جانبازی نائل شده بود.

وی ادامه داد: محمد در زمین کشاورزی کمک حال پدر بود و همه کارهای منزل را انجام می داد، هنگام اعزام به جبهه گفت کسی نفهمد که من به جبهه رفتم چون من بخاطر خدا می روم.

مادر شهید محمد بدیعی: «گمنامی» تنها آرزوی محمد بود

فخری نعنا‌کار خاطر نشان کرد: پسرم محمد هنگام رفتن به جبهه با آرزوی شهادت رفت، من هم محمد را به خدا سپردم، ۳۳ سال چشم به راه بودم راستش خیلی سخت است، پسرم عاقبت هم در گمنامی و دور از شهر خود باقی ماند.

فقط دعا کن شهید شوم؛ آن هم شهادتی که هیچ چیز از من به شهر برنگردد؛ دوست دارم پیکرم در همانجا که شهید می‌شوم، بماند و تشییعی نداشته باشم.

فرزندم دوست داشت که هیچ وقت به شهر بر نگردد و من هم به همین خاطر اجازه دادم فرزندم در جازموریان بماند.

مردم زهکلوت رودبار جنوب در این بزم و میهمانی شیرین وصال، سنگ تمام گذاشتند و همه چیز را برای رسیدن این مادر و فرزند مهیا کردند، کوچک و بزرگ و پیر و جوان همه با هم آمده بودند تا در این وصال سهیم و شریک باشند.

شهید محمد بدیعی یکی از شهدای گمنام احراز هویت شده در استان کرمان است که مادرش، در میان اشتیاق و استقبال مردم قدرشناس و شهیدپرور شهر زهکلوت از بخش جازموریان رودبار جنوب به دیدارش شتافت و مزار فرزندش را در آغوش گرفت.

به گزارش راه آرمان، در نهایت محمد بدیعی شهید گمنام تازه شناسایی شده با تصمیم مادر، برادران و خواهرش در کنار دو رفیق گمنام خود در زهکلوت رودبار جنوب استان کرمان ماند و با وجودش باز هم برکت این سرزمین شد.

گفتنی است، شهید محمد بدیعی سوم تیرماه ۱۳۵۰ در شهر کاشان متولد شد و با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و بیست و هشتم فروردین ماه ۶۷ در فاو عراق به شهادت رسید.

این شهید به‌ عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۵ در شهر زهکلوت شهرستان جازموریان استان کرمان به خاک سپرده شده بود که بعد از ۳۳ سال با انجام آزمایش DNA شناسایی شد و چشم انتظاری خانواده این شهید  در آبان ماه سال ۱۴۰۰ پایان یافت.

انتهای خبر/پ 

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی