کد خبر : 346
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 5:36

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:

هنر، یکی از ابزار‌های مهم برای جهاد تبیین است/راه‌اندازی خانه بلوچ در جازموریان

هنر، یکی از ابزار‌های مهم برای جهاد تبیین است/راه‌اندازی خانه بلوچ در جازموریان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آیین راه اندازی نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی زهکلوت، گفت: خانه بلوچ به زودی در جازموریان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی رودبار ما، نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در زهکلوت همزمان با دهه مبارک فجر با حضور امام جمعه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و جمعی از مسئولین راه اندازی شد.

توسعه فرهنگی نیازمند نگاه متوازن است

حجت الاسلام کاظم صادقی در این مراسم، گفت: راه اندازی نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در زهکلوت، خدمت ماندگاری برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در منطقه جازموریان است که برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه جازموریان با اشاره به این که حوزه فرهنگ بسیار حساس است، ابراز کرد: توسعه فرهنگی منطقه نیازمند نگاهی متوازن است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه فعالیت های قرآنی می طلبد موسسات قرآنی در سطح جازموریان راه اندازی شوند.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: در سطح جازموریان ۱۲۰ قرآن آموز تحت تعلیم ۹۰۰ مربی قرار دارند و این مهم ظرفیت عظیمی برای توسعه فعالیت های قرآنی است.

امام جمعه جازموریان با اشاره به این که جازموریان هنرمندان شاخصی دارد، عنوان کرد: این منطقه شاعران بنامی دارد.

همه در قبال اعتلای فرهنگ پاسخگو هستیم

 بهرام مسلمی مهنی در آیین راه اندازی نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جازموریان، گفت: بزودی دبیرخانه بلوچ در این منطقه راه اندازی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که در انجام فعالیت های فرهنگی و هنری، جهاد تبیین سر لوحه کار ما است، خاطرنشان کرد: همه ما در قبال اعتلای فرهنگ پاسخگو هستیم.

وی با بیان این مطلب که حاکمیت برنامه های فرهنگی به فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده، ادامه داد: تقویت زیرساخت ها، شناسایی هنرمندان مستعد و ساماندهی انجمن ها، و آموزش همگانی در حوزه های فرهنگی، هنری، قرآنی اولویت اصلی این نمایندگی است.
مسلمی مهنی جهاد تبیین را از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: هنر یکی از ابزار مهم برای جهاد تبیین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب تصریح کرد: توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری جازموریان نیازمند همکاری و هم افزایی همه نهادها و جریانات سیاسی است.

وی با تاکید بر این که زیرساخت های فرهنگی جازموریان باید تقویت شود، ابراز کرد: موسسات فرهنگی راه اندازی می شوند.


مسلمی مهنی از برپایی میز خدمت در شهر زهکلوت خبر داد و عنوان کرد: تحول در حوزه فرهنگ و هنر منطقه نیازمند حمایت امام جمعه و هم افزایی نهادهای انقلابی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تاکید کرد: بخشی از فعالیت های قرآنی، فرهنگی و هنری ما باید در مدارس انجام شود.

وی بیان کرد: به منظور توسعه فعالیت های فرهنگی  برای هر یک از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یک پیوست فرهنگی تعریف شده است.

 برکت انقلاب ایران مقتدر است

علی پرورش در این مراسم، گفت: هر آنچه که امروز داریم از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدا است.

فرماندار رودبار جنوب تصریح کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی به نقطه ای از عزت و اقتدار رسیده ایم که دشمن هرگز تصور آن را هم نمی کردم.

وی ابراز کرد: با وجود گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اما دشمنان همچنان به دنبال راهی برای نابودی این انقلاب و نظام اسلامی هستند.

پرورش تاکید کرد: توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری منطقه نیازمند راه اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که به لطف خداوند متعال امروز این مهم محقق شد.

فرماندار رودبار جنوب عنوان کرد: امروز با جنگ رسانه ای مواجه هستیم و دشمن در این جنگ، هر دقیقه بر علیه جمهوری اسلامی تولید محتوا می کند.

جازموریان با شصت و پنج هزلر نفر جمعیت در هفتاد کیلومتری شهرستان رودبارجنوب واقع شده است.

انتهای خبر/پ

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی