کد خبر : 4363
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 - 12:39

امام جمعه موقت رودبار جنوب:

مناظرات انتخاباتی باید فضای تبیین و به دور از تخریب باشد

مناظرات انتخاباتی باید فضای تبیین و به دور از تخریب باشد
امام جمعه موقت رودبار جنوب گفت: مناظرات انتخاباتی باید فضای تبیین و به دور از تخریب باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما》؛ حجت‌الاسلام والمسلمین باقر خاور امام جمعه موقت رودبار جنوب در خطبه.های نماز جمعه این هفته گفت: ۱۹خرداد اولین روز ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است ازدواجی که سادگی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش بود که ازدواج آسان را در فرهنگ اسلام ناب محمدی نهادینه ساخت.

وی ادامه داد: فرهنگ ازدواج آسان و ساده حلال بسباری از مشکلات ومسائل است به خصوص در زمان امروز که سبک زندگی‌ها گرفتار تجمل گرایی ومورد هجمه رفاه زدگی‌ها وافراطی‌های بی‌منطق شده است.

خطیب موقت رودبار جنوب با بیان این‌که ازدواج ساده سیره اهل بیت علیهم‌السلام می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات ومسائل باشد، بیان کرد: سیاست افزایش جمعیت از سیاست حمایت خانواده جدا نیست شاید یکی از کلماتی که به ندرت در بیانات رهبر انقلاب شنیده شده کلمه هولناک است، ایشان برای موضوع جمعیت بیان کردن علاوه بر تعبیر آینده هولناک حتی بحث سونامی سالمندی را مطرح کردند ماباید از امروز با این سونامی که در آینده در گیر آن خواهیم شد فکر کنیم.

خطیب جمعه رودبار جنوب بیان کرد: تسهیل در امر ازدواج جوانان موضوع مهمی است که خانواده‌ها در این زمینه باید تلاش کنند و در سنین جوانی تشکیل زندگی دهند و سامان بگیرند که این گونه ازدواج‌ها زمینه بهتر فرزندآوری را فراهم می‌کند.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: انتخابات صحنه عزت و حماسه است در این رقابت باید اخلاق در بین نامزد‌ها حاکم باشد.

امام جمعه موقت رودبار جنوب خاطر نشان کرد: سبک مدیریتی و اخلاق سیاسی رئیس جمهور شهید یک سرمشق برای تمام مدیران دولتی است.

وی در ادامه افزود: بخشی از توصیه مقام معظم رهبری به نامزد‌های انتخاباتی درباره پرهیز از توهین و دروغ‌گویی و… و به دلیل حفظ آبروی ملی است.

حجت‌الاسلام خاور تصریح کرد: آبروی ملی به مثابه حفظ آبروی ایرانیان و مسلمانان است و باید در حفظ آن از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

وی به فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد (ع) پرداخت و ضمن تسلیت این روز از آن امام همام به عنوان شهید فرهنگ و فرهنگی یاد و افزود: شهدای فرهنگی ما افتخار آنان این است که امام جواد (ع) علمدار شهید جبهه فرهنگی بود و این امام در جبهه فرهنگی پیشتاز و مقدم بودند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی