کد خبر : 4526
تاریخ انتشار : جمعه 29 تیر 1403 - 12:59

امام جمعه موقت جازموریان:

چشم و هم چشمی یک درد اجتماعی و سرطان جامعه است

چشم و هم چشمی یک درد اجتماعی و سرطان جامعه است
امام جمعه موقت جازموریان گفت: چشم و هم چشمی سد محکمی است که جوانان نتوانند زندگی کنند، طبیعت زندگی چشم و هم چشمی درگیری است و یک درد اجتماعی و غده چرکین و سرطان جامعه می‌باشد اما مداوای آن آسان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما》؛ حجت‌الاسلام فرامرزی امام جمعه موقت جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش به تقوای الهی و تسلیت ماه محرم‌الحرام افزود: غیبت از مؤمن حرام است و در حدیث دارد خوراک سگ‌های جهنم است .شیعه امام حسین و امام زمان علیه‌السلام از این رذیله‌ها مبراست.

 

وی ادامه داد: از ماه محرم کمک بگیرم که نوکر خوبی برای امام حسین علیه‌السلام باشیم هر کس با امام حسین در بود جوان‌ها، نوجوانان‌ها و کهنسالانشان اهل غیبت و حق الناس نبودند پس در سبک زندگی امام حسین اگر کسی خواست قرار بگیرد بایددر رفتار، گفتار و اعمالش مواظب باشد.

 

خطیب موقت جازموریان با توجه به نزدیک بودن تشکیل دولت جدید بیان کرد: ضرورت خدمت رسانی یکی از محورهای اصلی حاکمیت مردم در نظام مردم سالاری دینی است و فلسفه وجودی حکومت دینی برقراری عدالت و خدمت گذاری به مردم به ویژه به محرومان و مستضعفان است تا از رفاه حداقلی برخوردار باشند و انتظار می‌رود کارگزاران نظام خود را موظف به ارائه گزارش عملکرد به مردم بدانند.

 

حجت‌الاسلام فرامرزی به نمایش ترور ترامپ اشاره کرد و گفت: فضا سازی شیطنت آمیز رسانه‌ای در اتهام زنی به ایران مبنی بر دست داشتن در ترور ترامپ دلیلی بر نمایشی بودن این ترور نافرجام است، متهم سازی ایران نشان می‌دهد جمهوری خواهان می‌خواهند تنور نمایشی ترور را داغ نگاه دارند تا به اهداف انتخاباتی خود بیشتر دست یابند.

 

امام جمعه موقت جازموریان به موانع محکم برای ازدواج جوانان اشاره‌ کرد و گفت: زندگی چشم و هم چشمی و تجملی سد محکمی برای این است که جوانان نتوانند به راحتی زندگی مشترک را شروع کنند و اصلأ طبیعت زندگی چشم و هم چشمی درگیری است و یک درد اجتماعی و غده چرکین ودرد سرطان جامعه می‌باشد اما مداوای آن آسان است و یک آیه قرآن است که می‌فرمایند(مومن آن است که وقتی می‌خواهد خرج کند اسراف ندارد)‌ بلکه معتدل است (وکان بین ذلک قواما) اگر انسان زندگی تجملی و چشم و هم چشمی را کنار بگذارد جوان می‌تواند دانشگاهش برود و متأهل هم باشد.

 

وی افزود: اگر می‌بینید جوانی که دانشگاه می‌رود نمی‌تواند زن بگیرد برای این است که خرافه‌ها یکی پس از دیگری جامعه را فرا گرفته است و به قول قرآن شریف زندگی افراطی جامعه را گرفته است.

 

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی