کد خبر : 4413
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 - 18:56

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب عنوان کرد:

مردم در آستانه عید قربان مراقب تب کریمه کنگو باشند

مردم در آستانه عید قربان مراقب تب کریمه کنگو باشند
مدیر شبکه بهداشت و درمان آموزش پزشکی شهرستان رودبار جنوب گفت: در آستانه عید سعید قربان مردم مراقب شیوع تب کریمه کنگو باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما》؛ با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان  و فصل شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب خونریزی دهنده کنگو، بازدید مشترک از تمامی مراکز ارائه گوشت توسط مدیر و کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان رودبار صورت گرفت.

احسان باقری مدیر  شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار جنوب در گفتگو با خبرنگار رودبار ما با اشاره به خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو با توجه به گرم شدن هوا و فرا رسیدن عید سعید قربان اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که در اثر گزش کنه منتقل می‌شود و تماس با ترشحات بدن، خون و گوشت دامی که توسط کنه مورد گزش قرار گرفته و یا تماس مستقیم با کنه موجب انتقال بیماری می‌شود.

باقری تصریح کرد: افرادی که با دام سر و کار دارند یا به ذبح دام مشغول هستند ، باید از وسایل محافظت‌کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزار کار را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و خونابه‌ها به طریق بهداشتی دفع شود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان رودبار جنوب خواستار شد: مردم برای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، گوشت را ۲۴ ساعت پیش از مصرف در دمای یخچال نگهداری کنند و همچنین جگر و سایر امعا و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی گراد استفاده شود.

وی خاطرنشان‌کرد: از خریدن گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه شده است، خودداری کنند و به هیچ وجه دامی را که علائم بیماری و ناخوشی دارد، ذبح و مصرف نکنند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی