کد خبر : 3705
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 9:39

وصیت شهید قنبر بیگلری‌پور؛

فرزندانتان را به حوزه بفرستید

فرزندانتان را به حوزه بفرستید
در وصیت شهید قنبر بیگلری‌پور آمده است: از همه پدران متعهد به انقلاب می‌خواهم که فرزندانشان را به حوزه بفرستند تا کمبود روحانی در منطقه برطرف شود.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «رودبار ما» شهید قنبر بیگلری‌پور یکم ‌دی ۱۳۳۲، در شهرستان بم ‌زاده شد. تا پایان ‌دوره ‌متوسطه ‌در رشته‌ تجربی ‌درس ‌خواند. سال ۱۳۵۶، ازدواج ‌کرد و صاحب‌ سه دختر شد. معلم ‌بود، به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست ‌و‌ هفتم بهمن ۱۳۶۴، در فاو عراق بر اثر اصابت گلوله آرپی‌جی به سر، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است. برادرش محمدعلی نیز به‌ شهادت رسیده است.

گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید قنبر بیگلری‌پور:

از همه پدران متعهد به انقلاب و اسلام عزیز می‌خواهم که فرزندان‌شان را به حوزه بفرستند تا کمبود روحانی در منطقه برطرف شود خصوصاً که ما دهات فراوان داریم که خیلی از برادران و خواهران‌مان در روستاها مسائل اولیه اسلام را بر اثر نبودن روحانی نمی‌دانند و کسانی‌که فرزند ندارند حداقل از جنبه‌های دیگر (کمک مادی، تبلیغی) بنمایند تا این حوزه رونق بیشتری پیدا کند.

دوستان انقلاب از این بابت شاد و دوستان نادان و دشمنان انقلاب ناامیدتر گردند که به فرمایش امام امت اسلام را تا […] روحانیت نگه‌داشته است و برادران کوچکترم مخصوصاً آن عزیزانی که از استعداد بهتر و هوش و ذکاوت بیش‌تری برخوردار هستند با پوشیدن لباس سرباز امام زمان(طلبگی) چشم دشمنان انقلاب را کور کنند.

برادران فرهنگی ای عزیزان و ای کسانی که شغل مقدس شما همان کار پیامبران است قدر خود را بدانید و این امانات الهی (دانش‌آموزان)را خوب تربیت کنید که اجر شما با خداست و این مستلزم این است که ابتدا خود را بسازید تا حرفتان بر دل نشیند و اثر داشته باشد.

اما برادرانی‌ که در سایر ادارات به جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند قبل از هر کار خدا را در نظر داشته باشند که «هو معکم اینما کنتم» که اگر این‌طور باشد دیگر همه مسائل حل است. کم ‌اری دیگر نیست و کارشکنی وجود ندارد. ارباب رجوع می‌داند که برادرانش در ادارات کارش را هر چه سریع‌تر انجام می‌دهند امروز و فردا نمی‌کنند و عاشقانه برای رضای خدا کار می‌کنند و جمهوری اسلامی را به پیش می‌برند.

اما برادران مسئول که در رأس کار هستند توجه داشته باشند که به افراد حزب اللهی بیشتر بهاء بدهند و کسانی‌که خیلی به ارزش‌های والای اسلامی توجهی ندارند بها ندهید که فردا طلبکار انقلاب هم می‌شوند.

برادران عزیز کسبه که به‌حق در پیروزی انقلاب و ادامه آن سهم بسزایی داشته و دارید توجه داشته باشید که خدای ناکرده شیطان شما را اغوا نکند و باعث ناراحتی مردم شده و خدا را از دست خود ناراضی و دشمنان انقلاب و اسلام را شاد نمایید.

کمتر کسی وجدانش اجازه می‌دهد که در چنین موقعیتی که عزیزان جان‌شان را در راه خدا فدا می‌کنند، کس یا کسانی گران‌فروشی و یا خدای ناکرده احتکار کنند و اگر بود خودتان وظیفه دارید او را به مردم و مسئولان معرفی نمایید تا به‌سزای کرده خویش برسند.

منبع: نوید شاهد
انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی