کد خبر : 2109
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 8:21

به دنبال پیگیری‌های رسانه‌ای و مطالبات مردمی؛

کام مردم روستای محمدآباد دوزیارتی شیرین شد

کام  مردم روستای محمدآباد دوزیارتی شیرین شد
با پیگیری و تلاش‌های مجدانه رسانه خبری محمد آباد دوزیارتی و به دنبال مطالبات مردمی آب شیرین کام مردم این روستا را شیرین‌تر کرد.

به گزارش خبرنگار رودبار ما، “آب مایه حیات است” همیشه این جمله را شنیده‌ایم ولی نمی‌دانیم چرا به این جمله کسی توجه نمی‌کند و هر وقت که قدر این نعمت بزرگ خداوندی را ندانستیم به مشکلات زیادی برخوردیم.

 

آب شرب، هدیه‌ای ناب برای روستاییان به ویژه در مناطق کم برخوردار به شمار می‌رود و اکنون این مایه حیات با آسایش و شیرینی زندگی این مردم پیوند خورده است.

 

محمد آباد دوزیارتی روستایی مستعدّ کشاورزی و دامداری از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار جنوب، زخمی یکساله آب شور را تحمل کرد و عاقبت بخت آن بعد از یکسال با مطالبات شیرین شد.

 

با پیگیری و تلاش‌های مجدانه رسانه خبری محمد آباد دوزیارتی و به دنبال مطالبات مردمی آب شیرین کام مردم این روستا را شیرین‌تر کرد.

 

رسانه محله محمد آباد دوزیارتی چندی پیش با انتشار گزارشی با عنوان شوری آب کام مردم را تلخ کرده است این مشکل را به گوش مسئولان رساند و بعد از یک سال آب شیرین وارد مدار شد.

 

محمدآباد با ۲۶۸ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۱۰۰ نفر در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان رودبار جنوب واقع شده است.

 

مردم این روستا سالیان سال از وضعیت شوری و کمبود آب گلایه‌مند بودند و همواره یکی از مطالبات آن‌ها رفع این مشکل بود که با پیگیری‌های رسانه‌‌‌ای خبری این روستا و مطالبات مردم آب شیرین وارد مدار شد.

 

محمد سالاری یکی از اهالی روستا ضمن ابراز خرسندی از شیرینی آب روستا به خبرنگار رودبار ما گفت: افت فشار و شوری آب مردم را کلافه کرده و امور روزمره مردم را دچار اختلال کرده بود که با مطالبات و پیگیری رسانه بعد از یک سال آب شیرین وارد لوله‌های آب روستا شد.

 

وی افزود: افت فشار نسبت به قبل کمی بهتر شده است و زمان دبه به دست شدن‌ها تمام شد.

 

«ننه فاطمه» بانوی ۷۰ ساله ساکن در این روستاست که با زبانی شیرین از تلخی نبود شبکه آبرسانی در دوران طاغوتی سخن گفت و اظهار کرد: روزهای سختی را در آن دوران سپری کردیم؛ زمانی که عروس بودم آب را از خارج از روستا و با مشقت زیاد تهیه می‌کردم.

وی عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی حالا مشکلات خیلی کم شده است و خدمات خوبی به روستائیان ارائه می‌شود.

 

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی