کد خبر : 2099
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 12:06

جنگی نابرابر در جنوب کرمان؛

عرض کم جاده‌ها شانه مرگ را خالی کرد

عرض کم جاده‌ها شانه مرگ را خالی کرد

تصادفات پی‌در‌پی در جاده‌های کم عرض و دوطرفه جنوب کرمان در ماه‌های اخیر آمار وحشتناکی را از خود به جای گذاشته است.

به گزارش رودبار ما، هفت هزار کیلومتر از راه‌های جنوب استان کرمان رخ به رخ با عرض کم است که نسبت به میانگین کشوری بسیار تفاوت دارد که در کنار سهل انگاری رانندگان با گواهینامه و رانندگان بی‌گواهینامه، همچنین قاچاقچیان سوخت، سوانح را افزایش داده است.

 

آمار وحشتناک و افسارگسیخته کشته‌های تصادفات جاده‌ای در جنوب کرمان سرسام آور است.

 

اگر سری به شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های محلی بزنیم از ابتدای مهر امسال تا این لحظه، نزدیک به ۳۰ نفر در جاده‌های جنوب کرمان جان خود را از دست داده‌اند.

 

بهرام شهریاری یکی از شهروندان جنوب کرمانی در گفتگو با خبرنگار رودبا ما با ابراز گلایه‌مندی از اوضاع وخیم جاده‌های جنوب کرمان گفت: در جاده کهنوج به قلعه گنج تصادف بین دو خودرو سواری با ۸ کشته، جاده جیرفت به کرمان (سربیژن) درطول دو هفته دو تصادف هر تصادف پنج نفر فوتی جمعا ۱۰نفر در میان این تصادفات،کودک، زن، مرد، فرهنگی، نظامی، کشاورز…. یکی پس از دیگری به زندگی خود پایان می‌دهند و هیچ مسئولی واکنشی نشان نداد.

 

وی ادامه داد: روزی نیست که در شبکه‌های اجتماعی جنوب کرمان تصاویری دلخراش از تصادفات و جان باختن همشهریان خود را نبینیم.

 

محمدرضا سابقی از فعالین رسانه جنوب کرمان نیز د این رابطه به خبرنگار ما گفت: جاده رودبار جنوب به سمت ایرانشهر یکی از کم عرض‌ترین و پرتردد‌ترین جاده‌های جنوب کرمان است که دراین چند ماه با افزایش تصادفات فوتی به عنوان جاده مرگ لقب گرفت.

 

این شهروند جازموریانی خاطر نشان کرد: حال سوال اینجاست چرا با این‌همه تصادفات منجر به فوت هیچ یک از مسئولین از واکنشی از خود نشان نمی‌دهد.

 

سابقی بیان کرد: با یک تحلیل ساده اگر بررسی کنیم اکثر تصادفات  به صورت رخ به رخ به اصطلاح محلی شاخ به شاخ اتفاق افتاده است که دلیل اصلی آن دو طرفه بودن جاده‌های غیر مجزا است در حال حاضر هر طرحی افتتاح می‌شود، مسئولین مربوطه با افتخار بیان می‌کنند این طرح بعد از ۲۰ سال تعلل وکوتاهی به بهره‌برداری رسید، چرا جاده رودبار، کهنوج به قلعه گنج، جاده دلفارد بعد از گذشت این همه سال هنوز به صورت دوطرفه غیرمجزا است و پیامد آن این‌همه تلفات جبران ناپذیر، جاده‌ای است، که ۲۰ سال قبل با کمترین هزینه احداث می‌شد در حال حاضر با هزینه‌های میلیاردی هم به بهره برداری نمی‌رسد.

 

پل جنگل آباد راه ارتباطی و ترانزیتی جنوب کشور به شرق کشور همچنین تمامی شهرهای جنوبی به مرکز استان از زمان افتتاح آن بیش از ۲۰ سال می‌گذرد مردم ساعت‌ها در ترافیک معطل می‌مانند هنوز روند حرکت لاک پشتی پروژه را مردم می‌بینند، خبری از افتتاح آن نیست.

 

محور کهنوج به قلعه گنج که به عنوان دومین جاده مرگ بعد از محور رودبار به ایرانشهر لقب گرفته است با وجود ۱۰الی ۱۵ سال هنوز دوباند کردن این محور به سرانجام نرسیده است و روزها شاهد مجروح وفوتی‌هایی حاصل تصادفات در این محور هستیم.

 

مراکز درمانی در جنوب کرمان در خصوص تصادفات و سوختگی ناشی از این تصادفات با چه کمبود امکاناتی روبرو است، مجروحین در مراکز درمانی به دلیل نداشتن امکانات جان خود را از دست می‌دهند و هیچ یک از این نهادها تاکنونن در جنگ تصادفات هیچ اقدام مثبتی را انجام نداده‌اند.

 

پس از وقوع هر جنگی در جهان سازمان ملل چندین جلسه اضطراری تشکیل داده ولی در جنوب کرمان روسای شورای ترافیک شهرستان‌های جنوبی در جنگ تصادفات کوچکترین عکس‌العملی انجام ندادند،  ظاهرا تصادفات را تقدیر الهی  دانسته‌اند‌.

 

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی