کد خبر : 2011
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 12:04

کمبود فضای آموزشی و ایست قلبی مدارس؛

روح کسل فضای آموزشی رودبار جنوب نیازمند کرم خیرین است

روح کسل فضای آموزشی رودبار جنوب نیازمند کرم خیرین است
این روزها مسئولان رودبارجنوب برای بهبود وضعیت فضای آموزشی چشم امید به کرم خیرین مدرسه‌سازی دوخته‌اند.

به گزارش رودبار ما، در حالی که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، حداکثر تراکم دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی تا ۲۶ نفر، در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم تا ۲۸ نفر و در هنرستان‌ها تا ۱۸ نفر اعلام شده اما در رودبار جنوب که عنوان محروم‌ترین شهرستان از لحاظ سرانه فضای آموزشی را یدک می‌کشد تراکم کلاس‌ها به ۳۰ الی ۳۵ نفر رسیده است.

اگر چه این شهرستان مسیر سخت برچیده شدن مدارس تخریبی را پشت سر گذاشته اما وجود کلاس‌های درس با سازه‌های بومی بیانگر این است که تمام ابرها بر شانه‌های آموزش و پرورش می‌بارد.

مسئولان خود نیز اذعان دارند که وضعیت فعلی به تاریخ سنجاق شده و برای اینکه هوایی تازه به روح کسل فضای آموزشی شهرستان بخورد جیبشان خالی است.

این روزها مسئولان شهرستانی و استانی برای بهبود این وضعیت چشم امید به کرم خیرین مدرسه‌سازی دوخته‌اند که برای آن‌ها مصداق « رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند » هستند.

فردای این سرزمین به دست دانش‌آموزان و بچه‌های این آب و خاک ورق می‌خورد به شرط آنکه انسان‌هایی از جنس خیرین مدرسه‌ساز که هنوز با دلشان بیگانه نشده‌اند و کسی در دلشان به انکار بر نخاسته با ساخت مدرسه‌هایی امن روزهای سرد آموزشی این شهرستان را  گرم سازند.

وضعیت فضای آموزشی رودبارجنوب به گواه آن‌چه که مسئولان عنوان می‌کنند و مشاهدات ما از نقاط مختلف شهرستان بیان می‌کند، مطلوب نیست و رهایی از این وضعیت به تنهایی از عهده اعتبارات قطره‌ای دولت خارج است.

در روستاهای دور افتاده رودبار جنوب استعدادهای زیادی وجود دارد که در صورت سرمایه گذاری در این بخش شاهد رفع بسیاری از مشکلات در منطقه خواهیم بود.

رودبارجنوب دچار کمبود فضای آموزشی است

رئیس اداره آموزش و پرورش رودبار جنوب در گفتگو با خبرنگار رودبار ما اعلام کرد که با کمبود فضای آموزشی در شهر و روستاهای رودبار جنوب روبرو هستیم و این شهرستان را محرومترین شهرستان از لحاظ سرانه فضای آموزشی دانست.

رئیس اداره آموزش و پرورش رودبار جنوب اظهار کرد: معضلات کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزان بر کسی پوشیده نیست، به طور قطع افزایش تراکم دانش‌آموزان ضمن اختلال در روند آموزش، موجب کاهش کیفیت آموزش و یادگیری می‌شود از سویی دیگر معلم هم در فضای شلوغ کلاس درس امکان رسیدگی به تمامی دانش آموزان را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: رشد جمعیتی این منطقه جزو برترین‌های کشور است ولی به لحاظ زیرساخت‌های آموزشی ضعف‌های زیادی وجود دارد. یکی از آن ضعف‌ها کمبود فضای آموزشی است. ما حدود ۷۸ مدرسه تخریبی، ۲۵ مدرسه فاقد فضا ، ۱۱ مدرسه کانکسی و کپری  داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش رودبار جنوب تصریح کرد: رشد جمعیتی شهرستان رودبار جنوب در ۱۰ سال گذشته دو برابر شده است و همین امر باعث شده که دچار کمبود فضای آموزشی باشیم.

بهرامی بیان کرد: این موضوع در دست بررسی است و ابتدای امسال معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی کل کشور از مدارس شهرستان رودبار جنوب بازدید و قول مساعد جهت رفع این مشکل را دادند.

به گزارش خبرنگار رودبار ما، بررسی وضعیت فعلی مدارس رودبار جنوب نشان می‌دهد حال فضای آموزشی در شهر و روستاهای رودبار جنوب ناخوش است و برای آنکه آسیب این معضل گریبان آینده‌سازان ایران اسلامی را نگیرد باید برای رفع آن تدابیری اندیشیده شود و می‌طلبد با مشارکت مسئولان و خیرین تنور مدرسه‌سازی در این شهرستان بیش از پیش گرم شود.

رودبار جنوب، در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان قرار گرفته و دارای روستاهای دور افتاده و محروم است. این شهرستان در ۳۳۰ کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده است.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی