کد خبر : 1937
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 9:39

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار جنوب:

تصویب لایحه کاپیتولاسیون یکی ازبزرگترین خیانت‌های حکومت پهلوی بود

تصویب لایحه کاپیتولاسیون یکی ازبزرگترین خیانت‌های حکومت پهلوی بود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار جنوب گفت: تصویب لایحه کاپیتولاسیون یکی ازبزرگترین خیانت‌های حکومت پهلوی بود.

حجت‌الاسلام علی اکبری رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار جنوب در گفتگو با خبرنگار رودبار ما به ‌مناسبت سالروز اعتراض افشاگرانه حضرت امام خمینی(ره) به پذیرش لایحه کاپیتولاسیون اظهار کرد: قانون کاپیتولاسیون به دستور شاه ودر مجلس منفور پهلوی به تصویب رسید و حضرت امام خمینی(ره) به محض اطلاع موضع‌گیری و به جهت آگاه‌سازی مردم اقدام به سخنرانی کردند و کاپیتولاسیون به واقع به جز خفت و ذلت هیچ ثمره دیگری برای مردم ایران اسلامی نداشت.

اکبری ادامه داد: آمریکا در این قانون به خود اجازه داده بود که در کشورهای دیگر با خلق وخوی گرگ صفتانه خود مردم آن کشور را در زیر چکمه‌های خود له کند.

وی اضافه کرد: این قانون هم اکنون در برخی کشورها در حال اجراست که جای بسی تأسف دارد که چرا عزت خود را با پذیرش این ننگ به ذلت و خواری تبدیل کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار جنوب با بیان اینکه درهر زمان که اسلام، قرآن و یا مسلمین در معرض بی‌احترامی قرار گرفته‌اند، علمای آگاه قیام نموده و با آن برخورد کردند، تصریح‌کرد: اگر جامعه تحت حاکمیت طاغوت باشد ثمره آن تصویب کاپیتولاسیون بوده که درآن به بیگانگان امنیت کامل داده می‌شود ولو هرجنایتی انجام داده و خود مردم امنیت نداشته باشند.

اکبری درارتباط با اعتراض افشاگرانه امام خمینی (ره) علیه تصویب لایحه کاپیتولاسیون بیان کرد: امام خمینی(ره) به‌منظور افشای این خیانت قبل از هرچیز برای آگاه ساختن علماء و روحانیون مرکز و شهرستان‌ها پیک‌هایی همراه با نامه به اطراف کشور روانه کرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) علاوه بر آن نامه‌ها خود نیز با مقامات روحانی قم به گفتگو نشست و به تدریج تعداد کثیری ازمردم ایران وارد قم شدند تاخود شاهد سخنرانی افشاگرانه حضرت امام (ره) نسبت به این لایحه ننگین باشند.

اکبری یادآور شد: رژیم پهلوی که دیگر تاب تحملش از افشاگری‌های امام (ره) به پایان آمده بود، ایشان را در روز ۱۳ آبان به ترکیه تبعید کرد تا از آگاه شدن مردم جلوگیری کند، اشتباهی که آن زمان شاه کرد وهنوز در حال تکرار از سوی مستکبرین جهان است که آن‌ها نمی‌دانستند و هنوز هم قدرت تشخیص این را ندارند که میزان ولایت مداری این مردم را بسنجند.

وی تأکید کرد: مردم بعد از تبعید امام (ره) به مبارزات خود با قانون کاپیتولاسیون پرداختند و قدرت ولایتمداری خود را به رخ  شاه چشاندند.

اکبری ادامه داد: رویداد ننگ آوری که شاه مرتکب شد و در کارنامه حکومت ظالمانه‌اش ثبت کرد به گلوله بستن ۷۳ دانش آموزی است که فقط یک درخواست ساده داشتند و آن “نه شرقی نه غربی حکومت اسلامی” بود.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی