کد خبر : 1783
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 21:12

با موافقت هیات وزیران؛

وام قرض‌الحسنه لوله‌کشی گاز به کرمانی‌ها پرداخت می‌شود

وام قرض‌الحسنه لوله‌کشی گاز به کرمانی‌ها پرداخت می‌شود
نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان، از موافقت هیات وزیران با اعطای تسهیلات قرض الحسنه به خانوارهای جنوب کرمان برای انجام لوله کشی گاز داخلی منازل خبر داد.

منصور شکراللهی نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رودبار ما از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه جهت لوله کشی گاز در جنوب کرمان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های نمایندگان درمجلس شورای اسلامی ومساعدت هیئت وزیران اعطای تسهیلات جهت لوله کشی گاز خانوار‌ها دردولت تصویب شد.

نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به  ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت برخورداری مردم از گاز خانگی در جنوب کرمان و بالا بودن هزینه لوله کشی گاز منازل و کاهش سهمیه گاز مایع دراین منطقه، بعضاً مردمان نجیب این حوزه با مشکلاتی روبرو بودند.

شکراللهی عنوان کرد: در دولت سیزدهم گام‌های محکمی در رابطه با گازرسانی برداشته شده است اما به دلیل بالا بودن هزینه‌های لوله‌کشی گاز به داخل منازل بسیاری از مردم رغبتی به استفاده از این امکان نشان نمی‌دهند.

وی ادامه داد: برای اینکه موانع مالی گازکشی به خانه‌ها برداشته شود، دولت بانک مرکزی و بانک‌های عامل را موظف کرده که برای این منظور تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کنند.

نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان تاکید کرد: بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران ، بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل نسبت به اعطای ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات بانکی قرض الحسنه برای افزایش اشتراک‌پذیری گاز و انجام لوله کشی داخلی منازل در شهرها و روستاهای استان‌های خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد اقدام خواهد کرد.

وی تأکید کرد: میزان این تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریال (۱۵ میلیون تومان) با دوره بازپرداخت پنج‌ساله است که به هر خانوار که در استان کرمان و استان‌های یادشده بخواهند گازکشی کنند، پرداخت خواهد شد.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی