کد خبر : 1606
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 1:15

همزمان با شهادت امام رئوف؛

رودبار جنوب در سوگ شهادت امام مهربانی‌ها گریست

رودبار جنوب در سوگ شهادت امام مهربانی‌ها گریست
شهر رودبار جنوب امروز، حال و هوای دیگر داشت و عزاداران جامانده از مشهد الرضا، دل‌های خود را به سوی صحن و سرای امام هشتم روانه کردند.

به گزارش رودبار ما، همزمان با شهادت امام رضا(ع) شهر رودبار جنوب غرق در ماتم و عزا بود. هیئات‌های مذهبی شهر از ابتدای صبح در قالب دسته جات در مراسم عزاداری شرکت کردند.

حضور جوانان در کنار پیرغلامان حال و هوای خاصی به شهر داد تا اعلام کنیم سینه زن اهل بیت و گوش به فرمان ائمه اطهار هستیم.

شهرستان رودبار جنوب در ایام سوگواری آخرین روز ماه صفر و شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از روزهای گذشته یکپارچه سیاه‌پوش است و پرچم‌های عزا در هر کوی و برزن دیار نخل و آفتاب فراشته شده است.

مردم رودبار جنوب در این روز با بر تن داشتن رخت عزا و سیاه پوش کردن سر درب مغازه‌ها، خانه‌ها و خیابان‌های شهر در حالی که عزادار اربعین حسینی، رحلت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) بودند در سوگ امام رضا (ع) نیز به سوگ نشستند.

سه راهی بانک ملی رودبار جنوب امروز، حال و هوای دیگر داشت و عزاداران جامانده از مشهد الرضا، دل‌های خود را به سوی صحن و سرای امام هشتم روانه کردند.

کبوتر دل‌های عاشقان و عزاداران امسال نیز با حضور باشکوه در عزاداری اعلام کرد که هر جا باشیم قلوبمان مشهدالرضاست.

این در حالی است که در آخرین روز صفر میلیون ها عاشق کوی دوست به زیارت امام همام رفته و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت اعلام می‌کنند و عده‌ای هم که از این موهبت بزرگ بی‌نصیب بوده‌اند از دور دست‌ها به سوگ امام خوبی‌ها و مهربانی‌ها نشسته‌اند.

مراسم‌های عزاداری دو روز پایانی ماه صفر در اقصی نقاط این شهرستان از شامگاه پنجشنبه بیست و سوم شهریور‌ماه مصادف با شب ۲۸ صفر آغاز شده و تا به امروز شنبه بیست‌و‌پنجم شهریور‌ ماه همزمان با سالروز شهادت امام‌ رضا (ع) ادامه دارد.

امام رضا (ع) در سال ۱۴۸ هجری قمری یعنی حدود (۱۲۹۶) سال پیش در شهر مدینه به دنیا آمد و روز آخر صفر ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسید.

امام هشتم شعیان جهان همواره در زمان عمر با برکت خود با سخنان گهر بارش درصدد سعادت مردم در دنیا و آخرت بود.

انتهای خبر/پورحیدر 

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی