کد خبر : 1244
تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 17:08

امام جمعه رودبارجنوب:

بزرگترین درس عاشورا هشدار نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی است

بزرگترین درس عاشورا هشدار نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی است
امام جمعه رودبار جنوب گفت: بزرگترین درس عاشورا هشدار نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی است.

به گزارش خبرنگار رودبار ما، حجت‌الاسلام افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته، گفت: خانواده در دین اسلام از جایگاه خاصی برخوردار آیت و مانند کشوری است که اعضای آن را زن و مرد تشکیل می‌دهند.

امام جمعه رودبار جنوب  ابراز کرد: متاسفانه امروزه خانواده تحت تاثیر القائات غرب قرار گرفته و این نهاد مقدس در معرض آسیب‌های زیاد قرار گرفته که آمار بالای طلاق گویای این حرف است.

وی با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان به دستور امام راحل، بیان کرد: در حقیقت شورای نگهبان، حراست از اسلام و جمهوریت را بر عهده دارد و به همین دلیل از ابتدای تأسیس تا به امروز همواه مورد تهاجم دشمنان و چهره های سیاسی قرار گرفته است.

امام جمعه رودبار جنوب ضمن تقدیر از هیئت نظارت شهرستان، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: شورای نگهبان نماد دین و مایع اطمینان و تسکین قلب مومنین است.

حجت الاسلام افشارمنش به سفر رییس جمهوری به قاره آفریقا اشاره کرد و گفت: قاره آفریقا یکی از قاره‌های بزرگ و مهم است به همین دلیل در طول تاریخ مورد استعمار غرب قرار گرفته است.

امام جمعه رودبار جنوب دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به آفریقا را مهم خواند و خاطرنشان کرد: قاره آفریقا دارای ۶۵ درصد زمین‌های قابل کشت جهان است و ما می توانیم در جهت کشت محصولات مورد نیاز آنها با شیوه های نوین و کارآمد همکاری کنیم.

وی با یادآوری این مطلب که ۳۰ درصد ذخائر معدن جهان در آفریقا قرار دارد، عنوان کرد: براساس توازن دیپلماسی دولت، آیت الله رئیسی به این قاره سفر کردند.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم هستیم، اظهار کرد: بسیاری از اندیشمندان، متفکران علل ماندگاری و جاودانگی نهضت عاشورا پرداخته اند و در تاریخ انقلاب‌های زیادی رخ داده اما هیچ نهضت و انقلابی به اندازه عاشورا ماندگاری و جاودانگی نداشته است.

حجت الاسلام افشارمنش اضافه کرد: به تعبیر برخی از نویسندگان، کربلا یک پیام و یک پیامد داشت، پیام کربلا مبارزه با ظلم و حق محوری و دفاع از مردم و دفاع از دین و ارزش‌هاست که در این زمینه معمولاً هم تبیین صورت گرفته و هم نوشته شده است.

خطیب جمعه رودبار جنوب گفت: در عاشورا عبرت‌های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی متنوعی وجود دارد که هر کدام نیاز به بحث مفصل و مستقل دارد ولی مهم‌ترین عبرت و بزرگترین درس تاریخ عاشورا هشدار نسبت به استحاله فرهنگی و سیاسی یک جامعه ارزش‌مدار است.

حجت‌الاسلام افشارمنش با بیان اینکه این مطلب یک موضوع جدی برای توطئه‌گران علیه نظام اسلامی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با الهام از فرهنگ عاشورا و توسط یکی از سلاله‌های پاک حسین بن علی(ع) به وجود آمد که فوق‌العاده مهم و عبرت‌آمیز بود.

وی خاطرنشان کرد: تنها حر نبود که روز عاشورا متحول شد بلکه حرهایی بسیاری متحول شده اند و بسیاری از غیر مسلمانان به برکت امام حسین (ع) شیعه شدند و به دلیل شهادت امام حسین (ع) حرارتی در دل مومنین ایجاد شده که این حرارت هرگز خاموش نخواهد شد.

حجت الاسلام افشار منش با تاکید بر این که امروز دشمن به دنبال نفوذ در هیئت‌های مذهبی است، ابراز کرد: دشمن امروز هیئت‌های مذهبی را هدف قرار داده و سعی در ایجاد انحراف در آنها دارد پس مداحان، مبلغان، خطبا، گویندگان و همه باید مراقب باشیم.

خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: امروز دشمن با راهکارها و شیوه‌هایی همچون رواج بدعت ها و خرافات برای نفوذ در هیئت‌های مذهبی برنامه‌ریزی  می‌کند پس باید مراقب بود.
وی خاطرنشان کرد: هیئت‌ها باید در خط مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند تا دچار آسیب نشوند باید فرهنگ سازی کرده و از اختلاف به شدت خودداری کنند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی