کد خبر : 1121
تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402 - 12:51

امام جمعه رودبار جنوب:

درهم ریخته شدن اردوگاه منافقین نشانه پیروزی بزرگ ایران در عرصه دیپلماسی است

درهم ریخته شدن اردوگاه منافقین نشانه پیروزی بزرگ ایران در عرصه دیپلماسی است
امام جمعه رودبار جنوب گفت: درهم ریخته شدن اردوگاه منافقین نشانه پیروزی بزرگ ایران در عرصه دیپلماسی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی رودبار ما، حجت‌و‌الاسلام‌ اکبر افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: امام باقر‌علیه السلام توانستند احکام ناب اسلام را برای مردم تشریح کنند و با تشکیل حوزه علمیه اقدام به تربیت شاگردان کردند.

امام جمعه رودبار جنوب ادامه داد: آنچه امروز شیعه دارد از حوزه درس امام باقر و امام صادق علیه السلام است و امامان چهارگانه اهل سنت، شافعی، مالکی و حنفی از حوزه درس امام باقر استفاده بردند.

حجت‌و‌الاسلام‌ افشارمنش با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه گفت: عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می‌خواند سفره احسان خود را بر آنها می‌گستراند درهای مغفرت و بخشش و رحمش را بر روی آنان می‌گشاید و در این روز پروردگار عالم به بندگانش نظر می‌کند و روزی است شبیه شب قدر اگر کسی شب قدر را درک نکرده باشد فرصت مناسبی است که خدای تعالی مهیا کرده برای پذیرش، برای آموزش، برای اتابه و برای دعا و بهترین دعا، دعای امام حسین علیه‌السلام و امام سجاد علیه‌السلام است و خدای تعالی قبل از آنکه به دعا کنندگان عرفه نگاه کند به‌ زوار سید‌الشهدا نظر می‌کند زیرا از راه و تربیت حسین علیه السلام باید به خدا رسید.

خطیب جمعه رودبار جنوب ضمن تبریک عید سعید قربان، گفت: عید قربان در حقیقت نشانه‌ای از گذشت و فداکاری در راه معبود است و درس عید قربان این است که باید در برابر خداوند خاضع و خاشع باشیم آنگونه که حضرت ابراهیم علیه‌السلام در برابر فرمان خداوند حاضر شد و فرزندش را به قربانگاه برد و عید قربان یعنی این که از همه وابستگی‌ها و دلبستگی‌ها باید دست بکشید.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه حکمت انجام قربانی قرب به خدا و به دست آوردن تقواست، بیان کرد: تقوا به دست نمی‌آید مگر با سربریدن منصب‌ها و درس عید قربان این است که باید تسلیم کامل خدا بود.

حجت‌الاسلام‌ افشارمنش ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت شهید بهشتی و یارانش، اظهار کرد: قوه قضاییه به عنوان ابزار اقتدار نظام اسلامی نقش محوری در تامین امنیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد.

وی افزود: در اهمیت کار قوه قضاییه همین بس که در روایات وارد شده که اجرای حد برای ملتی از ۴۰ روز بارش باران برکت و خیرش بیشتر است زیرا سرسبزی و فراوانی روزی، در صورتی مطلوب است که همراه با امنیت باشد اگر امنیت و عدالت وجود نداشته باشد نعمت ارزش ندارد.

خطیب جمعه رودبار جنوب به انتظارات رهبر معظم انقلاب از قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: سلامت، کارآمدی، مبارزه جدی با فساد
من مکرر گفتم آن روزی می‌توان درباره قوه قضاییه نفس راحتی کشید که این حالت در جامعه پیش آید هر کس در هر جایی از کشور مورد ستم کوچک و بزرگی از هر نوع قرار گرفت در دل او چراغ امیدی باشد که سراغ قوه قضاییه خواهد رفت و بدون هیچ گونه درنگ و کندی در کار حق خود را خواهد گرفت.

خطیب جمعه رودبار جنوب به بیان ویژگی های شهید بهشتی پرداخت و افزود: بصیرت، ولایتمداری، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، نظم و انضباط، درایت، قانون‌گرایی است و فعالیت‌های این شهید بزرگوار الگوی شایسته‌ای برای دستگاه قضا است.

حجت‌الاسلام افشارمنش به درهم ریخته شدن اردوگاه منافقین در آلبانی اشاره کرد و افزود: روز سی‌ام خرداد ماه ۱۴۰۲ اردوگاه اشرف ۳ شاهد حمله پلیس آلبانی به لانه شیاطین منافق بود، در سالروز حمله مسلحانه منافقین بر علیه نظام اسلامی در سال ۶۰ بودیم.

وی با بیان اینکه درس‌های این اتفاق محصول قدرت بازدارندگی بالای نظام اسلامی و توان نظام در غلبه بر تهدید‌ها است، گفت: این اتفاق بیانگر پیروزی بزرگ ایران در عرصه دیپلماسی است و پیامی برای برخی عناصر پیمان بریده با سوابق انقلابی که این روزها در صدد مخالفت با آرمان‌های امام انقلاب بر آمدند و حاصل دل بستن به وعده‌های شیطان عاقبتی جز این ندارد.

خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: حذف دلار از مبادلات جهانی به یکی از مهمترین اتفاقات تبدیل شده است، وزیر خزانه ‌داری آمریکا اخیراً اذعان کرد تحریم‌های آمریکا علیه برخی کشورها آن‌ها را به سمت ابزارهای پرداخت جایگزین به جای دلار سوق داده است، به گفته تحلیلگران، سلطه دلار بر مبادلات مالی دنیا یکی از مهمترین دلایل قدرت اقتصادی آمریکا بعد از فروپاشی شورا بود اما با پدیدار شدن نشانه‌هایی از فروپاشی نظام تک قطبی به محوریت آمریکا جهان به سمت نظام چند قطبی پیش می‌رود.

وی به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطر نشان کرد: مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که جنس، سن و سال نمی‌شناسد و در کمین خانه‌ها است، نسل بشر در معرض تهدیدات جدی است و هرروز ابعاد جدید از آن ارائه می‌شود و امروزه تحت عنوان بازاریابی گل وارد شدند لذا خانواده‌ها باید مراقبت کنند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی