کد خبر : 980
تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 15:06

امام جمعه رودبارجنوب:

سفر رییس جمهوری به سوریه می‌تواند گشایش اقتصادی برای کشور ما به ارمغان بیاورد

سفر رییس جمهوری به سوریه می‌تواند گشایش اقتصادی برای کشور ما به ارمغان بیاورد
امام جمعه رودبار جنوب گفت: سفر رییس جمهوری به سوریه در بعد اقتصادی، می‌تواند گشایش‌ها و منافع زیادی برای اقتصاد کشور ما به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی‌ رودبار ما، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء، گفت:  از ویژگی‌های این شهید می توان به ولایت‌پذیری، صبر، استقامت، شجاعت، قدرت و ایثارگری اشاره کرد و حضرت حمزه سیدالشهداء از مدافعین حقیقی پیامبر اسلام (ص) بود.
امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، ابراز کرد: رهبری از معلمان به عنوان پرورش دهندگان جواهر قیمتی نسل نوجوان و جوان و معماران آینده کشور یاد کردند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد وظایف معلمان فرمودند؛ پرورش نسلی آگاه، عالم، اهل فکر و منطق، مومن، با اراده، برخورداری از اخلاق اسلامی به وجود آوردن احساس موهبت ایرانی و اسلامی در شخصیت جوانان و نوجوانان از وظایف آن‌ها است.
حجت الاسلام افشارمنش با بیان این مطلب که رهبری مسئولان را به تامل و تجدید نظر درباره مسیر کنونی آموزش و پرورش و ارزیابی میزان بهره وری برای کشور فراخواندند، اظهار کرد: آموزش باید همراه با علم نافع و تامین نیازهای امروز و فردای کشور باشد و ایشان توصیه اکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش داشتند.
خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به این که یک ماه و نیم از نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری گذشته است، خاطرنشان کرد: تعیین شعار سال یک شعار تبلیغاتی نیست بلکه یک پیام است و در سال های اخیر ایشان تأکید روی بحث اقتصاد دارند.
وی به الزامات تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود:  دستگاه ها به یکدیگر کمک کنند، تصمیمات باید جدی و اجرایی پیگیری شود، باید بخش خصوصی را به شکل جدی وارد کار کنند، سیاست های دانش بنیان باید توسعه پیدا کند و سیاست‌های کشور نباید دائما تغییر پیدا کند انضباط مالی و بهره‌وری لازم است، توسعه دریا محوری می تواند تاثیر خاص داشته باشد، فعال کردن و سامان دادن به معادن و ذخایر دیگر کشور به تحقق شعار سال کمک می کنند.
حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به سفر رییس جمهوری عراق به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در این دیدار به صراحت فرمودند؛ یک آمریکایی هم در عراق نباید بماند، این یک جمله راهبردی و نگاه کلان به آینده منطقه است.
امام جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: در نقشه راه سیاست خارجی دولت سیزدهم یکی از مهمترین موضوعات مورد تاکید مسئله روابط با کشورهای مسلمان و همسایه با تاکید بر مسائل اقتصادی است و عراق با بیش از یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری اسلامی می‌تواند شاخصه قابل توجهی در این رابطه باشد.
وی با بیان اینکه عراق و ایران برای مبارزه با تروریسم تلاش های قابل تحملی انجام داده اند، ابراز کرد: یکی دیگر از مباحث مهم این سفر، گذرگاه های تجاری بین دو کشور برای صادرات و واردات است و این سفر می تواند مناسبت های فرهنگی، علمی، آموزشی، رسانه‌ای و هنری را بین دو ملت تقویت کند.


حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به سفر رییس جمهوری به سوریه، تصریح کرد: سوریه در حال بازسازی کشور خود است و سرمایه‌گذاری‌های هنگفت خارجی و مشارکت شرکت‌های توانمند ایرانی می تواند تاثیر خاصی داشته باشد و همچنین حمایت از جبهه مقاومت در برابر رژیم غاصب اسرائیل است.


خطیب جمعه رودبار جنوب ضمن گرامیداشت سالروز عقیدتی سیاسی سپاه، اظهار کرد: عقیدتی سیاسی نقش بسیار مهمی در تقویت اعتقادات سپاه و بسیج دارد.


وی ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید مطهری به  ارکان تربیت از دیدگاه این استاد شهید اشاره کرد و گفت: پرورش فکر و اندیشه، پرورش استعدادهای نهفته درون، پرورش بعد عبادی و تعهدی، پرورش حس مسئولیت‌پذیری، پرورش نیروی اراده و اختیار از جمله ارکان تربیتی است.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی