کد خبر : 687
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 4:39

زمزمه‌های انتظار در «سه‌شنبه‌های مهدوی»؛

سفره افطار، نذری برای سلامتی امام زمان(عج)

سفره افطار، نذری برای سلامتی امام زمان(عج)
سه‌شنبه‌های مهدوی در شهرستان رودبارجنوب به همت کمیته خادمین الشهداء هر سه‌شنبه در جوار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی رودبار ما، ابراز عشق و ارادت به وجود مقدس امام زمان(عج) همیشه ایام بین شیعیان به ویژه ایرانیان، مرسوم و متداول بوده وکوشیده اند به طرق مختلف جلوه هایی از این این عشق را ترسیم کنند، سه شنبه های مهدوی از مصادیق این عشق است.

سه شنبه‌های مهدوی در شهرستان رودبارجنوب به همت کمیته خادمین الشهداء هر سه شنبه در جوار شهدای گمنام برگزار می شود.

جزخوانی قرآن، برگزاری نماز جماعت، برپایی سفره افطار به همت فرمانداری، اداره بهزیستی( اورژانس اجتماعی) و کمیته خادمین الشهداء از جمله برنامه های اجرایی این هفته بود.

طرح «سه شنبه های مهدوی» چه اهدافی را دنبال می کند؟
 
هدف از اجرای این طرح آن است که در بحبوحه روزمرگی‌ها و نیمه هفته یعنی سه شنبه، یاد و نام امام زمان(عج) را با خدمت و محبت و پذیرایی هر چند اندک و به قدر توان احیاء کنیم و اینچنین حضور حضرت(عج) را در جامعه یادآور شویم.

طرح «سه شنبه های مهدوی» با شعار «هر کسی به هر میزان که می تواند برای سلامتی امام زمان(عج) خدمت کند» در حال اجرا است.

برای آنکه طرح، حول محوری مشخص و به صورت هماهنگ به اجرا درآید، روز سه شنبه را انتخاب کردیم تا همه علاقمندان به نذر برای سلامتی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) پای کار بیایند.
 
طرح شامل چه محورها و بخش‌هایی می شود؟
 
سه محور کلی برای طرح «سه شنبه های مهدوی» پیش بینی شده است؛ «خدمات اجتماعی» که به عنوان بخش اصلی کار و همسو با شعار مذکور، انجام می شود شامل ویزیت رایگان بیماران، مشاوره رایگان همه به نیت نذر برای سلامتی امام زمان(عج). یعنی هر کسی با هر تخصصی و در هر کسوت و پیشه‌ای می‌تواند کاری برای دیگران به نیت سلامتی امام زمان(عج) انجام دهد.
 
محور دوم شامل پذیرایی می‌شود که ساده ترین آن آب خنک است تا دیگر خوراکی‌ها که سادگی و کم هزینه بودن آنها شرط است. بعضا این پذیرایی‌ها با جاذبه بصری همراه می شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.
 
محور سوم طرح، مباحث فرهنگی به منظور فرهنگ‌سازی مهدوی و منتظرانه در جامعه است از طرقی همچون  کار با کودکان و نوجوانان، تعامل و انجام بحث‌های محتوایی با گروه های مختلف، ترویج سبک زندگی مهدوی فارغ از امر و نهی. باید توجه داشت زمینه سازی برای ظهور نیازمند کار و بسترسازی فرهنگی است.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی