کد خبر : 524
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اسفند 1401 - 18:56

امام جمعه جازموریان در مراسم ازدواج آسان عنوان کرد؛

زوج‌های جوان معنویت و اخلاق را اصل زندگی مشترک قرار دهند

زوج‌های جوان معنویت و اخلاق را اصل زندگی مشترک قرار دهند
امام جمعه جازموریان گفت: زوج‌های ما با الگو گرفتن از حضرت فاطمه(س) معنویت، ایمان، اخلاق و عفت را در زندگی خود اصل قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی رودبار ما؛ مراسم جشن ازدواج آسان بیست زوج رودباری به همت کانون فرهنگی هنری شهید باکری شامگاه روز گذشته در روستای هیر شاه آباد با حضور امام جمعه جازموریان، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری و جمعی از مسئولان و حضور پر شور مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی امام جمعه جازموریان در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: یکی از ضروری‌ترین مساله فرهنگی، اجتماعی، دینی و ملی ما موضوع ازدواج است.

وی، با بیان این‌که ازدواج از دیدگاه معارف دین، معارف اهل بیت و ائمه اطهار(ع) مباحث مهم و تفصیلی وجود دارد، افزود: در معارف دین اسلام مهم‌ترین و ضروری‌ترین و در عین حال ارزشمندتر از ازدواج نداریم و آنقدر این مساله مهم است که رسول الله(ص) آن‌ را به عنوان سنت قطعی خود معرفی کرده و مخالفت با این سنت را مثابه خروج از دین می‌داند و باید گفت که پیامیر اکرم(ص) ملاک همه ارزش‌هاست.

حجت الاسلام صادقی، با اشاره به اینکه این سنت مهم اسلامی بر اساس فطرت و نیازهای انسان‌ها خداوند باری تعالی تدوین کرده است، ابراز کرد: نظام خانواده هم از نظر اسلام و از هم از نظر جامعه‌شناسی امر مهم است که موجب سلامت جامعه و ترقی و پیشرفت آن می‌شود.

 امام جمعه جازموریان، گفت: اسلام بهترین توصیه‌ها را نسبت به خانواده دارد و زندگی مشترک باید بر اساس صفا، صمیمت و اخلاق و معنویت باشد که در واقع عمل کردن به آموزه‌های دینی است.

وی، با بیان اینکه برنامه‌های دین مبین اسلامی منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، یادآور شد: اصل ازدواج تشکیل کانون خانواده است و خانواده، یک اجتماع کوچک است که بر اساس معیارهای دینی و اخلاقی تشکیل می‌شود، یک جامعه ایده آل اسلامی زمانی تشکیل می‌شود که نظام خانواده در آن محکم باشد.

امام جمعه جازموریان، با اشاره به اینکه جامعه سالم و پیشرو مبتنی بر این است که نظام خانواده یکی نظام مستحکم باشد، گفت: خروجی نظام خانواده سالم، جامعه پیشرو و فعال است که در همه عرصه‌های می‌تواند موفق باشد و ازدواج سالم یکی از عوامل استحکام بنیان خانواده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مراسماتی به منظور تبیین ازدواج آسان موثر است و باید گفت که بهترین آموزه‌ها در امر ازدواج، آموزه‌های دین مبین اسلام است که همواره باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.

انتهای خبر/پ

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی