کد خبر : 4890
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 15:44

رودبار ما گزارش می‌دهد؛

چانه‌زنی بر سر کاهش سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی

چانه‌زنی بر سر کاهش سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی
کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران رودبارجنوب، موجب گلایه و نگرانی آن‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما 》؛ سالانه چندین میلیون تن انواع محصول زراعی باکیفیت در شهرستان رودبار جنوب تولید می‌شود که به استان‌ها و کشورهای مختلف صادر می‌شوند.

 

با وجود ظرفیت تولید چنین محصولاتی و با تأکید بر تحقق شعار سال انتظار می‌رود نیازمندی‌های اولیه کشاورزی تأمین شود تا کشاورزان بتوانند با آسودگی خاطر نسبت به تولید اقدام و با توجه به افزایش جمعیت، سالانه تولیدات خود را افزایش دهند.

 

با وجود اهمیت افزایش تولیدات، کشاورزان نسبت به کاهش سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی اعتراض دارند و خواستار حل مشکل از طریق مسؤولان مربوطه هستند.

 

یکی از کشاورزان و تراکتورداران رودبار جنوب ضمن انتقاد از وضعیت پیش آمده به خبرنگار رودبار ما گفت: حدود دو سال پیش سهمیه گازوئیل برای تراکتور در ماه یک هزار و ۲۰۰ لیتر بود ولی این سهمیه به مرور زمان کاهش یافت و اکنون به ۴۰۰ تا ۲۰۰لیتر در هکتار رسیده است.

 

رهبری افزود: این در حالی است که در زمان اوج کاری، هر تراکتور در هر شبانه روز به حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر سوخت نیاز دارد.

 

وی افزود: برای هر هکتار شخم ۱۰۰ لیتر در نظر گرفتند من نمی‌دانم که چگونه محاسبه کرده‌اند.

 

مدتی است، که کاهش سهمیه سوخت صدای کشاورزان و تراکتور‌داران جنوب کرمان را در آورده است و به مهم‌ترین مطالبه این‌روزها تبدیل شده است.

 

تراکتورداران شهرستان رودبار جنوب از کاهش سهمیه سوخت تراکتورهایشان گله‌مند هستند و می‌گویند سهمیه گازوئیل آن‌ها که قبلا ۷۰۰ لیتر بوده الان مدتی است که پرداخت نمی‌شود و یا به ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر در برخی ماه‌ها کاهش یافته است.

 

این مطالبه مردم امروز در دیدار حضوری مردم و مسئولان شهرستان رودبار جنوب با نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفت.

 

سفر اعضای کمیسیون انرژی به جنوب کرمان

 

منصور شکراللهی نماینده مردم شهرستان‌های رودبار جنوب، کهنوج، فاریاب، قلعه‌گنج، منوجان و جازموریان در مجلس شورای اسلامی در دیدار گفت: جنوب کرمان نه مبدأ و نه مقصد قاچاق سوخت است.

 

وی ادامه داد: معاون وزیر نفت و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک به منظور پیگیری مشکلات سوخت به جنوب کرمان سفر خواهند کرد.

 

شکراللهی تصریح کرد: قاچاق سوخت در مناطق ما صورت نمی‌گیرد ولی منتها سوخت تراکتورها برای قاچاق نیست بلکه برای موتور پمپ‌ها است.

 

سهمیه براساس سطح زیر کشت است

 

یعقوب مرادی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب گفت: سهمیه سوخت تراکتور براساس سطح زیر کشت در سامانه سدف است.

 

انتهای خبر/پورحیدر

.

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی