کد خبر : 4826
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 12:16

رئیس کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور عنوان کرد؛

ساخت ۹۸۹ واحد مسکونی در شش ماهه نخست سال جاری

ساخت ۹۸۹ واحد مسکونی در شش ماهه نخست سال جاری
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در حاشیه افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی جازموریان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸۹ واحد مسکونی ساخته شده و تا پایان سال به ۲ هزار و ۴۰۰ واحد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما》؛ امروز سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به شهرستان جازموریان در جنوب کرمان سفر کرد و در این سفر در آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی این شهرستان شرکت کرد.

 

رئیس کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در حاشیه افتتاح مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان جازموریان، گفت: یکی از توفیقاتی که نصیبم شد این است که امروز در شهرستان جازموریان و مناطق محروم جنوب کرمان حضور پیدا کنم.

 

بختیاری افزود: جا دارد از آیت الله شهید رئیسی یادی کنیم که مردمی بودن و تلاش جهادی ایشان زبانزد تمام مردم اینجاست حضور با برکت شهید جمهور در شرایط سخت آب و هوایی در جازموریان دارای آثار با برکتی بود که امروز مردم این برکات را می‌بینند.

وی یکی از ماموریت‌های توانمند کردن کمیته امداد امام خمینی (ره) را مسکن برشمرد و ابراز کرد: امروز چند واحد مسکن مددجویان عنوان به نمایندگی از کل پروژه های مسکن مددجویان در استان کرمان با حضور امام جمعه رودبار جنوب، فرمانده سپاه رودبار جنوب،  نماینده شش شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن و مدیرکل کمیته امداد به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: امروز ۴۵۶ واحد مسکن در مناطق محروم استان کرمان مورد بهره‌برداری و در اختیار کسانی قرار گرفت که ما وظیفه نوکری آن‌ها را داریم و ما مشمول خدمت به آن‌ها هستیم به عنوان سرباز مقام معظم رهبری نوکری آن‌ها را بر عهده داریم.

بختیاری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸۹ واحد مسکونی ساخته شده و تا پایان سال با همت کمیته امداد، بنیاد مسکن، بسیج سازندگی، خیرین و گروه‌های جهادی که در فضاهای جانبی قدم‌های موثری در مناطق محروم مخصوصا این منطقه برداشته‌اند، به ۲ هزار و ۴۰۰ واحد خواهد رسید.

 

افتتاح خانه مهارت آموزی در جازموریان 

 

سید مرتضی بختیاری در آیین افتتاح خانه مهارت‌آموزی جازموریان خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق مردمی کردن فعالیت‌های اجتماعی، مناطق محروم جازموریان در جنوب کرمان است که ما در این جا حضور پیدا کردیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بیان کرد: خیر بزرگواری فرزند عزیزش مسلم باقری را در سانحه تصادف از دست داده است و با دیه‌ای که تعلق گرفته این سالن را ساخته که در دهه اول محرم مردم به نام  اباعبدالله الحسین (ع) در اینجا عزاداری کنند اما مابقی سال در اختیار کمیته امداد به عنوان خانه مهارت‌آموزی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: تجهیزات خوبی را هلال احمر پای کار آورده و سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمان پای کار آمده و این مکان به عنوان نمادی از تلاش‌های مردمی سازی و اشتغال مردمی و از مصادیق بارز آن در سالی است که مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کرده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: در این خانه مهارت آموزی ۱۵ رشته مورد نیاز جامعه با ۹ غرفه راه‌اندازی شده و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مطرح کردند که اینجا الگوی موفقی است برای گسترش مهارت آموزی به سایر مناطق محروم می.باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه همکاری‌های خیلی خوبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های جنوبی کرمان داشتند، عنوان کرد: ما معتقدیم مقام معظم رهبری خواستند که درآمد پایدار در رأس برنامه‌ها و در صدر برنامه‌های کمیته امداد باشد درآمد پایدار مستلزم اشتغال است و اشتغال پایدار مستلزم مهارت‌آموزی است و اگر این فرایند‌ها طی شود ما می‌توانیم بگوییم که درآمد پایدار داریم.

وی افزود: در اینجا دیدم که نوجوانان و جوانان عزیز ما رغبت و شوق بسیاری برای فراگیری مهارت دارند این مهارت مقدمه‌ای برای اشتغال است.

بختیاری افزود: هلال احمر و سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام کردند که در اینجا هم مهارت یاد می‌دهیم و هم گواهی مهارت آموزی اعطا می‌کنیم آن‌هم به شرط اشتغال، حقیقتا این حرفی است که ما به عنوان گمشده به دنبال آن می‌گشتیم تشکر می‌کنیم از پدر مسلم که فرزند عزیزمون را در تصادف فوت کرد که این کار بزرگ را انجام دادند.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: با همراهی هلال احمر، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری یک تفاهم نامه چهار جانبه مبادله شد که نه تنها برای استان کرمان بلکه برای سایر استان‌ها نیز به عنوان یک الگو برای توسعه اشتغال پایدار باشد.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی