کد خبر : 4813
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهریور 1403 - 9:02

وصیت‌ شهید «محرم حمزه‌ای»؛

با اتحاد بازار اسلامی بوجود آورید

با اتحاد بازار اسلامی بوجود آورید
شهید «محرم حمزه‌ای» در وصیت‌نامه خود آورده است: از صدر اسلام تا کنون بازار پشتیبان اسلام بوده است و اکنون هم اسلام از شما بازاریان بیش از سایر مردم توقع دارد.
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «رودبار ما»  شهید محرم حمزه‌ای دوم آذر ۱۳۳۷ در شهرستان بافت به دنیا آمد. خواندن و نوشتن را در مکتب آموخت. بازاری بود و در سال ۱۳۵۲ ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و سه دختر شد.
به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت سوم اردیبهشت ۱۳۶۵ در سد دز به شهادت رسید.

گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید «محرم حمزه‌ای»:

انگیزه‌ای که این بنده حقیر را واداشت که قدم در این راه مقدس راه حسین سرور عاشقان و شهیدان است، بگذارم این است که شهادت فرمان خداوند است که می‌فرماید: « …اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولامر منکم…» و بدانید این راه را آگاهانه انتخاب نمودم و تقلید یا یا اجبار در کار من نبوده است.

تنها وظیفه و تکلیف شرعی خود دانستم که این جان ناقابل خود را که از طرف خداوند امانتی بیش نبود در اختیار خداوند بگذارم و از خدا طلب آمرزش می‌خواهم که جان این بنده گناه‌کار را قبول نماید.

ای هم‌وطنان و همکاران بازاری چند نکته ای به عنوان یادبود با شما سخن دارم، این دنیا پلی است که از آن زود باید عبور کرد و این تجملات دنیا از هر چیز که بخواهید جز فریب‌دادن شما نتیجه‌ای دیگر ندارد و کمی هم به فکر خانه آخرت و جایی که منزل ابدی شما است باشید.

ثروت دنیا، زن، فرزند، خانه و ماشین شما را به این روز نیاندازد و خدای ناکرده نباشد کسانی بین شما که دست به احتکار و گران‌فروشی بزند و حاصل دل‌سرد شدن مردم از انقلاب و پایمال شدن خون شهداء گردد.

از صدر اسلام تا کنون بازار پشتیبان اسلام بوده و اکنون هم اسلام از شما بازاریان بیش از سایر مردم توقع دارد می دانم که کمک‌های مالی می‌کنید ولی ان‌شاءالله سعی نمائید که با جان خود هم در راه خداوند جهاد کنید.

نکند روزی شهیدان سر راه شما را بگیرند و بگویند مگر آنها که رفتند و شهید شدند فقط برای خودشان بود و شما مسئول نیستید .حداقل در پشت جبهه اتحاد و همکاری را فراموش نکنید و یک بازار اسلامی به وجود بیاورید و از سخنان امام و روحانیت پیروی کنید، نماز جمعه و جماعات، دعای کمیل و مراسم مذهبی را با شکوه برگزار کنید.
از خواهران مسلمانم می خواهم که با حفظ حجاب و عفت اسلامی پاسدار خون شهدا باشند.
منبع: نوید شاهد کرمان
انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی