کد خبر : 4755
تاریخ انتشار : جمعه 9 شهریور 1403 - 12:50

امام جمعه رودبار جنوب:

توصیه‌های رهبر انقلاب، نقشه راه دولت چهاردهم است

توصیه‌های رهبر انقلاب، نقشه راه دولت چهاردهم است
امام جمعه رودبار جنوب گفت: توصیه‌های رهبر انقلاب، نقشه راه دولت چهاردهم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری “رودبار ما“؛ حجت‌الاسلام کاظم صادقی در خطبه‌های نماز جمعه رودبار جنوب ضمن توصیه به رعایت تقوی الهی، گفت: پیامبر اکرم (ص) با برنامه‌ای جامع، جهانی و جاودانه به سوی بندگان خدا آمد تا آنها را از سرگردانی و نادانی برهاند و به سوی زندگی سراسر سعادت در دنیا و ابدیتی آباد در آخرت رهنمون سازد.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: گروهی برنامه های حضرت را بدون کم و کاست پذیرفتند و به کمال رسیدند، شماری آنچه را هماهنگ با خواسته‌هایشان بود، قبول کردند و گروهی نیز با ایشان به ستیز برخاستند.

وی بیان کرد: در زمان ما، همه آن برنامه ها به قوت خود باقی است و نیاز ما به داشتن چنین چارچوب‌هایی نه تنها کمتر نشده بلکه با قرار گرفتن زیر آبشار شدید اطلاعات وارداتی، بیشتر هم شده است هیچ گاه رهنمودهای حضرت رسول (ص) رنگ کهنه گی به خود نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام صادقی ضمن تسلیت ایام ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، ابراز کرد: ایران ما دارای یک هویت دو لایه ملی و اسلامی دارد؛ به مثابه مولکول آب که از پیوند اکسیژن و هیدروژن ایجاد می‌شود.

خطیب جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: یکی از اشکالات بزرگ دوره پهلوی این بود که قصد داشت هویت ایرانی را منحل کند و می‌خواست ایران باستان را در مقابل باورهای اسلامی قرار دهد و با این تناقض‌نمایی، اساس هویت ایرانی را متزلزل و نابود کند.

وی اضافه کرد: در حالی که دو عنصر ملیت و اسلامیت، دو مؤلفه در طول هم هستند و تفکیک آن‌ها از یکدیگر، در واقع از بین رفتن آن هویت را به دنبال خواهد داشت مثل اینکه با تفکیک عناصر مولکول آب – یعنی اکسیژن و هیدروژن- از یکدیگر، دیگر آبی وجود نخواهد داشت و هر کدام از این دو عنصرِ گازی، به هوا می‌روند.

حجت‌الاسلام صادقی یکی از بزرگ‌ترین خدمات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را حفظ هویت ایرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نه تنها اشتباه پهلوی را به سر جایش برگرداند بلکه این هویت را به نقطه شروع و تکوّن تمدن نوین اسلامی و باز احیای آرمان امت اسلامی تبدیل کرد.

امام جمعه رودبار جنوب ادامه داد: آن چیزی که این دو عنصر و دو مؤلفه را در طول تاریخ به یکدیگر گره زد و بین آن‌ها پیوندی ناگسستنی ایجاد کرد، حضور وجود نورانی امام رضا (ع) در ایران بود.

وی بیان کرد: به دو دلیل، با تشریف‌ فرمایی آن حضرت، هویت ایرانی نُضج یافت و ایران شیعه‌ خانه اهل بیت (ع)  شد، اول به تبعیت هجرت ایشان به ایران، بسیاری از امام‌زادگان و سادات و همچنین اصحاب و شاگردان مبرز و درجه اول ائمه اطهار (ع) به ایران نقل مکان کردند و با حضور معنوی و حُسن سلوک خود با مردم، در بسط و گسترش فرهنگ اسلام ناب بسیار اثرگذار بودند.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: دوم استقرار مضجع شریف و نورانی امام رضا (ع) در یکی از اقصی نقاط جغرافیایی ایران بزرگ، بین مرزهای جغرافیای سیاسی(ژئوپلیتیک) و باورهای ارادتمندانه پیوند ایجاد کرد و انگیزه حفظ و نگهداری مکان حرم امام رضا (ع) در داخل خطه ایران، موجب حفظ و تثبیت تمامیت ارضی سرزمین ایران از عهد صفویه تاکنون شد.

خطیب جمعه رودبار جنوب ابراز کرد: هنگامی که امام عسکری (ع) به اسم مبارک امام رضا (ع) می‌رسند عبارتی می‌فرمایند که بسیار تدبر برانگیز است؛ «خدایا! هر کسی از بندگان را که بخواهی راضی کنی، دل هر کسی را که بخواهی به دست بیاوری با امام رضا (ع) بدست می‌آوری».

وی تصریح کرد: باید به مقام رضا برسیم، تنها راه آن نیز، سلوک ذیل ولایت امام رضا (ع) است، یعنی رسیدن به بالاترین مقام‌های عبودیت که مقام رضاست آن هم با خود امام رضا (ع) که سریع الرضا است پس باید خود را شبیه و ملحق به حضرت کنیم.

حجت‌الاسلام صادقی با طرح این سوال که چگونه امام رضایی شویم؟، اظهار کرد: تحکیم مبانی اعتقادی و معرفتی، باور به حقانیت اسلام، حُسن ظن به خدا، تقوا، جهاد با نفس (جهاد اکبر) و قناعت از راهکارهای امام رضایی شدن است.

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به دیدار هیات دولت چهاردهم با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت چهاردهم از چند جنبه حائز نکاتی راهبردی بود، سخنانی که از یک‌ سو تکلیف برخی موضوعات مطرح در افکار عمومی را روشن کرد و از سوی دیگر محورهای اصلی حرکت دولت چهاردهم را مشخص کرد.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مطرح در فضای افکار عمومی نحوه‌ تعامل دکتر پزشکیان با رهبر انقلاب در موضوع انتخاب وزرا بود، موضوعی که خصوصا با سخنان رئیس جمهور در مجلس دچار نوعی ناراستی و برخی کژ روایت‌ها شده بود.

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در سخنان خود روایت صحیح این موضوع را با افکار عمومی در میان گذاشته و فرمودند؛ «بنده تعدادی را که می‌شناختم و یا در مورد صلاحیت آن‌ها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم، تأیید و بر برخی اسامی تأکید کردم اما درباره تعداد بیشتری که نمی‌شناختم گفتم نظری ندارم.»

خطیب جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: رهبر انقلاب در این فراز از سخنان خود حقیقت ماجرا را آنچنان که رخ داده بود برای افکار عمومی روایت کردند.

وی تصریح کرد: اما بخش قابل توجهی از نکات مطرح شده در بیانات رهبر انقلاب ناظر به چارچوب و خطوط اصلی حرکت دولت چهاردهم و اولویت‌های اقدام و عمل آن بود که رهبر معظم انقلاب در این زمینه دولتمردان را به «قدرشناسی فرصت خدمت» فراخواندند.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب محورهای رویکردی و برنامه‌ای دولت چهاردهم را تبیین کردند، افزود: شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور، انتخاب همکارانِ جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه، حکمرانی خردمندانه با رجوع به کارشناس، حضور در بین مردم و رفتن به سفر استانی، تهیه پیوست_عدالت برای هر قانون و تصمیم مهم دولت و رعایت اولویت‌ها در کارهای زیرساختی برخی از این رویکردها است.

امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه استعمار شناسی، رُکنی از ارکان معرفت و بصیرت تاریخی است، عنوان کرد: ایران ما زخم‌ خورده استعمار است زیرا دو قرن مورد آماج انواع و اقسام تهدیدات استعمار اعم از جنگ سخت، جنگ نیمه‌ سخت، اقتصادی و جنگ نرم و فرهنگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: وقتی استعمارگران، نقشه‌های فتوحات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را طراحی می‌کردند، به یک مانع عمده برخورد کردند و آن، اعتقادات دینی ملت‌ها بود.

حجت‌الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: اسلام مصداق تام و تمام آن دینی بود که با حمله و یورش همه‌جانبه و متجاوزانه‌ دول استعماری به مناطق اسلامی، حقیقتا معارضه می‌کرد، استعمار در ایران به تمام اهداف شیطانی خود نمی‌توانست برسد زیرا اسلام حاکم بر فرهنگ، اندیشه و فکر مردم ایران، اسلامی ظلم‌ ستیز، استعمارستیز و اسلام تقدیس مبارزه و جهاد است.

خطیب جمعه رودبار جنوب ابراز کرد: نقش تاثیرگذاری رئیسعلی دلواری به فتوای مجتهدان دینی علیه متجاوزان انگلیسی قیام کرد در مبارزات ضد استعماری جنوب ایران زبانزد عام و خاص است.

وی ادامه داد: دلواری با فتوا گرفتن از علمای دینی، فرهنگ ولایت‌مداری را ترویج داد و به همگان آموخت که نخستین حرکت در راه مبارزه با متجاوزان و ظالمان، ولایت‌مداری و تابعیت از مجتهدان و علمای دینی است بنابراین رئیسعلی، نه تنها نماد استعمارستیزی بلکه نماد مقاومت، ولایت‌مداری و شهادت هم هست.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: با توجه به وقوع مسأله فساد در بحث سوخت جنوب کرمان از رسانه‌ها و افراد صاحب تریبون درخواست می‌کنیم تا زمانی که در این مسأله از طرف مسئولین دادگستری مسأله و جرم شخصی اعلام نشده از متهم کردن و تخریب افراد جدا خودداری کنند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی